Anonym (fundersam) skrev 2018-10-06 22:56:41 följande:
Jag vet inte, jag har som tidigare sagt en känsla av att hon inte riktigt vet vad hon vill med oss. Hon är lite förvirrad vad hon vill med
livet, jobb, studier och så..
Och som jag tidigare sagt vill hon verkligen göra slut skulle väl hon
försökt ordna/ordnat ett boende utan att behöva bo i våran(min) lägenhet där det finns massa minnen.
Initierar man en separation har man oftast funderat pa olika boendealternativ redan innan man slapper bomben. Man har stallt sig i bostadsko, kollat andrahandslagenheter, checkat om det temporart gar att bo hos kompisar, letat eller satt in annonser for att bli inneboende osv. Har verkar det som att hon helt enkelt bara "bor kvar" i ert gamla liv, med enda skillnaden att hon gjort sig av med dig (slangt ut dig fran din egen lagenhet) och du ar snall & godtrogen och later henne stanna kvar medans du flanger runt hos kompisar. Du maste se till att detta inte blir hennes permanenta losning och att det inte drar ut pa tiden eftersom hon inte "hittar nagot" (och du tycker synd om henne och later det fortga manad efter manad). Det blir ingen brytning sa lange du gar och vantar pa att hon ska flytta ut. Du kan ju inte starta ditt nya liv forran du sjalv har nagonstans att bo - och inte hon heller.
Later inte sunt att droja sig kvar i exets lagenhet, utan man forsoker skaffa eget boende sa snabbt som mojligt, for allas basta.
Eftersom hon nu ar forvirrad vad hon vill med livet, jobb & studier sa ar ju detta ett guldlage for henne att bara bryta upp och gora precis vad hon vill. Nar hon anda ska flytta kan hon ju valja att byta jobb, t o m byta stad, kanske borja plugga och bo i studentkorridor? ALLT ar oppet for henne att borja om pa nytt om hon nu vill ha en forandring. Valj nagot & go for it!
Jag tycker du ska vara arlig med dina kanslor och saga att du hade hoppats pa att det skulle vara annorlunda. MEN om hon inte ar intresserad av att borja om med dig sa maste du vara TYDLIG med att hon hindrar dig fran att komma vidare sa lange hon bor kvar i din lagenhet. Hogsta prioritet borde vara att skaffa sig ett eget boende. Nar hon inser att hon maste flytta blir detta avgorande. Tvekar hon det minsta om er relation och du ber henne flytta ut snarast mojligt sa blir tanken pa er separation "verklig" och definitiv. Vissa forstar inte allvaret i det hela forran de fysiskt tvingas att flytta. Jag tror heller inte att hon kan komma till insikt om er relation forran hon faktiskt HAR flyttat och sitter dar helt ensam med sina tankar i sin nya lagenhet. DAR och da kanske hon inser att det hela var ett misstag och ni valjer att bli tillsammans igen? Eller sa paborjar ni till sist era egna liv som separerade. Hennes flytt ar liksom flaskhalsen i detta, det som stoppar upp resten. Hon kanske behover tid att tanka, men det gar inte att tanka klart i din lagenhet, sa varfor dra ut pa det? Ar hon ekonomiskt beroende av dig, sa att hon pa detta viset utnyttjar dig, eller varfor bor hon egentligen kvar?