Anotherone skrev 2018-09-18 12:35:27 följande:
Träning på kvällstid 3 ggr vecka á 1,5h.
Match nästan varje helg.
Skolidrott 2 ggr varannan vecka, 1g varannan vecka.
Den lektionen som är varje vecka är på 2h, den andra på 1h. Är tacksam för att de gjort på det viset istället för att ha två korta lektioner varje vecka.
Sen skulle man ju inte räkna med utelek men jag upplever att vår son (12 år) är ute klart mer än tex. hans klasskompisar. Vi bor på en gata med många barn och alltid är det någon som skjuter lite bandy på ett mål, åker kick-bike eller cykel, eller så tar man en fotboll eller en basketboll och går bort på skolgården och lirar lite.
Plärtan skrev 2018-09-18 15:44:45 följande:
Gympa 2 gånger i veckan i skolan, annars inget organiserat på fritiden.
Dock går/cyklar han en halv mil om dagen till och från skolan och är ute och spelar fotboll och hoppar studsmatta typ hela eftermiddagen så känner att han får motion ändå ;)
Det är samma här (och för de flesta som bor i vårt område) - här är ungarna ute jämt och springer/cyklar/klättrar/etc. Vi har dessut ingen bil och går minst 5km/dag för att komma till affärer, aktivitet, kompisar, osv.
Den motionen är dock svår att mäta när den är spontant (men absolut inte sämre än den organiserade).
Jag var dock intresserad av organiserat idrottande (dit jag varken räknas körsång, drejning eller "burken"). ;)
Tack för era svar! :D