• Anonym (?)

Spelas alla samtal med myndigheter in?

Jag undrar ifall alla samtal med myndigheter spelas in som t.ex när man pratar med skatteverket eller kronofogden? Alla polissamtal spelas ju in

• Svar på tråden Spelas alla samtal med myndigheter in?
  • Anonym (hmm)
    Trent skrev 2018-10-23 11:13:33 följande:

Vad tänker du ska hända för att diverse myndigheter har tillgång till t.ex. ditt personnummer?

Har inte skrivit att något ska hända. Skrev att det räcker med...
  • Trent
    Anonym (hmm) skrev 2018-10-23 11:39:43 följande:

Har inte skrivit att något ska hända. Skrev att det räcker med...

Jag har inte skrivit att du skrivit att något skulle hända heller...

Men då kanske du kan utveckla vad du menar med sista stycket i inlägget jag citerade.
  • Anonym (hmm)
    Trent skrev 2018-10-23 11:13:33 följande:

Vad tänker du ska hända för att diverse myndigheter har tillgång till t.ex. ditt personnummer?

Nej nej
    Trent skrev 2018-10-23 12:27:57 följande:

Jag har inte skrivit att du skrivit att något skulle hända heller...

????
  • Trent
    Anonym (hmm) skrev 2018-10-23 14:14:29 följande:

Nej nej????

Jag förstår inte vad du försöker säga.
  • Anonym (Scary)
    Anonym (Foliehatt) skrev 2018-10-23 10:42:36 följande:

De har rea på ugnsfolie på ICA... en foliehatt kanske?

Har du inte följt med internationellt och sett poängsystem byggas upp och människor uteslutas från det "vanliga" livet pga att de inte är perfekta? Det kommer även till Sverige fortare än man kan tro.
  • TillFlorida

Jag har jobbat en del med detta. Oftast brukar du informeras om att samtalet kan spelas in i början av samtalet. Det är inte alltid alla samtal som spelas in (men oftast). Ibland spelas inkommande samtal in men inte utgående. Ibland spelas alla samtal till "Kundtjänst" in, men inte samtal direkt till medarbetarna.
    Numera finns det intressanta funktioner i inspelningplatformarna så att man kan söka på nyckelord och få fram alla inspelade samtal som innehåller specifika ord. Man kan också använda systemen för att analysera stressen i rösten så att de kunder som verkar ljuga kan markeras så att en erfaren agent kan medlyssna för att förhindra bedrägerier.
    Det finns även Voice Biometrics, där din röst kan analyseras för att skapa ett "fingeravtryck". Med hjälp av detta vet de sedan i framtiden om någon ringer in och utger sig för att vara dig. Ditt "Voice print" kan även andvändas istället för en PIN-kod. 

• Anonym (H)
    TillFlorida skrev 2018-10-23 15:28:43 följande:
    Jag har jobbat en del med detta. Oftast brukar du informeras om att samtalet kan spelas in i början av samtalet. Det är inte alltid alla samtal som spelas in (men oftast). Ibland spelas inkommande samtal in men inte utgående. Ibland spelas alla samtal till "Kundtjänst" in, men inte samtal direkt till medarbetarna.
    Numera finns det intressanta funktioner i inspelningplatformarna så att man kan söka på nyckelord och få fram alla inspelade samtal som innehåller specifika ord. Man kan också använda systemen för att analysera stressen i rösten så att de kunder som verkar ljuga kan markeras så att en erfaren agent kan medlyssna för att förhindra bedrägerier.
    Det finns även Voice Biometrics, där din röst kan analyseras för att skapa ett "fingeravtryck". Med hjälp av detta vet de sedan i framtiden om någon ringer in och utger sig för att vara dig. Ditt "Voice print" kan även andvändas istället för en PIN-kod. 
    Tack för info.
  • Anonym (hmm)
    TillFlorida skrev 2018-10-23 15:28:43 följande:

Visst använder sig polisen sig av Voice Biometrics? Inte för att varje granskas direkt, men rösten (ljudfilen) lagras. Man kan inte välja vad man önskar utan att säga det. Säger man inget så får man enbart "förlåt, jag uppfattade inte vad du sa" liknande refräng. Dom har tagit bort knappval helt och hållet. Jag brukar hosta till istället så att jag blir kopplad till kundtjänst. Stör mig något så fruktansvärt på deras system! Känns som att dom kör ett riktigt fult spel.
  • Anonym (Regeringen)

Myndigheter får inte spela in telefonsamtal. (SOS och liknande undantaget.)

De får inte heller registrera vilket telefonnummer inkommande samtal kommer ifrån.

Inkommande post, e-mejl och liknande sparas dock och är offentlig handling (såtillvida det inte skyddas av sekretess eller liknande.) sv.wikipedia.org/wiki/Offentlighetsprincipen

• Anonym (Bäst idag :-D)

Asg
  • Anonym (Bäst idag :-D)

Snart kommer orden chemtrails och anti-vaccers att nämnas. Känner det på mig!

• TillFlorida
    Anonym (hmm) skrev 2018-10-23 21:57:49 följande:
    Visst använder sig polisen sig av Voice Biometrics? Inte för att varje granskas direkt, men rösten (ljudfilen) lagras. Man kan inte välja vad man önskar utan att säga det. Säger man inget så får man enbart "förlåt, jag uppfattade inte vad du sa" liknande refräng. Dom har tagit bort knappval helt och hållet. Jag brukar hosta till istället så att jag blir kopplad till kundtjänst. Stör mig något så fruktansvärt på deras system! Känns som att dom kör ett riktigt fult spel.
    Nej, det där låter mer som NLU (Natural Language Understanding). Det är helt klart möjligt att kombinera det med inspeling och analys av samtal, men jag skulle inte tro att de tycker sig ha behov av det.
  • Anonym (FK)

Jag jobbar på Försäkringskassan, bland annat i kundcenter. Samtalen spelas inte in per automatik utan det måste jag som handläggare aktivera själv. Det ska användas i utbildningssyfte för mig och till exempel min chef för att höra hur jag hanterar samtalen. Under det dryga ett och ett halvt år jag jobbat i kundcenter har inga samtal alls spelats in.

När man ringer in ska man få upplysning om att samtalet KAN komma att spelas in, i just utbildningssyfte.

• Zizazi
    Tror du foliehatt hjälper mot övervakningssamhället? :o

Du är en intressant person du.
Svar på tråden Spelas alla samtal med myndigheter in?