• Anonym (Förstörd)

Vill ha tillbaka ex, hjälp!

Hej, det är så att min tjej gjorde slut med mig i Torsdags förra veckan. Vi var tillsammans i lite mer än ett år. Hon är det bästa som någonsin har hänt mig och vi har aldrig bråkat eller liknande. Vi har varit på några resor och haft det underbart.

Men i onsdags ändrades allt, jag frågade om hon tyckte om mig längre för hon ville inte pussas o kramas osv lika mycket som förut. Hon svarade att hon inte var kär i mig längre men att hon älskade mig jättemycket. Hon sa åt mig att jag skulle höra av mig när jag mådde bättre så att vi kunde vara vänner. Har inte haft någon kontakt sen dess men jag vet inte om vi kan vara vänner eftersom att jag fortfarande är kär i henne.

Vad ska jag göra för att få tillbaka henne? Snälla säg INTE att jag ska släppa henne o sörja osv osv för jag är verkligen villig att kämpa för den här kvinnan. Hur lång tid det än tar och det får kräva vad som helst, bara vi hittar tillbaka till varann igen. Snälla ge mig tips!

• Svar på tråden Vill ha tillbaka ex, hjälp!
  • Anonym (Förstörd)
    Godisbuske skrev 2018-09-19 20:02:23 följande:

Det du skall göra är att kontakta henne 1 gång för att säga: Jag kan inte acceptera att vara vänner. Jag älskar dig och vill ha dig. Att vara vänner gör det svårt då. Om du en dag ändrar dig, så hör av dig.  Sedan kontaktar du inte henne ALLS någon mer gång. Om hon kontaktar dig för what ever.. ja för allt som inte innebär det du vill. Så säger du samma sak. Du skall aldrig kontakta henne.

Kanske hon sträcker ut en hand en dag, eller inte. Undertiden så slickar du såren, börjar dejta, leva.  Något du gjorde eller hur du uppförde dig i förhållandet, fick henne att tappa attraktion för dig. Försök tänka igenom var och hur det började gå fel. Oftast missar vi killar totalt de små signalerna som fanns där, fram tills dom släpper bomben. Och vi står där och fattar nada. 

Kryp inte för henne, va inte needy. Va tyst. Kanske hennes attraktion växer igen om hon får sakna dig, lite emotionella band har hon i sig, då ni ändå varit tillsammans ett tag.

Va manlig, inte kvinnlig. 

Stay strong

Tack för ditt svar, asså verkligen tack. Detta var något man behövde. Ska försöka imorgon eller övermorgon. Sedan uppdatera hur det gick, tack för lite motivation!
  • Godisbuske
    Anonym (Förstörd) skrev 2018-09-19 20:07:32 följande:
    Tack för ditt svar, asså verkligen tack. Detta var något man behövde. Ska försöka imorgon eller övermorgon. Sedan uppdatera hur det gick, tack för lite motivation!
    Tjejer sticker sällan utan att ha någon annan som lurar där. Men eftersom den killen kommer vara som alla andra, och sabba det, så finns det liten chans att hon sträcker ut en hand sedan. Hon har trotts allt lite starkare band till dig i sig, så den killen får inte många chanser.  Men det gör hon bara om du sköter dina kort rätt. Ingen kontakt !  Kom ihåg att hon skall isfall vara värdig dig och du skall inte försöka vara värdig henne. Låt hennes attraktion till dig växa långsamt upp igen. 

Har du sociala medier, så va inte rädd att få upp lite goa bilder där du har glada dagar med olika saker, polare, fest, brudar, what ever.. Hon kommer kolla , stalka. Det gör alla med sina ex :)
  • Anonym (Men!)

Vill hon inte ,så måste du acceptera detta.Spelar ingen roll hur ont det gör:du äger inte hennes känslor.Det går över till slut,lovar.

• Anonym (G)

Men stalka är väll ett bra tecken om man blir

Då bryr ju exet sig iaf?

• Anonym (G)

Ts

Skulle du kunna nöja dig med att vara kk med exet som en början

Ge sex så växer känslor fram typ

• Anonym (Förstörd)
    Anonym (G) skrev 2018-09-19 20:33:46 följande:

Ts

Skulle du kunna nöja dig med att vara kk med exet som en början

Ge sex så växer känslor fram typ

Sex är ett plus men det känns bara fel.
  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (Men!) skrev 2018-09-19 20:26:37 följande:

Vill hon inte ,så måste du acceptera detta.Spelar ingen roll hur ont det gör:du äger inte hennes känslor.Det går över till slut,lovar.

Det är klart. Som du säger så äger jag inte hennes känslor.
  • Anonym (Förstörd)
    Godisbuske skrev 2018-09-19 20:23:33 följande:
    Tjejer sticker sällan utan att ha någon annan som lurar där. Men eftersom den killen kommer vara som alla andra, och sabba det, så finns det liten chans att hon sträcker ut en hand sedan. Hon har trotts allt lite starkare band till dig i sig, så den killen får inte många chanser.  Men det gör hon bara om du sköter dina kort rätt. Ingen kontakt !  Kom ihåg att hon skall isfall vara värdig dig och du skall inte försöka vara värdig henne. Låt hennes attraktion till dig växa långsamt upp igen. 

Har du sociala medier, så va inte rädd att få upp lite goa bilder där du har glada dagar med olika saker, polare, fest, brudar, what ever.. Hon kommer kolla , stalka. Det gör alla med sina ex :)
    Tack för tipsen :D Får testa det o se helt enkelt!
  • Godisbuske
    Anonym (G) skrev 2018-09-19 20:26:52 följande:

Men stalka är väll ett bra tecken om man blir

Då bryr ju exet sig iaf?

De flesta gör det av nyfikenhet, men det behöver inte betyda att att dom vill bli tilsammans. Om exet exempel likar bilder , så bertyder det inget för dig, det skall man bara ignorera. Det är samtalet eller kontakt med ord, som betyder något. Att man ser ut att han skoj, lever livet osv. Det kan väcka något igen.Bonus. Men syftet är väl egentligen att man skall gå vidare, leva, ha skoj. Må bra för sig själv.
  • Anonym (Lina)

Ett tips för att stå ut med jobbiga känslor och ensamhet är att börja gå på gym varje kväll och träna stenhårt. Man mår så bra efteråt, och när jobbiga känslor kommer kan man kanalisera dem in i en maskin så släpper det lite. Samtidigt bygger du upp en revengebody :)

• Anonym (MH)

Fundera på vad som skulle få dig själv att gå tillbaka till någon du gjort slut med?

Sättet som ditt ex gjorde slut på låter väldigt likt mitt ex. Där fanns det ingen chans att bli ihop igen. Om känslorna är borta så är det sällan något man kan påverka, särskilt inte om relationen var bra. Men såklart kan du försöka. Och då är väl att prata en bra början?

• Anonym (Förstörd)
    Anonym (MH) skrev 2018-09-20 05:18:41 följande:

Fundera på vad som skulle få dig själv att gå tillbaka till någon du gjort slut med?

Sättet som ditt ex gjorde slut på låter väldigt likt mitt ex. Där fanns det ingen chans att bli ihop igen. Om känslorna är borta så är det sällan något man kan påverka, särskilt inte om relationen var bra. Men såklart kan du försöka. Och då är väl att prata en bra början?

Grejen är att vi aldrig gjorde nånting, dvs att vi mest sågs hemma hos varann och kollade film, inte så mycket mer än så. Kan hon ha blivit uttråkad? Kan det vara anledningen? Men om man frågade om vi skulle hitta på nått tex. åka till något köpcenter eller bara ta en fika nångång så ville hon ju inte det heller.
  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (Lina) skrev 2018-09-20 05:04:21 följande:

Ett tips för att stå ut med jobbiga känslor och ensamhet är att börja gå på gym varje kväll och träna stenhårt. Man mår så bra efteråt, och när jobbiga känslor kommer kan man kanalisera dem in i en maskin så släpper det lite. Samtidigt bygger du upp en revengebody :)

Helt ärligt så har jag börjat träna en del nu efter vi gjorde slut eftersom jag oftast tänker på annat då. Men när jag är själv eller ibland i skolan så tänker jag på det, då blir man ju väldigt ledsen :/ Men allt påminner om henne också, typ när jag går på en gata så kommer jag på att jag har gått där med henne o då blir man också ledsen... Svårt att förklara men allt påminner mig om henne bara.
  • Anonym (Förstörd)
    Anonym (G) skrev 2018-09-20 16:13:13 följande:

Känner igen mig exakt!!

När tog erat förhållande slut?
  • Anonym (yourluckyday)

Lyssna inte på någon som skriver. Förstår att du älskar denna tjej.
    Skriv inte till henne något mer, inte alls! Tjejen kommer uppfatta dig som needy "desperat" och då kommer du aldrig få tillbaka henne.

Visa att du har alternativ, detta funkar. Hör inte av dig. Män har oftast väldigt dåligt urval av kvinnor medan kvinnor har ett stort urval för alla killar jagar brudar.
    Därför är ett avslut inte lika svårt för tjejen.

Men visar du att du är desperat kommer hon ALDRIG vilja något med dig mer.
    Visa att du har alternativ. Bygg på dig själv så länge. Har hon putsat sönder dig i förhållandet och du inte har några kvinnliga vänner kvar kanske du bör skaffa det.

Svar på tråden Vill ha tillbaka ex, hjälp!