Mitt ex övertalade mig till abort och skaffade kort därefter barn med en annan. Hur hantera sorgen?
Förra året lämnade min sambo mig och jag blev förkrossad, han var/är mitt livs kärlek. Strax efter vi bröt upp upptäckte jag att jag var gravid och min första känsla var lycka! Jag hade längtat efter barn och jag är inte purung så trots omständigheterna var min spontana tanke att behålla. Jag läste på allt om graviditet, klappade på magen och fantiserade om det lilla livet. Vi diskuterade mycket fram och tillbaka och han lyckades till slut övertala mig till abort. Jag gick på hans anledningar till att det inte var en bra idé att behålla och jag ville inte heller göra något emot hans vilja.... Mitt dummaste beslut! Har ångrat det enormt. Mår dåligt när jag tänker på aborten och att jag kanske inte får någon mer chans. Är så singel man kan vara just nu och kan inte se att jag kommer hitta någon som jag kommer älska på samma sätt.
Några månader efter aborten fick jag veta att han hade träffat en ny tjej och min värld rasade samman. I morse fick jag en stark känsla av oro i magen och kände att jag bara måste gå in och kolla på hennes facebookprofil. Jag har inte gått in på hennes profil en enda gång sen jag fick veta att det var henne han träffade, det gjorde för ont. Det jag fick se knöt sig rejält i magen. Hon hade precis lagt upp en bild på en bebis och jag insåg snabbt att det var deras barn. Mitt ex namn nämndes även i kommentarerna. Mitt hjärta brast! Har gråtit slut på tårar och det känns som att jag får käftsmäll på käftsmäll. Barnet såg ut så som jag hade tänkt mig att vårt barn skulle se ut :( Jag tror faktiskt inte att jag någonsin kommer att komma över mitt ex samtidigt har jag den här känslan av ilska över att han övertalade mig till abort med ett barn jag egentligen ville ha. Hur tar jag mig vidare? Jag älskar honom så otroligt mycket men jag vill inte det! Det är ju så kört det kan bli att det någonsin skulle bli vi igen.