• Anonym (Shots)

Ex kör en ''ingen kontakt grej'' mot mig.

I ospecificerad tid.

Vi gjorde slut för 1,5 månad sen. För 3 veckor blev det nog för henne och hon bröt all kontakt. Jag fick panik och försökte få tag på henne via alla möjliga sätt. Block, block, block. 

Frågade efter henne genom gemensamma vänner. Enda hon hälsa var att ''Han får vänta''
    Senaste försöket, för jag har så svårt med denna passiva stress, utöver att jag mår rent utav skit. Så fick jag svaret att hon behöver en lång pause och att jag måste respektera det.

Det var för en vecka sen,  sen dess har jag försökt respektera och tänkt göra det tills hon hör av sig igen, om någonsin. 
    Mellan vi gjorde slut och denna kontaktuppehåll så fanns det en ömsesidig tanke att hitta tillbaks i framtiden. Känns som hon släppt det nu, pga hur hon har brutit allt. Jag känner stress för jag tänker varje dag som går, så sätts ytterligare murblock gentemot varandra. Men det kanske bara är i mitt huvud, jag vet inte. Därför vill jag försöka göra något åt situationen NU.

Ena sekunden på dagen kan jag vara motiverad till att göra saker för mig själv, andra så är jag tillbaks till botten och mår skit. Så går det runt i en cirkel.

Vet egentligen inte om det finns så mycket att svara på det här, om inte nu någon annan varit med om/gjort detta. Vad var syftet? Hur slutade det? 
    Vad gör jag. Jag hoppas på henne, oss, men det gör väl bara hela situationen värre och mer långdragigt.

• Svar på tråden Ex kör en ''ingen kontakt grej'' mot mig.
  • Anonym (Hej)

Men ni gjorde slut? Varför ska du ha kontakt med henne igen? Gå vidare vilket hon försöker göra i lugn och ro

• KaptenOhoy

Du borde verkligen inte försöka kontakta henne igen. Ju mer du försöker tränga dig inpå henne ju mer kommer hon att värja sig för dig. Du förstörde troligen redan din chans när du (något patetiskt) försökte trycka dig in i ditt liv igen när hon ville bryta kontakten.

Ja, du måste respektera henne. Tre veckor är inte lång tid, och en vecka är ännu mindre. Ta dig i kragen och försök gå vidare. Antingen kommer hon höra av sig och då kan du ta det därifrån, eller så kommer hon inte göra det, och då är det bättre att du redan har börjat jobba på att gå vidare.

• Anonym (Shots)
    Meriall skrev 2018-11-25 12:15:45 följande:

Vem gjorde slut och varför?

Hon! Jag var klagande den kvällen och hon fick nog. Men vill tro att en stor faktor var att vårt förhållande blev distans, och var det i 5 månader, som urholkade det, för vi träffades inte så ofta.
    Anonym (Hej) skrev 2018-11-25 12:38:39 följande:

Men ni gjorde slut? Varför ska du ha kontakt med henne igen? Gå vidare vilket hon försöker göra i lugn och ro

För att få chansen att prata ut i person, vi har inte gjort det en enda gång. Och jag har en förhoppning om att vi kan lösa/hitta tillbaks av att prata med varandra. Eftersom vi båda har nämnt det.
  • Moder1

Du får helt enkelt gå vidare med ditt liv och låta henne flyga vidare.

Det är lite som att ha en fågel i bur , öppna buren så kanske fågeln kommer tillbaka.

• Anonym (Shots)
    KaptenOhoy skrev 2018-11-25 12:41:38 följande:

Du borde verkligen inte försöka kontakta henne igen. Ju mer du försöker tränga dig inpå henne ju mer kommer hon att värja sig för dig. Du förstörde troligen redan din chans när du (något patetiskt) försökte trycka dig in i ditt liv igen när hon ville bryta kontakten.

Ja, du måste respektera henne. Tre veckor är inte lång tid, och en vecka är ännu mindre. Ta dig i kragen och försök gå vidare. Antingen kommer hon höra av sig och då kan du ta det därifrån, eller så kommer hon inte göra det, och då är det bättre att du redan har börjat jobba på att gå vidare.

Ja, jag kommer nog också tycka det var patetiskt gjort av mig, när väl det emotionella försvunnit och stoltheten hittar tillbaks. Men gjort är gjort :/

Det är sant. Ska försöka gå framåt.
  • Anonym (nope)

Du ska abslout inte försöka kontakat när hon varit så tydlig. Då blir du en stalker och hon kommer tänka ännu mer negativt om dig än vad hon gör nu. 

• Anonym (Hm)
    Moder1 skrev 2018-11-25 12:46:41 följande:

Du får helt enkelt gå vidare med ditt liv och låta henne flyga vidare.

Det är lite som att ha en fågel i bur , öppna buren så kanske fågeln kommer tillbaka.

Så tycker jag med.
  • Anonym (123)

Ser inte heller någon anledning till att ha kontinuerlig kontakt med sitt ex om man inte har barn ihop, då känns de som att man måste hålla fortsatt kontakt för barnets skull. Dock behöver man ju inte sitta i telefon och tjattra fem timmar om dagen och ses var och varannan dag. Har vänner som ständigt gör allt med sitt ex för "vi är fortfarande vänner". Om ni alltid ska göra saker ihop och träffa varandras familjer kan ni väl vara ett par känner jag.

Det är jättetråkigt att det tar slut och jag förstår att man vill ha en förklaring om det bara kom hux flux utan förvarning. Men ibland är det bättre att acceptera faktum, vill hon inte vill hon inte. Jag instämmer med tidigare inlägg - om du försöker kontakta henne kommer det förr bli värre. Vissa är för fega /rädda för att säga sanningen eller träffas. Kanske tom arga. Det går över, om man bara respekterar deras vilja. Efter ett tag vänjer man sig och då är det inget konstigt att inte ha kontakt.

Svar på tråden Ex kör en ''ingen kontakt grej'' mot mig.