• thelmiss

Mindre kåt vid 40? Min kille vill inte ligga!

Hej!

Haft en på många sätt helt fantastisk relation de sista två åren. Min kille är 12 år äldre än mig, han är 42. Sista året har hans sexlust avtagit dramatiskt, i början hade vi väldigt mycket sex men nu blir det mer och mer sällan. Det kan gå ända upp till 2 månader, han har ingen lust! 

Jag har försökt ge honom tid, inte pushat, försökt stötta, men nu känner jag själv att detta blir ett problem för mig, då jag själv önskar vara väldigt sexuellt aktiv.
    Ibland vet jag att han "tvingar sig själv att ligga", dvs, han blir ju kåt när han låter mig ta på honom. Men det är ju inte heller direkt tändande för mig när han gör det "för att vara snäll".

Vi har annars en väldigt fin relation på många sätt. Han pratar om att han kanske har minskad testosteronnivå nu efter 40 och ska ta tester för det, hjälper sånt? 

Vad gör man? Jag älskar honom, men jag älskar sex ungefär lika mycket också...

/Sexuellt otillfredsställd flickvän

• Svar på tråden Mindre kåt vid 40? Min kille vill inte ligga!
  • Anonym (Ja)

Min man är 44 år och runt 40 år blev han likadan som din.

Vi har en tonåring som tar mycket tid då vi inte heller kan ha sex som förr men märker att det verkar vara vanligt ändå bland killar generellt i den åldern. Som att annat är mer viktigt i livet än att förföra varandra...

• Anonym (Glömsk)
    thelmiss skrev 2018-10-13 13:37:59 följande:

Jag köpte rosenrot till min kille, för vi kan ändå prata om problemet liksom, det hjälpte tillfälligt (sen glömmer han att ta dem konstant). Kanske något att ge din fru :) Trodde aldrig jag skulle hamna i ett sånt här problem! Med personen jag vill dela livet med.

Han kanske borde ta något för minnet också då
  • Vispen74

Här är situationen precis den omvända med mig och 10 år yngre frun. Det var ingen som sa att det skulle bli så här efter ett antal år tillsammans... Håller med vad någon skrev att det äter självkänsla och välbefinnande. Himla knepigt att göra något åt dock.

• Anonym (Glömsk)
    Vispen74 skrev 2018-10-13 23:02:24 följande:

Här är situationen precis den omvända med mig och 10 år yngre frun. Det var ingen som sa att det skulle bli så här efter ett antal år tillsammans... Håller med vad någon skrev att det äter självkänsla och välbefinnande. Himla knepigt att göra något åt dock.

Beställ hem lite vaket från en välrenommerad internetshop, ni kommer ha en kul natt. (Slangopedia det om du är osäker på vad det är)
  • Anonym (47 år man)

Jag är kåt fast jag är äldre

Jag kan lätt ligga 3-4 ggr i veckan

Har varit ihop med samma kvinna i 26 år

Vi ligger ofta... i perioder ....

Jag hade problem ett tag när jag inte mådde 100 .....jobba mycket , mycket aktiviter med ungarna, mycket press å stress från alla håll inklusive frun .....mitt tips gör ett break på allt i vardagen ..åk bort lång weekend som en överraskning å se till att funkar praktiskt även för honom.....ät gott , vila, gör något som du vet din man uppskattar ....

våga prata å sätt ingen press ...kanske ha med nåt kul i sängen å leka med.

Visa att du tycker om honom.

Lycka till

• Anonym (Man 44)

Är lika kåt nu vid 44 som när man var 30 typ..grejen är att sambon inte alls är på samma nivå.

Skulle kanske vara läge att byta med nån här inne om nån är sugen? . ????

• Simone26

Jobbig situation.  Låter som ni glidit över i en kompisrelation, alternativt att han har en sexuell relation vid sidan om.

Sex är många olika saker för olika personer. Innerlig kärlek, erotisk lusta och bara för att det är kul. Vad man än triggas av måste det vara otvunget och spontant, börjar det kännas som ett tvång, då är man illa ute i sin relation.

Prata med varandra, kolla av var problemen ligger. Testa nya saker.
    Tantrasex funkar jättebra för en del...

• Anonym (Hmmmm....)
    thelmiss skrev 2018-10-13 13:24:50 följande:

Hej!

Haft en på många sätt helt fantastisk relation de sista två åren. Min kille är 12 år äldre än mig, han är 42. Sista året har hans sexlust avtagit dramatiskt, i början hade vi väldigt mycket sex men nu blir det mer och mer sällan. Det kan gå ända upp till 2 månader, han har ingen lust! 

Jag har försökt ge honom tid, inte pushat, försökt stötta, men nu känner jag själv att detta blir ett problem för mig, då jag själv önskar vara väldigt sexuellt aktiv.
    Ibland vet jag att han "tvingar sig själv att ligga", dvs, han blir ju kåt när han låter mig ta på honom. Men det är ju inte heller direkt tändande för mig när han gör det "för att vara snäll".

Vi har annars en väldigt fin relation på många sätt. Han pratar om att han kanske har minskad testosteronnivå nu efter 40 och ska ta tester för det, hjälper sånt? 

Vad gör man? Jag älskar honom, men jag älskar sex ungefär lika mycket också...

/Sexuellt otillfredsställd flickvän

Män brukar lägga av sig ganska snabbt. De orkar inte ha så mycket sex när de är äldre.
  • Anonym (Mindre)

Hur länge har det varit så här. Är det jobbigt att inte få ligga. 

• Anonym (Hormonerna)
    Anonym (U) skrev 2018-10-13 13:44:58 följande:

Vad har du gjort för att han ska bli kåt på dig då?

Fast om det är hormonerna som gått ner, så hjälper det ju inte att försöka kåta upp honom. Det finns ingenting som kan väckas upp. Jag har varit med om detta under amningsperioderna. Jag blev som före puberteten: alla tankar på sex och kärlek mellan man och kvinna var bara borta, jag tyckte t.o.m. att det var larvigt när folk kysste varann på film, trots att det var en manlig skådespelare som jag alltid hade tänt på innan. Det var bara "stumt" på den fronten, jag hade inte velat ligga med den snyggaste karl'n på jorden! 

Jag antar att det blir så när man blir gammal igen...
  • thelmiss
    Anonym (Samma) skrev 2018-10-13 22:52:12 följande:

Vad är det för fråga? Vi har levt ihop i 10 år. Klart både han och jag ser annorlunda ut. Jag är helt klart snyggare nu än då. Tror inte T's skulle skriva här om hon visste med sig att hennes utseende var problemet...

Haha. Jag har exakt samma kropp som när vi träffades. Typ drömkroppen, vilket han ofta påpekar. Tyvärr är han ändå inte kåt. Han däremot har gått upp lite i vikt ???????? men det gör mig ingenting.
  • Anonym
    Anonym (U) skrev 2018-10-13 18:54:27 följande:
    Hur är din kropp jämfört med när ni träffades? Vad har du gjort för att behålla det han tände på?
    Varför förutsätter du att mannens smak inte ändras över tid?
  • Anonym (Hmmmm....)
    Anonym (Man 44) skrev 2018-10-14 23:46:41 följande:

Är lika kåt nu vid 44 som när man var 30 typ..grejen är att sambon inte alls är på samma nivå.

Skulle kanske vara läge att byta med nån här inne om nån är sugen? . ????

Får hon det skönt när ni har sex? Om man har det skönt när man har sex vill man ha mer, annars är det bara oskönt och man klarar det bättre på egen hand.
  • sextiotalist
    Anonym (Hmmmm....) skrev 2018-10-18 14:01:45 följande:
    Män brukar lägga av sig ganska snabbt. De orkar inte ha så mycket sex när de är äldre.
    Och det vet du för att. Själv är jag 55+ och min sambo 60+, vi har vänner i våra åldrar och en sak (även om man inte går inte på detaljer precis) att de jag känner i vår ålder fortfarande har ett sexliv

Googlar man på det så finns det flera undersökningar som visar att äldre har ett bra sexliv
  • Anonym (Hmmmm....)
    sextiotalist skrev 2018-10-22 10:49:35 följande:
    Och det vet du för att. Själv är jag 55+ och min sambo 60+, vi har vänner i våra åldrar och en sak (även om man inte går inte på detaljer precis) att de jag känner i vår ålder fortfarande har ett sexliv

Googlar man på det så finns det flera undersökningar som visar att äldre har ett bra sexliv
    Naturligtvis har äldre ett sexliv, men män "kroknar" tidigare än kvinnor och sexlivet blir därför inte lika aktivt och lika frekvent som tidigare.
  • thelmiss

Upptäckte att han sexchattade på sidan om vår relation. Att han flera gånger haft tillfälle att vara fysiskt otrogen, men valt att inte vara det. Säger nu att han har NOLL sexlust och att detta varit hans desperata försök till att hitta lusten igen. Får se nu om detta är något jag vill/kan förlåta och gå vidare med. För mig är detta helt ofattbart... men plötsligt är han ?beredd? att prata om sexproblemen. Krävdes bara att han skulle vara digitalt otrogen och jag i princip lämnade honom för att han skulle öppna upp sig. Han säger att han har en ?mental spärr och känner att han inte kan tillfredsställa mig?... well, det kan han inte, de här problemen har funnits sedan start tyvärr så jag har inte direkt velat berätta för honom om mina kinky fantasier när han suttit där och haft NOLL sexsug. Dock har jag aldrig varit otrogen och skulle heller aldrig vara det. ????

Svar på tråden Mindre kåt vid 40? Min kille vill inte ligga!