• pandabus

Gravid eller inte !?!

Hej allihopa!

Nu är jag 6 dagar försenad i min mens och vet inte vad jag ska tro. Har haft väldigt ömmande bröst, mer än vanligt. Från igår tycker jag dock den ömmande känslan försvunnit. Utöver det inga symtom alls. Har alltid ont i magen så kan inte riktigt säga att det känns annorlunda på något sätt.. Visserligen lite trött men det är ju höst..

Tog ett test BIM+3, det var negativt. Tog ett test BIM+5, det var positivt. Tog ett test idag, BIM+6, det var negativt.. Alla test är tagna med morgonurin.

Vad tror ni!? Vad ska jag tro?

Kan det vara något slags missfall? Skengravid? MA? Utomlands? Bara kroppen som fått fnatt?

Skulle vara jätteglad om någon ville komma med förslag på vad det kan vara för fel! Haha..

• Svar på tråden Gravid eller inte !?!
  • LD2018
    pandabus skrev 2018-09-29 15:50:46 följande:

Positivt eller inte ?

Positivt!!
  • Anonym (Ö)
    pandabus skrev 2018-09-29 15:50:46 följande:

Positivt eller inte ?

Hur ser det ut när den har gått färdigt? Alltså när det gått de minutrar som ska gå innan man läser av det? För här är ju färgsläpningarna fortfarande kvar.

Men det ser positivt ut.
  • pandabus
    Anonym (Ö) skrev 2018-09-29 16:04:57 följande:

Hur ser det ut när den har gått färdigt? Alltså när det gått de minutrar som ska gå innan man läser av det? För här är ju färgsläpningarna fortfarande kvar.

Men det ser positivt ut.

Ahaa.. men Det står ju att man ska läsa av inom 5 minuter och där har det gått 5 minuter. Jag kasta det sen efter 5 minuter :P ska det vara vitt och "rent" när det är färdigt allt så?
  • Anonym (Ö)
    pandabus skrev 2018-09-29 17:26:55 följande:

Ahaa.. men Det står ju att man ska läsa av inom 5 minuter och där har det gått 5 minuter. Jag kasta det sen efter 5 minuter :P ska det vara vitt och "rent" när det är färdigt allt så?

Aha det brukar stå att man ska vänta typ 10 och läsa av inom en halvtimme.

Ja dom blir nästan alltid helt vita i bakgrunden, men vissa blir inte det.
  • LD2018
    pandabus skrev 2018-09-29 17:26:55 följande:

Titta på dom torkade!!! Fattar inte varför folk ignorerar det, jag såg mitt pluss på ett TORKAT test?! Är det negativt blir där endast 1 streck genom hela tiden, även efteråt. Är det pluss syns detta extra tydligt när det torkar! Så hämta upp alla de senaste testen du tagit och kolla ;) (det du la upp såg dock väldigt positivt ut. Svagt, men positivt!)
  • pandabus
    Anonym (Ö) skrev 2018-09-29 17:44:33 följande:

Aha det brukar stå att man ska vänta typ 10 och läsa av inom en halvtimme.

Ja dom blir nästan alltid helt vita i bakgrunden, men vissa blir inte det.

Okej, då får jag testa o vänta lite då. Va mest orolig att det skulle vara missvisande om man vänta mer än 5 minuter då det står så :)
  • pandabus
    LD2018 skrev 2018-09-29 18:20:42 följande:

Titta på dom torkade!!! Fattar inte varför folk ignorerar det, jag såg mitt pluss på ett TORKAT test?! Är det negativt blir där endast 1 streck genom hela tiden, även efteråt. Är det pluss syns detta extra tydligt när det torkar! Så hämta upp alla de senaste testen du tagit och kolla ;) (det du la upp såg dock väldigt positivt ut. Svagt, men positivt!)

Haha. Känner mig väldigt korkad nu.. men jag följer ju bara instruktioner ;) men tack för hjälpen! Nästa test ska jag vänta på att det torkar! ;D
  • LD2018
    pandabus skrev 2018-09-29 18:36:04 följande:

Haha. Känner mig väldigt korkad nu.. men jag följer ju bara instruktioner ;) men tack för hjälpen! Nästa test ska jag vänta på att det torkar! ;D

Det behöver du inte känna haha! Mer att jag ser andra skriva typ att man ska vänta 10 min eller så, bästa är att vänta tills det torkat helt om man är osäker! Mer så jag menade haha :)

Ta digitalt annars så slipper du analysera stickor :)
  • pandabus
    LD2018 skrev 2018-09-29 20:34:54 följande:

Det behöver du inte känna haha! Mer att jag ser andra skriva typ att man ska vänta 10 min eller så, bästa är att vänta tills det torkat helt om man är osäker! Mer så jag menade haha :)

Ta digitalt annars så slipper du analysera stickor :)

Ja jag ska nog ta ett digitalt test imorgon! Det verkar fungera bättre! ;)
  • Anonym (Nickenyfiken)
    pandabus skrev 2018-09-29 21:52:18 följande:

Ja jag ska nog ta ett digitalt test imorgon! Det verkar fungera bättre! ;)

Pandabus, hur gick det? Blev nyfiken när jag läste tråden. Är mitt uppe i denna stress själv just nu...kram
Svar på tråden Gravid eller inte !?!