Orolig för morsan
Hej, jag har precis börjat gymnasiet och mina föräldrar har nyligen skilt sig,
Farsan har redan skaffat sig ett nytt liv, ny fru.. deltar i aktiviteter med sina kompisar.. hittar på saker osv.
Men har börjat bli väldigt orolig om min mamma som det går helt åt andra hållet för, hon har slutat hitta på saker, sällan glad och är väldigt enkelt upprörd, hon sitter för det mesta hemma och kollar TV och ser väldigt nedstämd och "vilse" ut eller vad man ska säga, hon har skrivit massa läskiga saker till Pappa (självskade saker om ni fattar) och det får mig väldigt väldigt orolig, får det jätte svårt att sova om nätterna för jag blir så nervös över vad som skulle kunna hända, jag föreställer mig verkligen det värsta, Hon lyssnar på deppig musik och är liksom hemma hela tiden verkligen, är inte alls ute med kompisar mycket längre.
Mina syskon har pratat med henne om det och hon vägrar söka hjälp, och när dem försökt hjälpa henne med det så blir det bara värre, hon blir ledsen o säger att alla är emot henne och alla är på Pappas sida osv..
Någon som känner igen sig? Hatar att ens tänka på detta sättet men vill verkligen inte förlora henne.. Hjälp snälla!