• Anonym (Elksj)

Våga släppa mannen på firmaresa?!

Min sambo har börjat på nytt jobb. En arbetsplats med enbart män. Många av arbetskamraterna är bekanta sedan förra anställningen så han känner de flesta.

Varje år åker de som vill ner till Tyskland o festar o sätter på prostituerade.

Nu är det dags för den resan och min sambo frågade vad jag tyckte om att han var medbjuden.

Jag litar på honom men jag litar inte på hans arbetskamrater. Med lite alkohol går vettet ur som man brukar säga.

Hade ni vågat släppa iväg er respektive?

Han är starkt emot otrohet men jag vet att så gott som alla arbetskamrater är gifta eller sambos men åker ändå och spenderar helgen med horor o alkohol och sen håller alla tyst om det när de landar där hemma igen.

Han kunde ju ljugit o sagt att det bara var lite party. Säger han till om hororna för att jag ska stoppa honom från att åka för att han inte litar på sig själv?

• Svar på tråden Våga släppa mannen på firmaresa?!
  • Anonym (Elksj)
    Wowbagger2000 skrev 2018-10-25 22:01:52 följande:

Klart det är så, men om vi åker på tjänsteresa utomlands så är det ingen som skulle få för sig att köpa horor, den personen skulle få sparken direkt.

Vad folk gör privat är en sak, men det är inte accepterar av den breda massan med sånt beteende.

Jag har ju själv varit på resor där det blev diskussion om att man misstänkte att en deltagare köpt sex (så var inte fallet), men det togs upp direkt som ett oacceptabelt beteende.

De har ju konferanser och sånt först sedan går de ut och festar på kvällarna. Det betalar inte företaget. Det är ?efter arbetstid?

Några kanske går och dricker kaffe, nån går till en lugn pub, men de flesta samlas och går till nån gata med horor.

Lite som sliskiga vita män i Thailand.

Tydligen är det några fruar oxå som följer med varje år och inte ens dom fattar att männen går till horor. Dom är nog rätt slipade i gamet dom här karlarna.

Ju mer kag tänker på det desto mer tror jag att sånt är vanligare än man tror.

När jag var 17år och åkte till Prag med buss så åkte vi förbi en massa horor. När bussen stannade för paus gick några av männen ombord direkt till hororna och kom sedan tillbaka till bussen. En bild som har förföljt mig hela livet. Så enkelt liksom. En bensträckare på en halvtimme blev ett snabbt knull för några...
  • Wowbagger2000
    Anonym (Elksj) skrev 2018-10-26 09:14:34 följande:

De har ju konferanser och sånt först sedan går de ut och festar på kvällarna. Det betalar inte företaget. Det är ?efter arbetstid?

Några kanske går och dricker kaffe, nån går till en lugn pub, men de flesta samlas och går till nån gata med horor.

Tydligen är det några fruar oxå som följer med varje år och inte ens dom fattar att männen går till horor. Dom är nog rätt slipade i gamet dom här karlarna.

När jag var 17år och åkte till Prag med buss så åkte vi förbi en massa horor. När bussen stannade för paus gick några av männen ombord direkt till hororna och kom sedan tillbaka till bussen. En bild som har förföljt mig hela livet. Så enkelt liksom. En bensträckare på en halvtimme blev ett snabbt knull för några...

Fast nu har du ju ändrat det lite, innan så var det 60 pers som samlat gick och köpte sex, nu skriver du att en del bara går och tar en bärs...

Då får väl din man hänga på dem så har en trevlig stund på puben, tydligen så är ju det helt ok, utan att bli utfryst.
  • Jw83
    Anonym (Elksj) skrev 2018-10-26 09:14:34 följande:

Nej det är inte normalt för svenska, gifta män att träffa horor. Låt inte din man lura i dig att det är vanligt.

Jag tycker det är mycket osannolikt att du ( vars man är helt ny på jobbet) skulle ha större kännedom om resorna än de fruar som följer med flera år. Din make har antingen överdrivit för att låta duktig när han låter bli eller så ljuger hans arbetskamrater för att luras eller driva med honom.
  • Anonym (grisigt)
    Anonym (Räligt) skrev 2018-10-25 13:36:26 följande:
    En applåd för att han inte knullar horor!

Vilka låga förväntningar du har på män.
    Håller med.

Varför ska han ha en eloge för att han gick hem och berätta för ts innan han tackade nej, en normal man hade väl sagt nej själv redan innan han kom hem.

Jag hade ocks¨å funderat på om det var en bra arbetsplats eftersom det verkar vara en tradition att dom gör så, inga pengar i världen hade fått mig att vilja jobba där man har det tänket.
  • ggdf
    Anonym (Elksj) skrev 2018-10-26 09:05:04 följande:
    Nä tyvärr tro mig...

Detta är tydligen något som är lite av tradition eftersom ena chefen är en den sliskigaste av alla när han dricker.

Kanske hade han kunnat byta arbetsplats till en mindre med fler kvinnor, men hans område inom yrket är ganska ovanlig och behövs bara på vissa platser i landet. Alltså får han stanna tills vi har funderat ut något. Jag har ju mitt jobb här och vi har våra vänner o familj här så nej det är inte så lätt att bara byta jobb för att arbetskamraterna går till horor en gång om året(?) Vem säger att inte nästa arbetsplats visar sig innehålla någon annan ?opassande? genre?!

Idag ska man vara glad om man har ett jobb inom det man studerat till!
    Du ursäktar ju detta beteendet själv, du skiter ju likamycket i tjejerna som utnyttjas som vad männen gör, i mina ögon är du och din man precis lika vidriga.
    En normal människa hade slutat och sökt nytt jobb eller omskolat sig hellre än att vara en del av sådant vilket ni är genom att blunda. I Sverige svälter man inte om man är arbetslös så era ursäkter håller inte.

Kräks

• Akira Öken
    Anonym (K) skrev 2018-10-25 11:46:02 följande:

Tycker det är dags att folk lär sig att man inte säljer sin kropp, man hyr ut den. Slavar såldes fram och tillbaka och de tillhörde någon annan. Det gör inte prostituerade.

Om du hyr en hantverkare att renovera ditt badrum, äger du honom då? Nej, precis.

Din jämförelse är riktigt, riktigt kass.
  • Anonym (Elksj)
    ggdf skrev 2018-10-26 12:51:48 följande:

Du ursäktar ju detta beteendet själv, du skiter ju likamycket i tjejerna som utnyttjas som vad männen gör, i mina ögon är du och din man precis lika vidriga.

En normal människa hade slutat och sökt nytt jobb eller omskolat sig hellre än att vara en del av sådant vilket ni är genom att blunda. I Sverige svälter man inte om man är arbetslös så era ursäkter håller inte.

Jag är realist så enkelt är det. Jag saknar inte den självinsikten som tyvärr de flesta gör. Jag förstår att det inte går att byta jobb hur som helst. Speciellt inte i Sverige. Om du inte läst nyheterna så är snart pengarna i A-kassan slut. Vad ska vi då göra? Flytta till Tyskland o försörja oss på prostitution?

Vakna!
  • Anonym (Elksj)
    Wowbagger2000 skrev 2018-10-26 10:07:10 följande:

Fast nu har du ju ändrat det lite, innan så var det 60 pers som samlat gick och köpte sex, nu skriver du att en del bara går och tar en bärs...

Då får väl din man hänga på dem så har en trevlig stund på puben, tydligen så är ju det helt ok, utan att bli utfryst.

Du försöker hitta kryphål för att liksom sätta dit mig.

Varken jag eller min man har varit med på resan tidigare. Om det är 56 eller 60st som åker dit är väl ganska oväsentligt? Om det är fruarna eller både män o kvinnor som går till puben så spelar väl det mindre roll? Han ska inte följa med! Han tackade nej!

Att de på jobb pratar om resan gör ju vårt middagssamtal här hemma! Vi både skattar, häpnar, och blir äcklade.
  • Jamesdio

Fråga deras fruar vad de tycker om den årliga resan?

Eller bjud hem några av hans arbetskompisar inkluisve fruar och fråga då?

• Jw83
    Anonym (Elksj) skrev 2018-10-26 13:28:20 följande:

Du försöker hitta kryphål för att liksom sätta dit mig.

Varken jag eller min man har varit med på resan tidigare. Om det är 56 eller 60st som åker dit är väl ganska oväsentligt? Om det är fruarna eller både män o kvinnor som går till puben så spelar väl det mindre roll? Han ska inte följa med! Han tackade nej!

Att de på jobb pratar om resan gör ju vårt middagssamtal här hemma! Vi både skattar, häpnar, och blir äcklade.

Ni skrattar och äcklas skriver du. Samtidigt så funderade han på att åka med dessa män som har som tradition att gå till horor och dricka?
  • Anonym (Elksj)
    Jw83 skrev 2018-10-26 14:19:59 följande:

Ni skrattar och äcklas skriver du. Samtidigt så funderade han på att åka med dessa män som har som tradition att gå till horor och dricka?

Han blev medbjudan ja, inte samma sak som att han funderade.

Att det kommer fram mer och mer är ju för att resan närmar sig och folk pratar om det på jobb.

När min man blev medbjuden så var det betydligt mer nedtonat än nu.

Jag kan omöjligt försvara min man. Jag har ingen som helst aning vad han säger o inte säger på sin arbetsplats.

Alla har inte behovet av att blanda sig eller skrika moralpredikningar. Vissa människor är får o vissa är vargar. Så är verkligheten.

Har svårt att tro att 100% i denna tråden hade vågat säga emot 50-60 män i olika åldrar att dom är svin.
  • Anonym (Elksj)
    Jamesdio skrev 2018-10-26 14:14:06 följande:

Fråga deras fruar vad de tycker om den årliga resan?

Eller bjud hem några av hans arbetskompisar inkluisve fruar och fråga då?

Det är inte min sak att reda ut
  • Anonym (Soe)
    Anonym (Aldrig) skrev 2018-10-25 14:52:36 följande:
    Vad menar du? Jag är inte TS.

Min man och hans kollegor skulle aldrig åka på en sådan resa!
    Ber verkligen om ursäkt! Måste ha läst alldeles för fort och svarat i affekt då bland det värsta som finns är poliser och folk inom rättsväsende, politiker etc  som beter sej bedrägligt.

Sorry!

(undrade faktiskt varför ingen annan reagerade på en polis som gör sånt, men var ju jag som hade fel baraSkäms)
  • Anonym (Aldrig)
    Anonym (Soe) skrev 2018-10-26 17:02:43 följande:
    Ber verkligen om ursäkt! Måste ha läst alldeles för fort och svarat i affekt då bland det värsta som finns är poliser och folk inom rättsväsende, politiker etc  som beter sej bedrägligt. Sorry! (undrade faktiskt varför ingen annan reagerade på en polis som gör sånt, men var ju jag som hade fel bara)

Haha ingen fara Trevlig helg!
Svar på tråden Våga släppa mannen på firmaresa?!