Spelas alla samtal med myndigheter in?
Jag undrar ifall alla samtal med myndigheter spelas in som t.ex när man pratar med skatteverket eller kronofogden? Alla polissamtal spelas ju in
Jag undrar ifall alla samtal med myndigheter spelas in som t.ex när man pratar med skatteverket eller kronofogden? Alla polissamtal spelas ju in
Vad tänker du ska hända för att diverse myndigheter har tillgång till t.ex. ditt personnummer?
Har inte skrivit att något ska hända. Skrev att det räcker med...
Vad tänker du ska hända för att diverse myndigheter har tillgång till t.ex. ditt personnummer?
Jag har inte skrivit att du skrivit att något skulle hända heller...
Nej nej????
De har rea på ugnsfolie på ICA... en foliehatt kanske?
Jag har jobbat en del med detta. Oftast brukar du informeras om att samtalet kan spelas in i början av samtalet. Det är inte alltid alla samtal som spelas in (men oftast). Ibland spelas inkommande samtal in men inte utgående. Ibland spelas alla samtal till "Kundtjänst" in, men inte samtal direkt till medarbetarna.
Numera finns det intressanta funktioner i inspelningplatformarna så att man kan söka på nyckelord och få fram alla inspelade samtal som innehåller specifika ord. Man kan också använda systemen för att analysera stressen i rösten så att de kunder som verkar ljuga kan markeras så att en erfaren agent kan medlyssna för att förhindra bedrägerier.
Det finns även Voice Biometrics, där din röst kan analyseras för att skapa ett "fingeravtryck". Med hjälp av detta vet de sedan i framtiden om någon ringer in och utger sig för att vara dig. Ditt "Voice print" kan även andvändas istället för en PIN-kod.
Jag har jobbat en del med detta. Oftast brukar du informeras om att samtalet kan spelas in i början av samtalet. Det är inte alltid alla samtal som spelas in (men oftast). Ibland spelas inkommande samtal in men inte utgående. Ibland spelas alla samtal till "Kundtjänst" in, men inte samtal direkt till medarbetarna.
Numera finns det intressanta funktioner i inspelningplatformarna så att man kan söka på nyckelord och få fram alla inspelade samtal som innehåller specifika ord. Man kan också använda systemen för att analysera stressen i rösten så att de kunder som verkar ljuga kan markeras så att en erfaren agent kan medlyssna för att förhindra bedrägerier.
Det finns även Voice Biometrics, där din röst kan analyseras för att skapa ett "fingeravtryck". Med hjälp av detta vet de sedan i framtiden om någon ringer in och utger sig för att vara dig. Ditt "Voice print" kan även andvändas istället för en PIN-kod.
Myndigheter får inte spela in telefonsamtal. (SOS och liknande undantaget.)
De får inte heller registrera vilket telefonnummer inkommande samtal kommer ifrån.
Inkommande post, e-mejl och liknande sparas dock och är offentlig handling (såtillvida det inte skyddas av sekretess eller liknande.) sv.wikipedia.org/wiki/Offentlighetsprincipen
Snart kommer orden chemtrails och anti-vaccers att nämnas. Känner det på mig!
Jag jobbar på Försäkringskassan, bland annat i kundcenter. Samtalen spelas inte in per automatik utan det måste jag som handläggare aktivera själv. Det ska användas i utbildningssyfte för mig och till exempel min chef för att höra hur jag hanterar samtalen. Under det dryga ett och ett halvt år jag jobbat i kundcenter har inga samtal alls spelats in.
När man ringer in ska man få upplysning om att samtalet KAN komma att spelas in, i just utbildningssyfte.