Jag avskyr att vara biomamma. Någon mer? :(
Jag avskyr att vara biomamma. Att lämna bort min dotter varannan vecka, att ha hundra procent ansvar varannan. Jag önskar så att jag hade en hel familj. Någon att komma hem till, någon att dela ansvar, sorg och glädje över min dotter med i vardagen. Att vara föräldrar tillsammans.
Jag är uppvuxen i hel familj, mina föräldrar är fortfarande gifta. Alla mina vänner har hela familjer. Visst kan de ha det jobbigt ibland. Men de har någon att dela allting med. Ha det jobbigt tillsammans med.
Jag saknar att ha en familj så det gör ont och jag avskyr mitt ex nya för att hon gör det omöjligt till en återförening. Hon är säkert en bra människa. Gör mitt ex glad. Men att hon finns gör det omöjligt för mig att någonsin få vara bara en mamma och inte en biomamma. Hon där som kommer på sidan av och är ett problem.
Ni kommer fråga varför det tog slut så svarar på den obligatoriska frågan. Exet tyckte jag var flirtig med andra män och han sa att han hade för dåligt självförtroende för att stå ut med det. Han kanske inte passade i förhållande, var för otrygg. Han gjorde slut, gick i terapi för svartsjuka och träffade henne. Nu är han mogen för förhållande, självförtroendet är på topp. Han "har fortfarande vissa känslor för mig men vill satsa på sin nuvarande relation". Vi kan inte ens vara föräldrar tillsammans på ett vänskapligt sätt. Smsar jag något svarar han bara "ok" för annars blir hans nya svartsjuk. Så det är nästan noll kontakt. Men han är en superbra pappa till dottern.
Jag var inte ens flirtig, bara glad och trevlig och brydde mig om folk. Aldrig varit i närheten att vara otrogen. Nu är jag mest bara sorgsen. Saknar honom och vår familj så det gör ont. Och nu är dottern hos honom i en vecka.
Nya relationer intresserar mig inte. Jag vill inte ha ett förhållandeliv separat från min dotter. Kan inte träffa någon som är intresserad av att vara bonuspappa och älska henne. Mitt ex nya älskar inte dottern heller men det gör honom inget tydligen så länge hon är snäll. Han kan separera de två sakerna.
Någon som känner igen sig lite och vill dela lite tankar och känslor? Kanske hjälper det att inte vara ensam?