Karriär eller barnen?
Hej,
Jo det är så att jag har två barn i förskoleåldern och en karriär som innebär pendling. Jag har kämpat mycket för att uppnå min karriär.
Jag har precis varit föräldraledig och har fått ett jobberbjudande som innebär 1,5 timmes pendling enkel väg. Alltså 3 timmars pendling per dag. Arbetstiderna är 8 - 17. Min karriär innebär dessvärre minst 1 timmes pendling enkelväg eftersom jobben inom området är förlagda i innerstan och jag bor i en förort.
Detta innebär att jag kommer träffa mina barn 1 timme varje vardag. Jag kommer åka innan de vaknar och vara hemma lagom till läggning.
Jag väljer på att ta detta jobb eller ombilda mig och studera till lärare i fyra år vilket innebär mer tid för barnen både under studietiden och efter då det finns jobb inom skola där jag bor.
Min man tycker att det här är en fantastisk chans, det här jobbet, och det tycker jag med, men det tar ändå emot att missa att umgås med barnen. Jag tror också att min man kommer gå in i väggen om han ska sköta allt om vardagarna plus att ha ett krävande jobb - dock nära där vi bor.
Vad hade ni gjort?
Tacksam för alla svar!