• Anonym (Väntade andra barnet)

Normalt att blöda genom?

Jag fick tidigare idag brun blödning och hade mensvärk sen två timmar senare blev det mer brunaktig blödning och någon timme till fick jag värkar och rejäl röd blödning med slemklumpar. Nu har jag blödit igenom 4 bindor och det som sprutar ut blod. Är detta normalt? Det är mitt första missfall. Ligger på handdukar nu och måste på toa igen för att byta binda. Har rejäl värk. Var gravid i v11-12. Har en tid på gyn imorgon för att kolla en bartonilit jag har som gör ont men vet inte om jag kan lägga mig i stolen när jag är som en blodfontän...

• Svar på tråden Normalt att blöda genom?
  • Meriall

Låter inte normalt tycker jag. För mig så var det iaf som mens bara. En binda räckte flera timmar.

• Anonym (Väntade andra barnet)
    Meriall skrev 2018-09-13 20:02:15 följande:

Låter inte normalt tycker jag. För mig så var det iaf som mens bara. En binda räckte flera timmar.

Ok då ska jag hålla ut till tiden jag har imorgon känns som att det är något som inte stämmer.
  • EpicNurse

Blöder man igenom 1 binda i halvtimme under 2 timmar bör man söka akutvård. Är det ca 1 binda varannan timme så kan du vänta till imorgon och be om en undersökning mtp det misstänka missfallet.

~ Sjuksköterska inom gynekologi och kvinnosjukvård ~
  • nnnnnnnn

fick använda blöja för en 2-3-åring och det blödde igenom (eller rann utanför då den var full) på max 1 h. Åkte iofs till gynakuten då.

• Anonym (A)
    Meriall skrev 2018-09-13 20:02:15 följande:
    Håller med
Svar på tråden Normalt att blöda genom?