• Luradochledsen

Sviken av älskare

Hejsan.

Tyvärr så blev jag charmad och förförd av en gift man för mer än 6 år sedan. Jag föll som en fura för honom. Vi har haft en hemlig sexuell relation sedan dess och jag slutade ha sex med min sambo i samma veva och har varit rätt öppen med att vi bor ihop för barnens skull..jag har bara gått och väntat på att min älskare skall lämna sin fru. Han har pratat väldigt illa om henne i alla år och sagt att han inte har några känslor kvar för henne och har lovat mig otaliga gånger att det skall bli han och jag..problemet är att nu har han nog bestämt sig för att satsa på frun igen efter alla år. Han håller fortfarande daglig kontakt med mig men är väldigt kall i sina meddelanden.

Så just nu ligger jag och funderar på att sätta dit honom på något sätt. Skicka ett brev till hans fru eller något. Jag inser att han har sårat mig mer än någon någonsin har gjort och att jag är hämndlysten men på något sätt så är han inte värd att bara gå vidare när han har fått mig att vänta på honom i alla år och bli lycklig med frugan igen. Känns som han bara håller kontakt med mig för att garantera att jag inte berättar för någon vilket kräk han är..

• Svar på tråden Sviken av älskare
  • Anonym (Erik)
    Anonym (man) skrev 2018-11-26 15:54:27 följande:

Håller med och det som irriterar mig är att vissa verkar tycka att bara för att man har ärr kvar så är man helt sjuk, bitter och borde söka hjälp. Jag menar vem i helvete funkar så? Det är väl klart att man aldrig kommer gilla en person som behandlat en som skit och sårat en djupt?

Men dessa nissar verkar tycka att springa omkring och knulla till höger och vänster bakom ryggen på sin partner är bara mänskligt, men fan om du tycker illa om en person som gjort så mot dig, nä du är du heeelt störd....

Du har förstås rätt. Jag kommer aldrig kunna förlåta mitt ex. Turligt nog är barnen vuxna. Jag pratar aldrig om exet/deras mamma med dem. Jag respekterar självklart också att de har en relation med henne. Men själv kan jag uppriktigt säga att jag hatar det hon gjorde mot mig och att jag därför aldrig vill se henne igen. Sen finns det Karma. Jag hoppas innerst inne att den ska bita henne i baken en dag. Lågt tänkt! Jag vet! Men det är så jag känner. Hon har försökt återuppta kontakten några gånger, bland annat grattat mig på min födelsedag. Men jag ignorerar henne totalt.
  • Anonym (Anonym@)
    Anonym (Erik) skrev 2018-11-26 16:26:07 följande:
    Du har förstås rätt. Jag kommer aldrig kunna förlåta mitt ex. Turligt nog är barnen vuxna. Jag pratar aldrig om exet/deras mamma med dem. Jag respekterar självklart också att de har en relation med henne. Men själv kan jag uppriktigt säga att jag hatar det hon gjorde mot mig och att jag därför aldrig vill se henne igen. Sen finns det Karma. Jag hoppas innerst inne att den ska bita henne i baken en dag. Lågt tänkt! Jag vet! Men det är så jag känner. Hon har försökt återuppta kontakten några gånger, bland annat grattat mig på min födelsedag. Men jag ignorerar henne totalt.
    Helt rätt, en människa som sviker på det sättet har förbrukat sin rätt till fortsatt respekt och förlåtelse. Speciellt om man inte har behov av det själv för att gå vidare vilket det verkar som du gjort.
  • Anonym (J)

Har du kommit fram till hur du ska göra? Har själva besvikelsen släppt?

Det är bara du som kan bestämma hur du vill göra, berätta eller inte. Inget här kan säga vad som är rätt eller fel, du som måste känna i dig själv.

Men varför har du låtit det gå så lång tid som 6 år? Har du aldrig ställt ett ultimatum om det var så att du ville ha mannen?

• EnAnonumius
    Anonym (J) skrev 2018-11-27 08:34:53 följande:
    Har du kommit fram till hur du ska göra? Har själva besvikelsen släppt? Det är bara du som kan bestämma hur du vill göra, berätta eller inte. Inget här kan säga vad som är rätt eller fel, du som måste känna i dig själv. Men varför har du låtit det gå så lång tid som 6 år? Har du aldrig ställt ett ultimatum om det var så att du ville ha mannen?
    Vem skall hon berätta för?

Sin sambo? 
    TS är ju också otrogen mot sin sambo. TS egna sambon har ju fått leva i en lögn i 6års tid, och de två har ihop.

Sin älskares fru?
    Bättre att älskaren berättar det själv, så som jag ser det. Framgår inte om älskaren har barn med sin fru.

Eller varför inte till de båda?
    D.v.s både till sin älskares frun, och sin egna sambo.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2018-11-27 09:37:16 följande:

Sin sambo? 
    TS är ju också otrogen mot sin sambo. TS egna sambon har ju fått leva i en lögn i 6års tid, och de två har ihop.

Sin älskares fru?
    Bättre att älskaren berättar det själv, så som jag ser det. Framgår inte om älskaren har barn med sin fru.

*TS är ju också otrogen mot sin sambo. TS egna sambon har ju fått leva i en lögn i 6års tid, och de två har barn ihop.
  • Anonym (J)
    EnAnonumius skrev 2018-11-27 09:37:16 följande:

Sin sambo? 

Sin älskares fru?

Jag tänkte om hon kommit fram till ifall hon ska berätta för Älskarens fru.

Som jag uppfattat så visste väl hennes sambo om detta eller så kanske jag har uppfattat det fel..

Annars tycker jag att hon ska lägga korten på bordet och berätta för honom med så han får välja om han ska lämna henne.

För fortsätter hon som vanligt mot sambon så tycker jag att man är elak!
    6 år av lögner är sju helsike lång tid att kunna se någon i ögonen och leva med och låtsas som ingenting..

Skulle vara intressant att höra av TS hur hon tänker, känner i situationen som hon är i nu när det gått några dagar.
  • EnAnonumius
    Anonym (J) skrev 2018-11-27 10:12:56 följande:
    Jag tänkte om hon kommit fram till ifall hon ska berätta för Älskarens fru. Som jag uppfattat så visste väl hennes sambo om detta eller så kanske jag har uppfattat det fel.. Annars tycker jag att hon ska lägga korten på bordet och berätta för honom med så han får välja om han ska lämna henne. För fortsätter hon som vanligt mot sambon så tycker jag att man är elak! 6 år av lögner är sju helsike lång tid att kunna se någon i ögonen och leva med och låtsas som ingenting.. Skulle vara intressant att höra av TS hur hon tänker, känner i situationen som hon är i nu när det gått några dagar.
    Att leva i ett förhållande utan sex är inte direkt samma sak som att sambon "vet" att TS har en sexuell relation med en annan man.  

Jag håller med dig det skulle vara intressant att höra, om hon har kommit framtill att hon förtjänar lidande så som hon ger lidande till sin sambo.
  • Anonym (B)
    Diversifierat skrev 2018-11-26 10:29:09 följande:

Du har ju inget med hans fru att göra. Varför skulle du må bättre av att ödelägga för någon annan. Låter primitivt.

Vadå ödelägga? Kanske ge henne chansen att bli ihop med någon som inte är en idiot och kräk istället?

Att ljuga och lura människor låter även mer primitivt.

Om hon redan vet om TS gör det ingen skillnad om TS säger någonting.
  • Anonym (Skötditt)

Ibland får man bita i sura äpplen, släpp och gå vidare. Du gör som du vill, men tycker inte att man ska ödelägga andras liv. Han har lämnat dig och vill inte ha med dig att göra. Gå vidare, du blir inte lyckligare av att sprida ditt missnöje.

• Canadasvensk
    Luradochledsen skrev 2018-11-26 08:46:30 följande:

Hejsan.

Tyvärr så blev jag charmad och förförd av en gift man för mer än 6 år sedan. Jag föll som en fura för honom. Vi har haft en hemlig sexuell relation sedan dess och jag slutade ha sex med min sambo i samma veva och har varit rätt öppen med att vi bor ihop för barnens skull..jag har bara gått och väntat på att min älskare skall lämna sin fru. Han har pratat väldigt illa om henne i alla år och sagt att han inte har några känslor kvar för henne och har lovat mig otaliga gånger att det skall bli han och jag..problemet är att nu har han nog bestämt sig för att satsa på frun igen efter alla år. Han håller fortfarande daglig kontakt med mig men är väldigt kall i sina meddelanden.

Så just nu ligger jag och funderar på att sätta dit honom på något sätt. Skicka ett brev till hans fru eller något. Jag inser att han har sårat mig mer än någon någonsin har gjort och att jag är hämndlysten men på något sätt så är han inte värd att bara gå vidare när han har fått mig att vänta på honom i alla år och bli lycklig med frugan igen. Känns som han bara håller kontakt med mig för att garantera att jag inte berättar för någon vilket kräk han är..

Hej TS! "Luradochledsen" kallar du dig för men borde du inte snarare kalla dig för "bedragareochbitter".

Det tror fan att han inte vill ha dig. Ville han  det skulle han ju lämnat sin fru för 6 år sen!

Sen att du själv varit otrogen mot din man i 6 år och sen ha mage att kalla dig lurad är ju bara komiskt.

Nu ska du berätta för din man så han kan börja om med någon som älskar honom sen ska du berätta för din älskares fru så hon kan göra samma sak.

Angående dig så hoppas jag du lider lika mycket som du säger att du gör. Det är du nämligen värd!  Skål{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym ((Håller med))

Bra skrivet, canadasvenk!

• NR123

Gå o knacka på frugan och berätta som det är så hon kan gå och hitta en man som förtjänar henne

• Såontany

Är frun till en otrogen man. När älskarinnan uppdagade min mans otrohet var det pga att han avslutade. Hon ringde mig och ville ?prata om hans bekräftelsebehov? och att hon ville hämnas på att min man avslutade.

Fatta att du gör bort dig, TS, om du hör av dig till frun!!!!

Efter att min mans älskarinna hörde av sig till mig blev utgångsläget SÄMRE för henne.

Hon trodde att samtalet/kontakten med mig skulle förstöra mellan mig och min man. Nix, vi blev starkare tillsammans. Efter samtalet blev det NOLL kontakt mellan henne och min man!!! Inga förtroliga samtal, inga knull med underbara orgasmer.

Förstår att du känner dig sviken, men hämden att tala om för hustrun är inte ljuv. Gör ingenting fast du känner dig sviken. Gå vidare! Kram

• Anonym (modi)
    Anonym (J) skrev 2018-11-26 09:03:38 följande:

Oj!
    Hela 6 år har både du och han klarat av att hålla det hemligt och ingen av era respektive har märkt något? ;O

Men rent krasst så tycker jag att du kan väl berätta för honom vad du tycker och känner, men att bli hämndlysten och berätta ingick väl inte i er deal när ni började träffas, sen att du fick känslor och han vill vara med sin fru är kanske något du bara måste acceptera.

Eller kan det vara att frugan fått lite misstankar och nu försöker han att se till så att misstankarna försvinner och sen kommer han tillbaka till dig?

Bor ni i samma stad?
    Tänkte på om det blir jobbigt att se honom på Ica, eller vad det må vara..

Förmodligen har allt han sagt till TS bara varit för att få henne att acceptera läget. Frun är förmodligen inte alls så vidrig som han påstått och han har aldrig någonsin tänkt lämna henne men velat ha nåt kul vid sidan av. Nu har frun förmodligen fått reda på nåt och ställt ultimatum och då är det älskarinnan som ryker. Det ska ändå mycket till att bryta upp en lång relation med barn, hem och ett helt liv tillsammans. Att han håller kontakt med TS är väl för att hålla henne varm tills frun lugnat sig och han kan börja ha båda igen. Han kommer aldrig att lämna frun, men han kommer med största säkerhet att vara otrogen igen, antingen med TS (om TS vill) eller med nån annan. 

Även TS bör ju fundera över sin relation med sin sambo, om hon ska stanna kvar bara för barnen eller släppa honom fri att leva med någon som älskar honom. 
  • Anonym (J)
    Anonym (modi) skrev 2018-11-28 08:28:20 följande:
    Förmodligen har allt han sagt till TS bara varit för att få henne att acceptera läget. Frun är förmodligen inte alls så vidrig som han påstått och han har aldrig någonsin tänkt lämna henne men velat ha nåt kul vid sidan av. Nu har frun förmodligen fått reda på nåt och ställt ultimatum och då är det älskarinnan som ryker. Det ska ändå mycket till att bryta upp en lång relation med barn, hem och ett helt liv tillsammans. Att han håller kontakt med TS är väl för att hålla henne varm tills frun lugnat sig och han kan börja ha båda igen. Han kommer aldrig att lämna frun, men han kommer med största säkerhet att vara otrogen igen, antingen med TS (om TS vill) eller med nån annan. 

Även TS bör ju fundera över sin relation med sin sambo, om hon ska stanna kvar bara för barnen eller släppa honom fri att leva med någon som älskar honom. 
    Tror att det är så det är! På pricken!

Synd bara att TS försvann och inte ens vågar skriva här bara för att vi inte tycker som hon.
  • Anonym (ssseee)
    Såontany skrev 2018-11-28 00:15:20 följande:

Är frun till en otrogen man. När älskarinnan uppdagade min mans otrohet var det pga att han avslutade. Hon ringde mig och ville ?prata om hans bekräftelsebehov? och att hon ville hämnas på att min man avslutade.

Efter att min mans älskarinna hörde av sig till mig blev utgångsläget SÄMRE för henne.

Hon trodde att samtalet/kontakten med mig skulle förstöra mellan mig och min man. Nix, vi blev starkare tillsammans. Efter samtalet blev det NOLL kontakt mellan henne och min man!!! Inga förtroliga samtal, inga knull med underbara orgasmer.

Förstår att du känner dig sviken, men hämden att tala om för hustrun är inte ljuv. Gör ingenting fast du känner dig sviken. Gå vidare! Kram

Visste du om din mans sidoaktivitet innan älskarinnan hörde av sig?

Tycker du att det var bra för dig att hon hörde av sig?
  • Anonym (Karma)
    Canadasvensk skrev 2018-11-27 20:37:09 följande:

Hej TS! "Luradochledsen" kallar du dig för men borde du inte snarare kalla dig för "bedragareochbitter".

Det tror fan att han inte vill ha dig. Ville han  det skulle han ju lämnat sin fru för 6 år sen!

Sen att du själv varit otrogen mot din man i 6 år och sen ha mage att kalla dig lurad är ju bara komiskt.

Nu ska du berätta för din man så han kan börja om med någon som älskar honom sen ska du berätta för din älskares fru så hon kan göra samma sak.

Angående dig så hoppas jag du lider lika mycket som du säger att du gör. Det är du nämligen värd! 

• Anonym (man)
    Såontany skrev 2018-11-28 00:15:20 följande:

Det gick kanske inte som hon velat men samtidigt var det väl bra att du fick reda på vad som pågick? Eller hade du hellre velat att han sprungit omkring och knullat andra kvinnor lite som han kände för och kanske smittat dig med någon otrevlig könssjukdom?
  • Anonym (J)

Hur går det TS?

HAR du skickat brev till henne eller inte?

Har du berätta är till din sambo? Eller har du och din älskare fortsätt er relation?

Svar på tråden Sviken av älskare