• Anonym (Mia)

Svärföräldrarna skiter i mig

Efter 18 år lämnade min man mig på ett dåligt sätt det var enbart hans fel och beslut

Svärföräldrarna har alltid annars brytt sig om mig

Men trots att dom vet att jag är totalt knäckt och inte ens orkar lämna huset så har jag inte hört ett ljud från dem på över en månad

Inte ett sms, ingenting

Gör man så??

• Svar på tråden Svärföräldrarna skiter i mig
  • Anonym (Mia)
    Deceree1 skrev 2018-10-13 15:11:33 följande:

Men fy vad hemskt. Du, försök att glömma och gå vidare. När du har slickat dina sår så försök att ge dig ut igen. Skaffa nya vänner.

Ja det är fruktansvärt

Han skulle kunnat mörda mig och de hade försvarat honom!!!
  • EnAnonumius
    Anonym (Mia) skrev 2018-10-13 15:29:47 följande:
    Har bara en vän i usa och ej råd åka dit nu tyvärr
    Det föreslogs att du kunde använda mobilen och/eller Messenger om ni inte kan träffas för att fika ihop. 
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jag)

Alltså förlåt men jag blev psykiskt sjuk och LAS in efter ett sammanbrott. Därefter skiter hela svärsläkten i alla i vår familj, tom son och barnbarn. Jag är tvungen att lämna hemmet när sonen fyller år, annars kommer dom inte..

• Deceree1
    Anonym (Jag) skrev 2018-10-13 22:00:32 följande:

Alltså förlåt men jag blev psykiskt sjuk och LAS in efter ett sammanbrott. Därefter skiter hela svärsläkten i alla i vår familj, tom son och barnbarn. Jag är tvungen att lämna hemmet när sonen fyller år, annars kommer dom inte..

Men va?? Är dom inte kloka?!

Varför måste du lämna hemmet, jag fattar inte, lever ni ihop som familj och du får lämna hemmet för att hans föräldrar ska komma? Det låter ju helt bissart.
  • Anonym (Mia)
    EnAnonumius skrev 2018-10-13 19:54:52 följande:

Det föreslogs att du kunde använda mobilen och/eller Messenger om ni inte kan träffas för att fika ihop. 

Jo visst men det hjälper ju inte alla mina problem att prata en stund ibland

Hon är så upptagen oxå
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Jag) skrev 2018-10-13 22:00:32 följande:

Är den typ jehovas vittnen?!
  • EnAnonumius
    Anonym (Mia) skrev 2018-10-13 23:28:52 följande:
    Jo visst men det hjälper ju inte alla mina problem att prata en stund ibland
    Hon är så upptagen oxå
    Nej och du hjälper ju knappast att sitta och älta sönder dig med att undra varför dina f.d svärföräldrar inte hör av sig.

Du kanske borde se över dina möjligheter och börja fundera på att aktivera dig med något meningsfullt i stället. Ingen mår bra av att låta problemen styra sitt liv. Utan man skall försöka styra över problemen man har och försöka lösa dem i stället.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Jag)

Nej dom är inte kloka. Dom tycker det är pinsamt att jag gick in i väggen. Sonen ska ej behöva lida så jag lämnar annars kommer dom inte..

Deceree1 skrev 2018-10-13 22:45:09 följande:

Men va?? Är dom inte kloka?!

Varför måste du lämna hemmet, jag fattar inte, lever ni ihop som familj och du får lämna hemmet för att hans föräldrar ska komma? Det låter ju helt bissart.

• Anonym (Jag)

Nä inte ett dugg troende, bara pinsamma..

Anonym (Mia) skrev 2018-10-13 23:29:44 följande:

Är den typ jehovas vittnen?!

• Deceree1
    Anonym (Jag) skrev 2018-10-14 10:15:07 följande:

Nej dom är inte kloka. Dom tycker det är pinsamt att jag gick in i väggen. Sonen ska ej behöva lida så jag lämnar annars kommer dom inte..

Men din kille då? Vad säger han? Konstigt att han lyssnar mer på sina föräldrar än dig! Du är hans barns mamma! Han borde ta dig i försvar.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Jag) skrev 2018-10-14 10:15:07 följande:

Låter som nåt mina svärföräldrar skulle kunna göra ny när man sett deras sanna jag

Typ att du är en belastning och borde vara god hustru o orka tvätta städa jobba o ta hand om deras förvuxen bebis till son?
  • Anonym (Jag)

Han hör det, han avskyr dom men vill inte att barnen ska lida av det så han viker sig men faktum kvarstår att han vill be dom fara åt helvete och aldrig se dom igen..

Deceree1 skrev 2018-10-14 10:30:18 följande:

Men din kille då? Vad säger han? Konstigt att han lyssnar mer på sina föräldrar än dig! Du är hans barns mamma! Han borde ta dig i försvar.

• Deceree1
    Anonym (Jag) skrev 2018-10-14 10:49:32 följande:

Han hör det, han avskyr dom men vill inte att barnen ska lida av det så han viker sig men faktum kvarstår att han vill be dom fara åt helvete och aldrig se dom igen..

Men er egen familj är viktigast..
  • Anonym (svårdottern)
    Deceree1 skrev 2018-10-12 18:12:10 följande:
    O fy vad sorgligt.. för dig med. Märker inte hon att du känner så? Tänk om dom är ihop resten av livet?
    Jag tycker inte att det är sorgligt. Det är klart att det hade varit roligare med en intressant svärdotter som passat väl in i släkten och i övrig vänskapskrets men någon sorg över det känner jag inte. Att jag ogillar henne döljer jag som jag sade väl så nej, det märker hon inte. Skulle de mot förmodan vara ihop resten av livet så är det så det är, min son är min son och jag gläds åt att träffa honom även om han gjort ett uselt val av kvinna. Vi är ju vuxna och behöver inte bo ihop, om det varit så hade jag däremot inte stått ut med henne. Så tolerant och generös är jag inte.
  • Anonym (Jag)
    Deceree1 skrev 2018-10-14 10:59:24 följande:

Men er egen familj är viktigast..

Nja barnen är viktigast. Jag är vuxen. Men det är hans syskon som ligger bakom allt och dom har alltid haft bättre kontakt med föräldrarna så då väljer dom deras sida.. himla trist men sant.
Svar på tråden Svärföräldrarna skiter i mig