• Anonym (Ledsen.)

Jag ville ha öppen relation, då lämnade han mig???

Jag älskar min pojkvän eller ex (Jag vet inte om han har lämnat mig ännu). Men jag ville ändå kunna träffa andra utan att behöva smussla om jag gjorde det. Jag föreslog en öppen relation så att även han kanske skulle kunna träffa andra. Vi älskar ju varandra och har det bra ihop men det sexuella funkar inte riktigt. Han gnäller om att jag inte vill att vi har för lite sex osv. Men om jag fick vara med andra så hade jag velat vara med honom mer också. Så det är inte så att jag då skulle bara ha sex med andra och inte honom utan då hade han fått ha sex med mig mer han med.

Men han ville inte det. Han blev skitsur och sa att jag skulle dra åt helvete och han lämnar mig osv. så kan jag knulla med vem jag vill sedan. Det skulle vara rent förnedrande att gå med på detta. Helt ur det blå, han svär aldrig åt mig eller ens höjer rösten men nu var det som han exploderade. Från ingenstans. Packade ihop sina grejer gav tillbaks nyckeln till min lägenhet, krävde tillbaks min nyckel till honom och sa åt mig att ha ett bra liv ring mig aldrig igen. Jag stod bara och grät tårarna rann men det struntade han i fullständigt.

Jag vill absolut inte förlora honom. Jag älskar honom men ändå gör han så mot mig. Han kunde bara sagt nej det här vill inte jag eller ok vi prövar eller så men det var tvärnej och jag gör slut. Jag vill inte att det skall vara slut. Jag vill att det skall vara vi två igen och fixa vår relation. Hur skall jag göra???

• Svar på tråden Jag ville ha öppen relation, då lämnade han mig???
  • Anonym (Em)

Jag hade också blivit ledsen om partner ville det, så jag förstår din partners reaktion. Alla hanterar sina känslor olika och det finns sällan mening att bete sig illa, även om det är lätt hänt. Om du verkligen vill vara med honom och kan tänka dig att endast vara med honom så får du försöka prata med honom och berätta det och ?ta tillbaka? det du sagt. Men som sagt.. jag personligen hade nog känt att enkom jag inte dög för min partner och vetskapen att han skulle vara med andra (och vilja vara med andra) skulle såra mig allt för mycket. Jag skulle inte kunna sluta tänka på det.

• Anonym (Smisk behövs)

Helt klart rätt åt dig! Smisk på bara stjärten skulle behövas....

• Anonym (Förstår)

Som man bäddar får man ligga. Du vill knulla andra stå för det då. Typ INGEN som lever i en relation skulle bli glada för ett sånt förslag. Jag hade också dumpat om min sambo kom med samma förslag. Då kan han ju knulla vem han vill som sagt.

• taquine

Förstår din sambo, du vill knulla andra och han vill leva monogamt , som de flesta i ett sunt förhållande vill.Hade också lämnat om min partner kom med ett sådant förslag.
    Det är väl bara att torka tårarna och hitta likasinnade .

Goodness me
  • Meriall

Han har nog trott att du bara har låg sexlust men nu tror han att grejen är att du tänder mer på andra än honom och då vill han inte vara ihop med dig

• Anonym (Kvinna)

Skönt att du blev av med honom.

• Drottningen1970

Är du förvånad på riktigt? Säger inte att öppna förhållanden är fel, men det är ju något som passar ett fåtal. Att detta är hyfsat långt utanför normen för en kärleksrelation måste man väl ha bott under en sten för att inte fatta. Obegripligt hur man kan vara så socialt inkompetent och osmart att man inte ens sonderar terrängen lite neutralt innan man kommer med ett sådant konkret förslag.

• GGN
    Anonym (Förstår) skrev 2018-10-13 16:07:30 följande:

Som man bäddar får man ligga. Du vill knulla andra stå för det då. Typ INGEN som lever i en relation skulle bli glada för ett sånt förslag. Jag hade också dumpat om min sambo kom med samma förslag. Då kan han ju knulla vem han vill som sagt.

Jag hade blivit överlycklig!
  • Anonym (inte så konstigt)

Såklart att han reagerade så. De flesta som lever i relation vill ju att man ska vara just två, jag skulle bli väldigt ledsen om den jag var tillsammans med föreslog något sådant, då skulle jag lämna honom direkt. Varför ens ha relation om man ändå vill vara med en massa andra? 

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (inte så konstigt) skrev 2018-10-13 16:30:58 följande:

Såklart att han reagerade så. De flesta som lever i relation vill ju att man ska vara just två, jag skulle bli väldigt ledsen om den jag var tillsammans med föreslog något sådant, då skulle jag lämna honom direkt. Varför ens ha relation om man ändå vill vara med en massa andra? 

Sex har inget med kärlek att göra. Det kan vara en del av en kärleksrelation, men funkar även enbart. Som jordgubbar, måste inte vara grädde till.
  • Anonym (inte så konstigt)
    Anonym (Kvinna) skrev 2018-10-13 16:58:13 följande:
    Sex har inget med kärlek att göra. Det kan vara en del av en kärleksrelation, men funkar även enbart. Som jordgubbar, måste inte vara grädde till.
    Jag håller med, men ser det från det motsatta hållet. Jag skulle lätt kunna leva hela livet i en kärleksrelation utan sexuella inslag, men det kanske är ovanligt. 

Men förstår inte riktigt poängen med att ha en relation till en person, men samtidigt vara med andra? Tror att situationen blir betydligt enklare om man väljer ett av dessa alternativ.
  • Anonym (Poly)

Jag är polyamorös och lever i en "öppen relation" men jag har ändå full förståelse för din pojkväns reaktion. 

För det första, att droppa en sån grej när ni har problem med sexlivet är ju helt tappat. Det borde du ha kunnat räkna ut med arlset att han skulle bli tvärarg och ledsen om han tycker ni ligger för lite och du klämmer fram att du vill ligga med andra. Nej. Såna där saker tar man bara upp EFTER man "sonderat terrängen" och fått ett hum om partnerns inställning OCH om man har ett tryggt, stabilt förhållande där man på förhand har en bra aning om att det kommer funka. Smart är ju att börja kolla t ex vad partnern skulle tycka om en extra i sängen eller "jag skulle bli tänd av att se dig ligga med någon annan". Dvs så små frön där partnern får börja fundera smått i banorna om att bjuda in andra i ens samliv. 

• Anonym (Ja)

Hade dragit direkt och aldrig kommit tillbaka.

Kan tänka mig hur kass och värdelös han måste känna sig!! ????

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (inte så konstigt) skrev 2018-10-13 17:09:12 följande:

Jag håller med, men ser det från det motsatta hållet. Jag skulle lätt kunna leva hela livet i en kärleksrelation utan sexuella inslag, men det kanske är ovanligt. 

Men förstår inte riktigt poängen med att ha en relation till en person, men samtidigt vara med andra? Tror att situationen blir betydligt enklare om man väljer ett av dessa alternativ.

Poängen? Sex är spännande och kul. Det är fortfarande kul med min man och han är den bästa älskare jag haft, men spännande är det inte direkt... Han är inte sådär rough som jag vill ha det ibland.
  • Anonym (A)
    Anonym (inte så konstigt) skrev 2018-10-13 16:30:58 följande:
    Håller med
  • TriC

Om jag varit din pojkvän så hade jag dumpat dig samma sekund du kom med ett sådant förslag! 

• Anonym (Man 47)

Tycker han reagerade sunt ....

Han älskar dig och du vill ligga med andra

Klart att han drar ....

Han vill ligga mer ...men du vill inte

du vill ligga med andra killar

Klart att han drar ....

Ska det va då svårt att förstå?

Han kan du glömma å se dig om efter nytt

Nu kan du ju ha flera öppna förhållanden på en gång ....det var ju det du ville ha......så varsegod.

• Anonym (Kvinna)
    Anonym (Man 47) skrev 2018-10-16 23:47:35 följande:

Tycker han reagerade sunt ....

Han älskar dig och du vill ligga med andra

Klart att han drar ....

Han vill ligga mer ...men du vill inte

du vill ligga med andra killar

Klart att han drar ....

Ska det va då svårt att förstå?

Han kan du glömma å se dig om efter nytt

Nu kan du ju ha flera öppna förhållanden på en gång ....det var ju det du ville ha......så varsegod.

Man har bara ett förhållande åt gången, såvida man inte är poly.
  • Anonym (Frank)

Hade inte funkat för mej med ett öppet förhållande så hade oxå lämnat.

Fast en stor eloge till att du var ärlig, sällsynt idag...

Svar på tråden Jag ville ha öppen relation, då lämnade han mig???