• Anx123456

När började era magar synas?

Som rubriken, i vilken vecka började man kunna se att ni var gravida (med första barnet)?

• Svar på tråden När började era magar synas?
  • legomum
    Jag är bara jag skrev 2018-11-22 21:37:03 följande:

Om bilden nu är sann så är det gaser och ingen bebis. I v.9 ligger fostret fortfarande nere i bäckenet och är nån cm. stor.

Jag kunde inte ha mina byxor i v 8. Så det blev mammabyxor. Dock väntade jag tvillingar och vet inte riktigt vad min kropp höll på med med den gick upp i vikt runt höfter och mage på ett ytterst mindre smickrande sätt. Ingen kunde ta miste på att jag var gravid trots tidig v.
  • Jag är bara jag
    legomum skrev 2018-11-22 21:48:09 följande:
    Jag kunde inte ha mina byxor i v 8. Så det blev mammabyxor. Dock väntade jag tvillingar och vet inte riktigt vad min kropp höll på med med den gick upp i vikt runt höfter och mage på ett ytterst mindre smickrande sätt. Ingen kunde ta miste på att jag var gravid trots tidig v.
    Och jag hade gravidbyxor v.10. Men så stor som på bilden var jag ingalunda, det ser snarare ut som v.29.
  • legomum
    Jag är bara jag skrev 2018-11-22 21:57:13 följande:

Och jag hade gravidbyxor v.10. Men så stor som på bilden var jag ingalunda, det ser snarare ut som v.29.

Av någon anledning missade jag den bilden. Jag var inte så stor i v 8-9 iaf.
  • Cecese

Med första barnet syntes det runt vecka 30 kanske. På rul i v. 18 var jag helt platt om magen med ett midjemått på ca 60 cm och ingen hade ens kunnat gissa att jag var gravid. 

• Bunny on speed

Den blev tydlig i v 20-22 någonting. Innan såg jag bara ut ha gått upp ett par kilo i vikt. Nu i v 25 är den jättetydlig.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Ruter

Med första så börja det synas i v30. Köpte aldrig några gravidbyxor. Köpte två tröjor bara far att få känna mig gravid :p

Andra började synas runt v25-26

• Nathiis

För mig syntes det knappt fram till vecka 19 sedan i v20 sa det bara poff så kom där en mage ^^ Haha ..

• babyväntar
    Jag är bara jag skrev 2018-11-22 21:37:03 följande:

Om bilden nu är sann så är det gaser och ingen bebis. I v.9 ligger fostret fortfarande nere i bäckenet och är nån cm. stor.

Jo tack så dum är jag inte att jag tror att det är bebisen, vet att hormonet kan ställa till gaser och att det är det som syns, bilden är sann varför skulle jag ljuga? Även om det är gaser så är det ju min graviditet som orsakar det och folk frågar...
  • legomum
    babyväntar skrev 2018-11-23 09:55:37 följande:

Jo tack så dum är jag inte att jag tror att det är bebisen, vet att hormonet kan ställa till gaser och att det är det som syns, bilden är sann varför skulle jag ljuga? Även om det är gaser så är det ju min graviditet som orsakar det och folk frågar...

Du är säker i v 9 men bilden du lagt upp är inte en graviditet i v 9 oavsett hur mycket gas du säger att du har.

Det SYNS på magen att den är längre gången, så kan du sluta nu hävda att bilden visar en gravid i v 9.
  • babyväntar

Men lägg av nu! jag är i vecka 9 idag hur svårt ska det va? Varför är jag då med i och har startat en tråd med bf juli 2019? Detta är idag! Vad skulle jag få ut av att ljuga? Jag är inte en oärlig person och skulle aldrig ens lagt in denna om jag ljög!

• babyväntar
    legomum skrev 2018-11-23 10:26:15 följande:

Du är säker i v 9 men bilden du lagt upp är inte en graviditet i v 9 oavsett hur mycket gas du säger att du har.

Det SYNS på magen att den är längre gången, så kan du sluta nu hävda att bilden visar en gravid i v 9.

Ska jag ta en bild med datum stämpel om det är så svårt?
  • babyväntar

Till och med de i skolan jag inte träffat på länge fråga om jag ska ha snart.. Jag pallar inte med folk som är så jävla dum och ska säga emot andra. Tråden var en fråga och jag svarade ärligt på den.

• T W
    legomum skrev 2018-11-23 10:26:15 följande:

Hur magen ser ut är otroligt individuellt. Jag vet åtminstone en person som ser ut typ sådär utan att ens vara gravid. Nog för att det antagligen inte är så vanligt att vara så stor av gaserna så är det ändå inte orimligt och det känns väldigt okänsligt att gå på sådär hårt. Jag vet många gravida som sett väldigt stora ut i början och där "gasmagen" varit väldigt lika typiska bebismagar.
  • babyväntar
    T W skrev 2018-11-23 11:03:28 följande:

Hur magen ser ut är otroligt individuellt. Jag vet åtminstone en person som ser ut typ sådär utan att ens vara gravid. Nog för att det antagligen inte är så vanligt att vara så stor av gaserna så är det ändå inte orimligt och det känns väldigt okänsligt att gå på sådär hårt. Jag vet många gravida som sett väldigt stora ut i början och där "gasmagen" varit väldigt lika typiska bebismagar.

Tack!! Kan tillägg att detta är 3 barnet och magen är inte lika svullen idag, denna dag var extrem men ser fortfarande ut att vara gravid :)
  • Aducia

Den var olika stor från vecka 10 men det var liksom bara svullen mage så ibland var den större på kvällarna och ibland på morgnarna. Men det var inte förrän vecka 19 den stannade i samma storlek hela dagarna och sen dess har den bara växt :)

BF 21/1-2019 ///// MF 6/4 2017 - Vecka 7 (6+4)
Svar på tråden När började era magar synas?