• Pastime

Tror du att det tog sig för mig den här månaden...?

Observera att detta är PÅ SKOJ och i underhållande syfte :) Jag har basically ingenting att göra och går bara omkring och tänker på om jag är gravid eller inte.

För att lägga er röst ska ni få lite fakta.

Jag är 26 år.

Jag har aldrig varit gravid tidigare.

Den här månaden är sjunde försöket.

Jag räknade ett min ÄL med UL hos gyn samt med självtester.

Jag och min man hade samlag sju gånger före, efter och under ÄL.

Jag äter b-vitamin, d-vitamin, c-vitamin och vetegroddar.

Jag har kört grapefruktmetoden.

Min lutealfas är 9 dagar.

Två dagar efter ÄL fick jag influensa-symtom som ont i halsen, feberkänsla och trött.

Jag har reagerat på min extrema(!) hunger efter ÄL. Det har helt ärligt inte varit klokt!!!

Min normala kroppstemperatur är 36,2. Efter ÄL har den legat på 37,0.

Jag har inte känt någon mensvärk, pirr i äggstockarna eller stick i livmodern som många uppger är tidiga grav-symtom.

Flera av mina normala pms-symtom har inte kommit som till exempel akne och humörsvängningar. Däremot har jag haft svullet ansikte/svullna ögonlock som jag alltid har innan mens.

Jag har haft ovanligt livlig drömsömn samt mardrömmar sedan ÄL.

Jag känner mig absolut INTE gravid över huvud taget.

Såååååå... Vad tror du? Det rätta svaret får du i början av nästa vecka ;)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Tror du att det tog sig för mig den här månaden...?
  • Anonym (Haha kul)

Haha får man ställa frågor? Har du haft nidblödning?

• Pastime
    Anonym (Haha kul) skrev 2018-10-12 18:47:43 följande:

Haha får man ställa frågor? Har du haft nidblödning?

Hahaha! Nej inte ens en minsta lilla antydan till nidis har jag haft!
  • Pastime
    Meriall skrev 2018-10-12 18:54:48 följande:

Hur ofta har ni sex och när?

Vi hade sex sju gånger före, efter och under ÄL. Annars har vi sex sporadiskt, kanske en två gånger i veckan, inte så ofta men vi maxade som sagt nu under ÄL.
  • Anonym (Johan)

Jag tror att så länge som du har fungerade ägglossning, och har sex men en man- så kan du helt klart vara gravid ;)

• Anonym (Lina)

Låter tyvärr som detta med graviditet stressar dig om det är det enda du tänker på. Stress frigör kortisol som hämmar aktiviteten i reproduktionsorganen. Om du bRa släpper det här med att försöka bli gravid, ligger för att det är skönt istället så kommer det nog snabbare. Men kanske lättare sagt en gjort. Men försök fokusera på något annat kul parallellt.

• Pastime

Är inte ett dugg stressad över detta. Var ju bara en fånig kul grej, vill egentligen bara hitta folk som kanske är i liknande situationer och ha någon att prata med :) Själva omröstningen var ju bara på skoj.

I dag är det BIM. Uppdaterar listan:

? Ingen mens

? Tempen är fortfarande hög sedan ägglossning

? Mens-molvärk som jag brukar ha innan mens

Någon annan där ute som väntar på mens idag eller imorgon??? Eller ja, väntar på mens eller plus får man väl säga... :p

• Pastime

Just det. Hade sex med min kille imorse. Fick orgasm och direkt när orgasmen var över så fick jag som mensvärk. Dov molnande värk i tjejmagen. Brukar inte ha så. Brukar nog inte ha sex samma dag som jag ska ha mens heller, kanske... Oklart!

Svar på tråden Tror du att det tog sig för mig den här månaden...?