• Gurkan25

Namn till tvillingkillar!

Hej! Jag och maken väntar tvillingkillar i april och vi vill självklart att de ska få fina namn. Är ju så svårt att komma på bara. Storebror heter Benjamin så det får gärna vara lite i samma stil, ska gärna matcha varandra också, men vill inte att det ska bli för likt heller.

Kom gärna med förslag!

Benjamin 24/12-2017 BF med tvillingar 2/4-2019
  • Svar på tråden Namn till tvillingkillar!
  • Andiie87

Axel och Benjamin. Väldigt olika namn, och kan nog vara skönt för tvillingar att få bevara sin unikhet!

• Anonym (?)
    Andiie87 skrev 2018-12-02 18:04:41 följande:

Axel och Benjamin. Väldigt olika namn, och kan nog vara skönt för tvillingar att få bevara sin unikhet!

Hennes son heter ju redan Benjamin? Så det kan ju inte en av tvillingarna heta?
  • Andiie87
    Anonym (?) skrev 2018-12-02 18:07:41 följande:

Hennes son heter ju redan Benjamin? Så det kan ju inte en av tvillingarna heta?

Missade det. Benjamin + Axel och Emmanuel kanske
  • Jilo
    Andiie87 skrev 2018-12-02 18:15:45 följande:

Missade det. Benjamin + Axel och Emmanuel kanske

Jättefint!!
  • trollhona
    Gurkan25 skrev 2018-12-01 20:17:30 följande:

Hej! Jag och maken väntar tvillingkillar i april och vi vill självklart att de ska få fina namn. Är ju så svårt att komma på bara. Storebror heter Benjamin så det får gärna vara lite i samma stil, ska gärna matcha varandra också, men vill inte att det ska bli för likt heller.

Kom gärna med förslag!

Nickodemus och Nathaniel

Andra fina bibliska namn är ju
    Gabriel
    Mattheo
    Zackarias
    Emmanuel
    Jonathan
    Noah
    Jonah
  • Nimzay

Pojknamn som jag tänker mig att skulle kunna passa till Benjamin är: Elias, Adrian, Fabian, Abel, Ali, Ibrahim, Isak, David, Jakob, Gabriel, Hassan...etc

• Anonym (A&B&C)

Alexander och Christian.

• hammarhajen

Har ingen aning om varför, men Lukas och Alexander kom spontan. 
    Benjanin, Lukas och Alexander. 

Svar på tråden Namn till tvillingkillar!