• ollie98

    Namnet Otis

    Inväntar en son till våren. Vad tror ni om namnet Otis.
    Svenskt uttal, O-tiss. Tänker att det kan vara coolt på en liten kille.

  • Svar på tråden Namnet Otis
  • LaFontaine

    Otis för mig är ett hiss- och rulltrappsföretag. Själva namnet är det inget större fel på, men jag associerar det till andra saker än små barn. 

  • Mrs Moneybags

    Vad lustigt att så många är negativa. Jag känner ett par små Otis-ar som uttalar namnet precis som du föreslår. Kör på, det börjar bli poppis!

  • BeautifulLiz

    Jag gillar det inte men i jämförelse med många andra knasiga namn som folk här på FL tänker döpa sina barn till så... är det inte SÅ illa.

  • membo
    Nandez skrev 2018-11-30 13:50:27 följande:

    Nja, inte min smak.


    För att det inte är "Vincent"
  • Anonym (L)

    Tycker det är ett väldigt bra namn! Inte ett namn jag själv tänk på att välja, men hade jag mött ett barn med namnet hade jag tyckt att det varit coolt, annorlunda men inte alls konstigt. Vissa annorlunda namn kan kännas som att de blir svåra att ta seriöst när man tänker dem på en vuxen person, men tycker Otis funkar riktigt bra där också! 

  • trollhona

    Otis för mig är lite av de där "nya cool grabbnamnet" som typ Jack och Leon
    Ja skulle inte välja det själv men det är ju långt finare än tex Kevin

  • Anonym (Proffessorn)

    Otis är väl han den mindre begåvade hantlangaren till Lex Luthor i de två första Stålmannenfilmerna från 70-talet? Ned Beatty spelade rollen. Det är iallafall han jag tänker på när jag hör namnet.

  • Anonym (Yeeehaaaw)

    Beror på. Kommer namnet med ett par extra kromosomer och en besläktad flickvän?


    Coolt namn. Men får ändå "den sista färden" vibbar av namnet.

  • Anonym (A)

    Jag tycker det låter medocinskt, nåt med öronen. Gillar inte

Svar på tråden Namnet Otis