Jobbig period med 3åring
Min 3åring är inne i en sån jobbig period så jag vet inte vart jag ska ta vägen eller göra.
Vi har nog 2838484 miljoner tjafs på en dag, känns så iaf, och jag blir knäpp! Knäpp och trött. Han ändrar humör på tre millisekunder, skriker och sparkar och gråter. Han ska inte äta, han ska inte gå till förskolan och han ska inte sova, inte ha den tröjan osv
Han kan tex välja att jag mamma ska läsa på kvällen, men helt plötsligt börjar han tjafsa om att istället ska pappa läsa och han ska ha dricka,papper och så tjatar han om pappa igen, natt ingen tar säkert 1-1,5 h och jag blir så irriterad och utmattad. Hur ska jag bemöta det, känns som jag testat typ allt?
Han kan bli skitförbannad för att han tycker att pappa ska stå på ett ställe men inte gör set och ger sig inte förens han står där.
Har även en 1-åring man ska ha energi till, och de är ibland experter på att bråka med varandra.
Jag vet att barn är såhär och att det är ?normalt? men hur, för min skull ska jag orka? Vad kan jag göra? Jag har försökt avleda (han lyssnar oftast inte pga han är så arg,) svarar med att tex jag hör du ör arg blabla, hur gör man? Trött på att vara trött!