• Mongoliet

Ni som blir intresserad av kunder. Kollar ni upp de på Facebook mm?

Vi är ju några män som blir förtjusta i kassörskor och andra söta tjejer i diverse butiker när vi handlar. Ibland går vi hem & försöker att googla fram mer om de på den lilla infon vi har, oftast bara ett förnamn. Nuförtiden är det ju ändå rätt lätt med bara den infon om man har något litet till. Min undran dock är om ni tjejer som jobbar i butiker och blir intresserade av någon kund, ni har ju namn & allt speciellt om man kanske fyllt i massa saker & småsnackat lite. Går ni hem och googlar kunden eller är det mot någon osynlig lag för er? Klickade så sjukt bra med en tjej i en butik idag. Är det alltid upp till kunden i sådana här fall att ta kontakt oavsett kön på kunden. Även om butiksarbetaren var man & kunden kvinna. Känns så va? Eller?

• Svar på tråden Ni som blir intresserad av kunder. Kollar ni upp de på Facebook mm?
  • Mongoliet
    Dessanheterjag skrev 2018-10-22 20:34:35 följande:

Äckel. Jobb är jobb.

Innebär ditt svar ett nej eller? Du jobbar i butik & skulle aldrig googla en kund? Är det så jag ska tolka ditt kryptiska svar?
  • Meriall

Jag hade googlat om jag jobbat i affär men nog låtit kunden ta initiativ. Dock inte om jag jobbat i vårdyrke eller inom för/skola. Men affär, varför inte liksom?

• Mongoliet
    Meriall skrev 2018-10-22 20:37:34 följande:

Jag hade googlat om jag jobbat i affär men nog låtit kunden ta initiativ. Dock inte om jag jobbat i vårdyrke eller inom för/skola. Men affär, varför inte liksom?

Så tänker jag också. Vård & skola går bort men affär, big deal liksom. Men känner också att det måste vara kunden som tar nästa steg. Butiksarbetaren har ju snott namnet liksom &?då känns en stalkning värre och inte ok.
  • Meriall
    Mongoliet skrev 2018-10-22 20:41:24 följande:

Så tänker jag också. Vård & skola går bort men affär, big deal liksom. Men känner också att det måste vara kunden som tar nästa steg. Butiksarbetaren har ju snott namnet liksom &?då känns en stalkning värre och inte ok.

Ja precis och ifall det blir pinsamt kanske kunden inte vill gå in dit mer och det blir jobbigt för kunden. Är det kundens initiativ får den skylla sig själv om det blir för jobbigt att handla där sedan :)
  • Mongoliet
    Meriall skrev 2018-10-22 22:04:33 följande:

Ja precis och ifall det blir pinsamt kanske kunden inte vill gå in dit mer och det blir jobbigt för kunden. Är det kundens initiativ får den skylla sig själv om det blir för jobbigt att handla där sedan :)

Det var lite strul i datasystemet idag vilket var anledningen till att vi fick 30 min tillsammans och bondade så bra. Tack vare detta strulet måste jag också tillbaka dit imorgon igen. Nu har jag ju googlat fram massa info om henne & hon är ännu bättre än vad jag kunde ana. Ska dock vara försiktig om jag råkar se henne imorgon, bara läsa av henne lite. Måste ju inte ta detta vidare. Ibland är dessa ögonblicken bara fina som de är liksom.
Svar på tråden Ni som blir intresserad av kunder. Kollar ni upp de på Facebook mm?