• Anonym (Fiona)

Vid separation. Är det bäst att den ena köper bostadsrätt eller flyttar hem till föräldrarna?

Om den ena bor kvar i hyreslägenheten

Tänker på chansen att det blir vi igen

I en bostadsrätt blir ju allt så definitivt

Dyrt och svårt flytta ihop igen

Att bo hos föräldrarna som vuxen är svårt att börja ses igen och dom lägger sig i typ?

• Svar på tråden Vid separation. Är det bäst att den ena köper bostadsrätt eller flyttar hem till föräldrarna?
  • Anonym (Fiona)

Men vid bostadsrätt kan vi ju kanske bli särbo...

• Anonym (Anita)

gör man slut så gör man slut. Separation betyder just det.  Om man vill ha en chans till så flyttar man inte . 

Sen är det svårt att svara på det rent generellt eftersom det handlar om ekonomi. Har man råd att bo kvar? Finns det bostäder att välja på eller måste man ta det som faktiskt finns här och nu? 

För väldigt många människor innebär ju separation att båda faktiskt måste flytta för att ägandeformen innebär svårigheter att bo kvar. Alla hyresbolag godkännner inte att en bor kvar,  en BRF har också regler för vem som får överlåta/äga bostaden.  Ett hus kanske måste säljas för att ingen har råd att lösa ut den andra.   Bostaden kanske är för stor att bo själv i så en flytt är ett måste .

Att separera innebär ju förändrad ekonomi för båda. 

• annabellelee

Att flytta in till föräldrarna som vuxen är väl ingen hit, om man inte absolut måste.

• Pierott

Kan du inte hålla ditt ämne till en tråd? Det är samma frågor om och om igen men olika ställda bara.

• Anonym (?!)

Verkligen!! Du känns igen på det mindre begåvade sättet att formulera dig. Jösses. Klipp dig och skaffa ett jobb, lägg lika mycket tid på jobbsök som du gör på FL så löser det sig säkert.

• smulpaj01
    Pierott skrev 2018-10-18 17:22:55 följande:

Kan du inte hålla ditt ämne till en tråd? Det är samma frågor om och om igen men olika ställda bara.

Vilka trådar? :-/
  • Anonym (Fiona)
    Anonym (Anita) skrev 2018-10-18 17:03:31 följande:

gör man slut så gör man slut. Separation betyder just det.  Om man vill ha en chans till så flyttar man inte . 

Sen är det svårt att svara på det rent generellt eftersom det handlar om ekonomi. Har man råd att bo kvar? Finns det bostäder att välja på eller måste man ta det som faktiskt finns här och nu? 

För väldigt många människor innebär ju separation att båda faktiskt måste flytta för att ägandeformen innebär svårigheter att bo kvar. Alla hyresbolag godkännner inte att en bor kvar,  en BRF har också regler för vem som får överlåta/äga bostaden.  Ett hus kanske måste säljas för att ingen har råd att lösa ut den andra.   Bostaden kanske är för stor att bo själv i så en flytt är ett måste .

Att separera innebär ju förändrad ekonomi för båda. 

Varför skulle inte en av oss kunna bo kvar? Båda har god ekonomi och nästan alla i området lever som singlar.
  • Anonym (Fiona)

Jag är varken mindre begåvad eller har fler trådar, inte vad jag vet i alla fall. Ha ha..

• Anonym (Pi)

Jag hade köpt om jag kunnat.

• Fiona M

Gör ni slut är det väl inte läge att fundera på OM ni kanske blir tillsammans, utan att istället försöka gå vidare?

• Pierott
    Anonym (Fiona) skrev 2018-10-18 18:01:09 följande:

Jag är varken mindre begåvad eller har fler trådar, inte vad jag vet i alla fall. Ha ha..

Nä då är ni minst 15pers med EXAKT samma problem just nu, det måste gå en epidemi. Dessutom hittade ALLA till FL, ett mirakel!
Svar på tråden Vid separation. Är det bäst att den ena köper bostadsrätt eller flyttar hem till föräldrarna?