• erikeriklivliv

Flickvän otrogen, vad tror ni? Snälla hjälp.

Jag har inte några vänner som jag kan prata med detta om så jag vänder mig till er. Vad är era tankar? Vad ska jag göra? 

För ca två månader sedan snokade jag runt i min flickväns WhatsApp och såg att hon skickat meddelande till en kille som hon tidigare har iallafall har varit vän med. Längre än så säger hon att de inte hade gått. Killens kontakt hade falskt namn. Hon kom på mig när jag kollade, så hon sprang iväg med telefonen och raderade chatt historiken.

Jag stod fastfrusen och var helt vilsen.

Jag han i alla fall läsa något meddelande.. Det var en bild på en öl (som hon tog när vi hade middag kvällen innan) och sedan hade hon skrivit "kom hit".
    Anmärkningsvärt är att detta hade hon skickat när vi båda låg i sängen och sov, eller i alla fall jag sov. 

Jag konfronterade sedan henne och hennes försvar löd typ, "jag satte ett annan namn på kontakten för att jag visste att du skulle bli arg om jag pratade med honom, och jag flörtade inte med honom det var bara skämt och trams som vänner emellan gör, för han är på diet och dricker inte öl".

Det som verkligen känns som ett svek är just att hon har uppenbarligen flörtat med han, när jag låg 30 cm ifrån henne. Fy fan.

Efter detta har jag kollat igenom hennes telefonen när jag fått tillfället och jag har under de senaste veckorna sätt att just denna kontakten har gått till att vara blockerad ena dagen, till att andra dagen vara oblockerad. Men inga meddelande finns kvar i chatt historiken...

På hennes födelsedag fick hon ett meddelande från kontakten som sa grattis och inget mer. Jag sa till henne "Jag trodde han var blockerad". Varpå hon svarade "du ville inte att jag skulle blockera, så om han skickade något så skulle du se det". Vilket är sant, men fakta är ju att kontakten har varit blockerad till och från, så där ljuger hon.

Det var ungefär 3 veckor sedan och idag såg jag ytterligare att kontakten hade gått från blockerad till att vara oblockerad.

Anledning till att jag inte pratar med henne om detta är för att hon går igenom en hård stund i livet och det vore att hälla bensin på elden om det kan mycket väl bli slutet för vår relation.. Ja jag har ingen aning vad jag ska göra. 

• Svar på tråden Flickvän otrogen, vad tror ni? Snälla hjälp.
  • erikeriklivliv
    Anonym (Been there done that!) skrev 2018-09-07 17:26:34 följande:
    Jag har WhatsApp och du måste gå igenom flera steg för att blocka och av blocka.

Hon ljuger...
    Ja det stämmer att man måste göra så. Dock har jag läst om att kontakten som är blockerad avinstallerar sin WhatsApp, ta bort sitt nummer för WhatsApp och registrerar sig igen så kan blockningen hävas automatisk... Men att han skulle göra det några gånger de senaste veckorna känns orimligt.
  • erikeriklivliv
    Anonym (Been there done that!) skrev 2018-09-07 17:25:15 följande:

Hej TS,

Ser att du fått 2 bra långa svar här. Jag håller med dom till 100%.

Innan jag skriver vidare. Hjälp oss förstå lite till:

1 - hur länge har ni varit tillsammans?
    2 - Bott ihop
    3 - Hur gamla är ni?

Du har i alla fall tillgång till hennes telefon. Ladda ner en spion app på hennes telefon. Den är helt osynlig och alt hon skriver, tar kort på osv skickas till din email. (Alltså skapa en ny hemlig email.)

Hur du gör detta får du googla dig till.

Det mest viktigaste nu är att ta det lugnt. Ja du vet att något är fel. Lita på din magtjänsla som någon sa. Men du kommer ALRIG att få reda på mer än toppen på ett isberg. Men det kan räcka...

Så sluta helt att konfrontera henne. Du måste ha en "rykande pistol" för att få henne fälld. Som sagt, hon är psykolog så hon har svart bälte i manupilation. Alltså BEVIS BEVIS BEVIS!!!

Har du en ipad hemma? Ladda ner hitta min telefon sen lägg din telefon i hennes bil (på ljudlös givetvis). Och vips så har du en gratis GPS.

Ska hon till en kompis och stanna över nattet? Gå på bio själv, jobba sent? Perfekt, kollla var hon kör.

Jag gjorde det på min (nu mera ex) fru. Jävla vad ärenden hon hade men körde alltid till samma adress...

Lycka till!

Vi har varit tillsammans 2,5 år och bott tillsammans i två år. Jag är 27 och hon är 25.

Jag har kollat på spionappar men de kostar för mycket, jag har helt enkelt inte rådd att betala det nu.

Jag har faktiskt alla redan tillgång till hennes position. Av en ren slump när jag öppnade google maps så såg jag hennes position för att hon är inloggad på mailen på datorn och på sin telefon. Så positionen har jag redan och har kollat på det några gånger när hon har stuckit iväg, ännu så länge så har jag inte sätt något konstigt. Men det är ju som en annan skriver att vill någon vara otrogen så kan man ju vara det precis överallt. 

Får se om hon ljuger om vart hon är någon gång eller om hon helt enkelt glömmer radera chattloggen någon dag. Det är som du säger att jag måste nog ha bevis när jag konfronterar henne.

Men ingen rök utan eld är ju ett ordspråk.

Ledsen att det hände dig, fan det känns som det händer alla till slut. 
  • Anonym (Been there done that!)
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 17:43:25 följande:
    Ja det stämmer att man måste göra så. Dock har jag läst om att kontakten som är blockerad avinstallerar sin WhatsApp, ta bort sitt nummer för WhatsApp och registrerar sig igen så kan blockningen hävas automatisk... Men att han skulle göra det några gånger de senaste veckorna känns orimligt.

Du har rätt!

https://www.independent.co.uk/life-style/gadgets-and-tech/news/whatsapp-bug-block-contacts-not-working-fix-how-to-a8365271.html

Men om hon blockar en kille och han söker ut henne ändå så är ju han en stocker och inte en "vän". Och skulle hon ha en stocker så skulle hon väl berätta det för dig kan jag tänka.

• pyssel

Mitt råd, som varande nästan 20 år äldre, avsluta om du klarar det. Det finns en del smärtsamma och osäkra saker i livet jag önskat att jag satt stopp för genom att tacka för mig tidigare. Det gäller alltifrån anställningar till förhållanden. Bara ett vänligt råd utifrån egen erfarenhet, plus andras berättelser.

Alla hästar hemma
  • Bibbidi

Om de bara skrev till varandra som vänner, varför var hon då så snabb på att ta mobilen, springa iväg med den (!!!) och hastigt radera alla meddelanden? Om de bara hade skrivit som vänner hade hon inte sprungit iväg med mobilen och raderat allt de skrivit, hon skulle inte haft någonting emot att du hade råkat se vad de hade skrivit.

• Anonym (Been there done that!)
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 17:54:48 följande:
    Jag har faktiskt alla redan tillgång till hennes position. Av en ren slump när jag öppnade google maps så såg jag hennes position för att hon är inloggad på mailen på datorn och på sin telefon. Så positionen har jag redan och har kollat på det några gånger när hon har stuckit iväg, ännu så länge så har jag inte sätt något konstigt. Men det är ju som en annan skriver att vill någon vara otrogen så kan man ju vara det precis överallt. 

Får se om hon ljuger om vart hon är någon gång eller om hon helt enkelt glömmer radera chattloggen någon dag. Det är som du säger att jag måste nog ha bevis när jag konfronterar henne.

Kanon att du kan kolla var hon är!  Var bara försiktig i det du säger för du får bara en chans att avslöja var hon har varit. Sen plockar hon bort den.

Låter som du är rätt insatt i det här med att spionera på en partner. Helt sjukt egentligen men som sagt, been there done that! Man blir tokig av att inte veta. Jag spenderade dagar på jobbet om att googla "how to catch a cheater". Man blir rätt bra tillslut.

Med dagens teknik är det alldeles för lätt att ljuga för sin partner.

Jag samlade på mig massa bevis. Följde henne på GPS en hel helg. När jag konfronterade henne fortsatte hon att ljuga mig rätt upp i ansiktet. Tillslut bröt hon ihop och jag misstänker att hon berättade 10%.  Men att min fru på över 10 år kunde ljuga så för mig är något man aldrig glömmer. Jag kom över henne som person men inte att hon ljög. Man känner sig lurad helt enkelt.

Men jag skulle nog gissa att just nu har hon en emotionell affär. (Googla på det.) Det gör dock lika ont och har hon inte blivit fysisk än så. Ja, hon är i så fall minst halvvägs där.

Jag har också läst att kvinnor kan "hålla på sig" ganska länge i en emotionel affär. Men så fort dom går över gränsen (typ en puss/kyss) sen är det kört. Då ligger inte knulla långt efter.

Men nu ska jag kanske inte måla fan på väggen utan det finns ju fortfarande en chans att dom bara är vänner...
  • Anonym (man)
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 17:54:48 följande:
    Vi har varit tillsammans 2,5 år och bott tillsammans i två år. Jag är 27 och hon är 25.

Jag har kollat på spionappar men de kostar för mycket, jag har helt enkelt inte rådd att betala det nu.

I ditt fall är det nog uppenbart att hon ljuger och ljuger gör man oftast när man inte riktigt vill stå för något. Så något har förmodligen hänt det är mer en fråga om vad. Som någon annan skrivit så är det oftast bara toppen på isberget man får reda på. Men det kanske räcker gott och väl för att avgöra om man vill eller inte vill vara kvar i förhållandet.

I mitt fall var det som att skala en lök, en lögn avlöstes av en ny, lager på lager. Till slut insåg jag att det var lönlöst att försöka pussla ihop sanningen, hennes lögner räckte för att veta att det inte var någon jag ville fortsätta leva med. Sanningen om just den snubben fick reda på av en slump, och det var som sagt betydligt mer än jag trodde. Hur många ggr det skett tidigare med andra snubbar kan jag bara spekulera i, hon var ju bevisligen inte den ärligaste personen på jorden. Är idag väldigt glad över att jag drog. Man ser inte alltid hur vidrigt det är när man vadar runt i skiten, man kan till och med få för sig att fan om man bara sätter en doftgran under näsan och tar på sig mörka glasögon så är det kanske inte så dumt ändå, det är inte förrän man fått lite distans och ett annat perspektiv som man inser hur skevt och destruktivt den perioden var.
  • erikeriklivliv
    Bibbidi skrev 2018-09-07 18:04:39 följande:

Om de bara skrev till varandra som vänner, varför var hon då så snabb på att ta mobilen, springa iväg med den (!!!) och hastigt radera alla meddelanden? Om de bara hade skrivit som vänner hade hon inte sprungit iväg med mobilen och raderat allt de skrivit, hon skulle inte haft någonting emot att du hade råkat se vad de hade skrivit.

Exakt! Det är så sjukt misstänksamt. 

Nu tänker jag att det är detta som gör att jag inte har hittat några meddelanden efter detta. Att hon har lärt sig av misstagen. Känns sjukt att säga det men det kan ju vara så.
    Och frågar jag henne om varför kontakten är blockerad och avblockerad utan några mer bevis så kommer det antagligen vara sista gången hon glömmer att blocka honom innan hon kommer hem igen.
  • erikeriklivliv
    pyssel skrev 2018-09-07 18:03:32 följande:

Mitt råd, som varande nästan 20 år äldre, avsluta om du klarar det. Det finns en del smärtsamma och osäkra saker i livet jag önskat att jag satt stopp för genom att tacka för mig tidigare. Det gäller alltifrån anställningar till förhållanden. Bara ett vänligt råd utifrån egen erfarenhet, plus andras berättelser.

Tack för ditt råd, jag står liksom och väger. Hon är fantastiskt på alla sätt annars och jag kan tänkta att mig leva med henne mycket tid mer om det inte vore för detta.

Det är ett sånt jävla beslut att ta och jag vill verkligen ha svart på vitt att hon verkligen är otrogen och ljuger om jag ska avsluta förhållandet.
  • erikeriklivliv
    Anonym (Been there done that!) skrev 2018-09-07 18:17:06 följande:
    Kanon att du kan kolla var hon är!  Var bara försiktig i det du säger för du får bara en chans att avslöja var hon har varit. Sen plockar hon bort den.

Låter som du är rätt insatt i det här med att spionera på en partner. Helt sjukt egentligen men som sagt, been there done that! Man blir tokig av att inte veta. Jag spenderade dagar på jobbet om att googla "how to catch a cheater". Man blir rätt bra tillslut.

Med dagens teknik är det alldeles för lätt att ljuga för sin partner.

Jag samlade på mig massa bevis. Följde henne på GPS en hel helg. När jag konfronterade henne fortsatte hon att ljuga mig rätt upp i ansiktet. Tillslut bröt hon ihop och jag misstänker att hon berättade 10%.  Men att min fru på över 10 år kunde ljuga så för mig är något man aldrig glömmer. Jag kom över henne som person men inte att hon ljög. Man känner sig lurad helt enkelt.

Men jag skulle nog gissa att just nu har hon en emotionell affär. (Googla på det.) Det gör dock lika ont och har hon inte blivit fysisk än så. Ja, hon är i så fall minst halvvägs där.

Jag har också läst att kvinnor kan "hålla på sig" ganska länge i en emotionel affär. Men så fort dom går över gränsen (typ en puss/kyss) sen är det kört. Då ligger inte knulla långt efter.

Men nu ska jag kanske inte måla fan på väggen utan det finns ju fortfarande en chans att dom bara är vänner...
    Haha ja det är som att jag är i trans när jag googlar på spion appar osv. Sånt jävla fokus. Men man vill verkligen veta. 

Mmm det är säkert där hon är just nu. Vem vet vad som hände innan jag började misstänka något, och nu så snackar dom bara för att någon dag senare så går det ett steg längre.

Absolut de kan vara vänner och jag har inget problem med det egentligen, men varför dölja det om det bara är vänner? Måste hon blockera och avblockera för att kunna ha denna vänrelation med honom i smyg utan att jag vet. Är relationen med honom så viktigt? 
  • Anonym (man)
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 18:26:05 följande:
    Tack för ditt råd, jag står liksom och väger. Hon är fantastiskt på alla sätt annars och jag kan tänkta att mig leva med henne mycket tid mer om det inte vore för detta.

Det är ett sånt jävla beslut att ta och jag vill verkligen ha svart på vitt att hon verkligen är otrogen och ljuger om jag ska avsluta förhållandet.
    Bara en liten heads up... ljuger vet du ju redan att hon gör, så det som återstår att få reda är varför och det har ju du redan dina misstankar om. Men ATT hon ljuger tror jag nog att du redan vet.

men jag förstår vad du menar, man vill inte bara slänga allt i sjön bara på en misstanke, man vill ha bevis. Men det är det inte alltid man får tyvärr. Så det jag misstänker att pyssel är inne på är att du inte ska slösa bort för mycket tid med att leka detektiv.  Det är extremt påfrestande och destruktivt att leva så, sätt en tidsgräns, har du inte fått reda på mer och fortfarande letar så är det kanske dags att börja tacka för sig utan bevis, helt enkelt för att få sinnesro och kunna må bra igen.
  • erikeriklivliv
    Anonym (man) skrev 2018-09-07 18:18:34 följande:
    I ditt fall är det nog uppenbart att hon ljuger och ljuger gör man oftast när man inte riktigt vill stå för något. Så något har förmodligen hänt det är mer en fråga om vad. Som någon annan skrivit så är det oftast bara toppen på isberget man får reda på. Men det kanske räcker gott och väl för att avgöra om man vill eller inte vill vara kvar i förhållandet.

I mitt fall var det som att skala en lök, en lögn avlöstes av en ny, lager på lager. Till slut insåg jag att det var lönlöst att försöka pussla ihop sanningen, hennes lögner räckte för att veta att det inte var någon jag ville fortsätta leva med. Sanningen om just den snubben fick reda på av en slump, och det var som sagt betydligt mer än jag trodde. Hur många ggr det skett tidigare med andra snubbar kan jag bara spekulera i, hon var ju bevisligen inte den ärligaste personen på jorden. Är idag väldigt glad över att jag drog. Man ser inte alltid hur vidrigt det är när man vadar runt i skiten, man kan till och med få för sig att fan om man bara sätter en doftgran under näsan och tar på sig mörka glasögon så är det kanske inte så dumt ändå, det är inte förrän man fått lite distans och ett annat perspektiv som man inser hur skevt och destruktivt den perioden var.
    Mm jag har varit deprimerad och levt psykiskt destruktivt tidigare så jag har också tänkt att det är samma visa nu igen och om det skiter sig i detta förhållandet så blir det bara en destruktiv period till i mitt liv att titta tillbaka till. Varför ska jag ens tolerera att hon ljuger från första början...

Tack för ditt svar. Skönt ändå att du fick ett slut på det hela, det är för jävligt de so inte har en aning om vad deras partner kanske gör.

Det känns som alla ni här som skrivit tror att det är något lurt. Det känns i alla fall skönt att höra på något sätt, att det inte bara är jag som överreagerar för att någon kontakt blocker och avblockeras i WhatsApp. 

Vi bor i rätt liten stad så det händer att jag ser killen på gatan. Jag har tänkt tanken att fråga om han mobil, att det är en nödsituation och sen bara snoka igenom den för antagligen har inte han raderat någon chatthistorik. Eller rent utav bara sno det från han. Men riktigt så desperat har jag blivit ännu.
  • erikeriklivliv
    Anonym (man) skrev 2018-09-07 18:46:30 följande:
    Bara en liten heads up... ljuger vet du ju redan att hon gör, så det som återstår att få reda är varför och det har ju du redan dina misstankar om. Men ATT hon ljuger tror jag nog att du redan vet.

men jag förstår vad du menar, man vill inte bara slänga allt i sjön bara på en misstanke, man vill ha bevis. Men det är det inte alltid man får tyvärr. Så det jag misstänker att pyssel är inne på är att du inte ska slösa bort för mycket tid med att leka detektiv.  Det är extremt påfrestande och destruktivt att leva så, sätt en tidsgräns, har du inte fått reda på mer och fortfarande letar så är det kanske dags att börja tacka för sig utan bevis, helt enkelt för att få sinnesro och kunna må bra igen.
    Klokt sagt. Jag får hålla så att inte tiden springer iväg och de fortsätter prata med varandra på detta sättet, utan att jag får något konkret bevis. Skulle så bli fallet så är väl en konfrontation utan några bevis det ända vettiga.

Jag har tänkt innan att hon kommer sluta prata med kontakten och att i framtiden kommer jag se på detta som ett litet snestog som hon tog för längesedan men nu när jag såg det i morse så blir jag väldigt skeptiskt till vad det är som händer.
  • Anonym (man)
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 19:01:23 följande:
    Klokt sagt. Jag får hålla så att inte tiden springer iväg och de fortsätter prata med varandra på detta sättet, utan att jag får något konkret bevis. Skulle så bli fallet så är väl en konfrontation utan några bevis det ända vettiga.

Jag har tänkt innan att hon kommer sluta prata med kontakten och att i framtiden kommer jag se på detta som ett litet snestog som hon tog för längesedan men nu när jag såg det i morse så blir jag väldigt skeptiskt till vad det är som händer.
    Ja, det tar tyvärr fömodligen längre tid att läka när man aldrig får ett riktigt avslut och får gå ifrån allt med 100 misstankar och frågor, men i samma sekund du drar så börjar du iaf läka vilket du inte gör när du är mitt i det. Och ju längre du är i det desto mer skada tar du.

Jag tror inte det funkar riktigt så att man ser tillbaka på det om ett litet snedsteg iaf inte om personen ljuger om allt. Just att personen ljög om allt och aldrig kunde vara ärlig tär nog mer på förtroendet och bilden man har av personen än "misstaget" i sig. Alla frågetecken gör det nog svårt att lita på personen igen och tillit är ju centralt för alla slags förhållanden, vi kan nog lättare acceptera varandras svagheter och dumheter bara man kan vara ärlig om det men vi vill sällan umgås med människor vi inte riktigt vet om vi kan lita på. Så funkar iaf jag.
  • pyssel
    erikeriklivliv skrev 2018-09-07 18:26:05 följande:

Det förstår jag. Jag tänker så här, om man inte utsatt sin partner för massa kontroll och svartsjuka så brukar små lögner dölja stora sådana. Är man svartsjuk mot sin partner är de små lögnerna oftast bara det, och sker av rädsla.
    Alla hästar hemma
Svar på tråden Flickvän otrogen, vad tror ni? Snälla hjälp.