-
Ok, För en tid sedan var min fru otrogen, att det har skettär det ingen tvekan om och hon har även erkänt det hela,att det var en av mina bästa vänner gjorde inte saken bättre.Det hela uppdagades av att jag följde en känsla och kontrolleradehennes historik på messenger där det fanns en hel del detaljer.Detaljer som i princip krossade det lilla självförtroende jag hade.Jag bestämde mig för att försöka ge det hela ett försök i allafalldå vi har ett långt förhållande bakom oss, och det finns barn medi bilden.Självklart har jag nu en väldigt stor törn i tilliten och jag är lagomnojjig, och hon lovade att köra med helt öppna kort, men nu har detbörjat att hållas undan telefoner igen, det är dubbla lösenordsskyddpå telefonen och jag har fortfarande egna problem med måendet ochsjälvförtroendet som gör att det äter på mig att inte veta, och med detdåliga självförtroende jag nu har, så vet jag inte om det bara är hjärnspökeneller vad..Någon som har några bra råd?
-
Svar på tråden Rådvill efter otrohet
-
Det är inga barn inblandade. De bor inte ens ihop. Han (som har varit otrogen med mig, obviously) har sagt upprepade gånger att han inte är kär i henne, att han inte är lycklig i förhållandet. Och han var helt knäckt över att förlora mig ur sitt liv. Han gråter aldrig i princip, men stod i mina armar och grät för att han aldrig skulle få se mig igen eller ha kontakt igen. Och jag förstår inte hur vare sig han eller hon resonerar. Hur ska han kunna ge allt för att rädda deras förhållande när han känner så för mig. Hur ska hon kunna lita på honom, även om vi inte får ha kontakt mer, när han känner sån för mig...? Skjut mig någon! :'(Anonym (Anonym) skrev 2018-12-18 10:12:51 följande:
"Man" gör inte det. Men jag skulle kunna tänka mig att det finns orsaker som barn, ekonomi, osäkerhet om känslor är besvarade, svårigheter/jobbigt att starta om på ny kula...Annars vet jag inte, jag hade inte gjort det.
Det krävs alldeles för mycket för att komma tillbaka till normalstadiet, och inte ens om man kommer dit vet man om om det var värt det, och att det inte händer igen.
Som sagt...Tilliten borta.
-
Ok, då hamnar diskussionen i ett helt annat läge...Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 10:24:36 följande:Det är inga barn inblandade. De bor inte ens ihop. Han (som har varit otrogen med mig, obviously) har sagt upprepade gånger att han inte är kär i henne, att han inte är lycklig i förhållandet. Och han var helt knäckt över att förlora mig ur sitt liv. Han gråter aldrig i princip, men stod i mina armar och grät för att han aldrig skulle få se mig igen eller ha kontakt igen. Och jag förstår inte hur vare sig han eller hon resonerar. Hur ska han kunna ge allt för att rädda deras förhållande när han känner så för mig. Hur ska hon kunna lita på honom, även om vi inte får ha kontakt mer, när han känner sån för mig...? Skjut mig någon! :'(
Du har gått på världens äldsta knep...Du har trott att han varit förälskad i dig för att han sagt och betett sig så..
I verkligheten har du bara varit ett gött knull. och nu har han tröttnat.
Bit ihop och gå vidare. -
Lättare sagt än gjort! Men jag förstår fortfarande inte hur hon kan ta tillbaka honom, med den vetskapen. För han har sagt till henne att han har känslor för mig... Men jaja... spela roll. Jag är korkad, tro gärna det. Men det ligger mer bakom än vad jag orkar och kan skriva här... Tack ändå!Anonym (Anonym) skrev 2018-12-18 10:36:28 följande:
Ok, då hamnar diskussionen i ett helt annat läge...
Du har gått på världens äldsta knep...Du har trott att han varit förälskad i dig för att han sagt och betett sig så..
Bit ihop och gå vidare.
-
Dessutom låg vi bara vid ett tillfälle, ingen affär som pågått under en längre tid, utan något som hände efter ett halvår av väldigt nära vänskap med starka känslor från bådas håll som bara eskalerat... Oh well, som sagt, tack ändå för att du tagit dig tiden att svara.Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 10:54:06 följande:
Lättare sagt än gjort! Men jag förstår fortfarande inte hur hon kan ta tillbaka honom, med den vetskapen. För han har sagt till henne att han har känslor för mig... Men jaja... spela roll. Jag är korkad, tro gärna det. Men det ligger mer bakom än vad jag orkar och kan skriva här... Tack ändå!
-
(Ooops, svarade på fel.)Anonym (Anonym) skrev 2018-12-18 10:36:28 följande:
Ok, då hamnar diskussionen i ett helt annat läge...
Bit ihop och gå vidare.
Dessutom låg vi bara vid ett tillfälle, ingen affär som pågått under en längre tid, utan något som hände efter ett halvår av väldigt nära vänskap med starka känslor från bådas håll som bara eskalerat... Oh well, som sagt, tack ändå för att du tagit dig tiden att svara. -
Stod du bredvid honom och hörde det...eller ?Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 10:54:06 följande:För han har sagt till henne att han har känslor för mig...
Kärlek måste ju göra folk dumma i huvudet !Här håller jag med dig, och det var med den utgångspunkten jag svarade från början.Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 10:54:06 följande:Men jag förstår fortfarande inte hur hon kan ta tillbaka honom, med den vetskapen.
-
Yes, kärlek fuckar upp massvis, och gör människor knäppa ja. Nej, jag stod inte bredvid honom när han sade det, men jag har känt honom ett tag nu, innan det blev känslor inblandat, och jag litar på det han säger. Det kanske gör mig naiv i dina ögon, men det är jäkligt lätt att döma när man inte är i situationen själv och vet alla vinklar och aspekter i det hela.Anonym (Anonym) skrev 2018-12-18 11:03:38 följande:
Stod du bredvid honom och hörde det...eller ?
Kärlek måste ju göra folk dumma i huvudet !Här håller jag med dig, och det var med den utgångspunkten jag svarade från början.
Det värsta är att det finns en risk att jag kan ha blivit gravid med honom, och när jag talade om den oron för honom, så svarade han med: "Isf har vi en väldigt spännande och turbulent tid föröver att se fram emot". Svarar man så om man inte bryr sig ett skit om den personen? Eller det kanske också bara är ett spel från hans sida tänker du...? -
Anonym (Anonym) skrev 2018-12-18 11:03:38 följande:Stod du bredvid honom och hörde det...eller ?
Kärlek måste ju göra folk dumma i huvudet !Här håller jag med dig, och det var med den utgångspunkten jag svarade från början.Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 10:54:06 följande:Men jag förstår fortfarande inte hur hon kan ta tillbaka honom, med den vetskapen.Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 11:20:43 följande:Yes, kärlek fuckar upp massvis, och gör människor knäppa ja. Nej, jag stod inte bredvid honom när han sade det, men jag har känt honom ett tag nu, innan det blev känslor inblandat, och jag litar på det han säger. Det kanske gör mig naiv i dina ögon, men det är jäkligt lätt att döma när man inte är i situationen själv och vet alla vinklar och aspekter i det hela.
Det värsta är att det finns en risk att jag kan ha blivit gravid med honom, och när jag talade om den oron för honom, så svarade han med: "Isf har vi en väldigt spännande och turbulent tid föröver att se fram emot". Svarar man så om man inte bryr sig ett skit om den personen? Eller det kanske också bara är ett spel från hans sida tänker du...?
Nä jag tror inte kärlek GÖR folk dumma i huvudet, de var nog det redan innan för alla beter ju sig inte som idioter när de blir kära. -
Om man missbrukar andras förtroende så HAR man förbrukat rätten till ett privatliv eftersom man ganska tydligt visat att man inte kan hantera det, du vet det där med frihet under ansvar???elin1989 skrev 2018-12-17 18:41:47 följande:
Ni måste ju båda bestämma er för om ni verkligen vill satsa på relationen och om ni kan lita på varandra. Varför var hon otrogen? Jag skulle inte ge någon fri tillgång till min telefon för övrigt, även om det hade förekommit otrohet. Man förlorar inte rätten till ett privatliv för att man har varit otrogen. Tror du att hon kommer att vara otrogen igen? Då rekommenderar jag att ni avslutar relationen.
Det är ju extremt naivt, snudd på förståndshandikappat att tro att man kan bete sig hur fan man vill mot andra och de ska bemöta en med respekt. Då har man nog inte riktigt lämnat sandlådan på dagis än och bör hålla sig borta från förhållanden tills man hunnit mogna tillräckligt för att inse att man inte är centrum i universum. -
Vill inte hälla salt i såren och tycker synd om dig men uttrycket "once a cheater always a cheater" kom inte till utan anledning. Visst finns det personer som det inte passar in på men mitt råd är att göra slut och gå vidare.
-
Nu känner jag igen dig från din egen tråd, och ifrån den tråden tror jag han är ganska säker på att han inte gjort dig gravid...Så ja..Jag tror det är ett spel tills han får svart på vitt att du är gravid. Man tar inte ett sådant besked med en klackspark annars. Inte ens som gift med stadig familj.Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 11:20:43 följande:Yes, kärlek fuckar upp massvis, och gör människor knäppa ja. Nej, jag stod inte bredvid honom när han sade det, men jag har känt honom ett tag nu, innan det blev känslor inblandat, och jag litar på det han säger. Det kanske gör mig naiv i dina ögon, men det är jäkligt lätt att döma när man inte är i situationen själv och vet alla vinklar och aspekter i det hela.
Det värsta är att det finns en risk att jag kan ha blivit gravid med honom, och när jag talade om den oron för honom, så svarade han med: "Isf har vi en väldigt spännande och turbulent tid föröver att se fram emot". Svarar man så om man inte bryr sig ett skit om den personen? Eller det kanske också bara är ett spel från hans sida tänker du...?
Vad jag förstår från din egen tråd är ni studenter...förmodligen högskola/universitet...Därav förklaringen att dom inte bor ihop.
Du ställer frågan hur hon tänker, eller för den delen även han ? Hur ser din egen förklaring ut ? Får du ihop det på något annat sätt än jag beskriver ?
M.a.o. Hon är helt omedveten om dig. Och du är bara ett tidsfördriv för honom.
Jag vill inte vara taskig, men du kanske skall vara medveten om att du kan ha blivit lurad. Eller,tja, lurad...det var väl gött, och ni hade väl jobbat för det båda två? -
Vilken egna tråd? Jag har ingen egen tråd. Borde kanske ha det så att jag inte kapar denna dock, men nej jag har ingen sådan tråd.Anonym (Anonym) skrev 2018-12-18 11:45:10 följande:
Nu känner jag igen dig från din egen tråd, och ifrån den tråden tror jag han är ganska säker på att han inte gjort dig gravid...Så ja..Jag tror det är ett spel tills han får svart på vitt att du är gravid. Man tar inte ett sådant besked med en klackspark annars. Inte ens som gift med stadig familj.
Vad jag förstår från din egen tråd är ni studenter...förmodligen högskola/universitet...Därav förklaringen att dom inte bor ihop.
Du ställer frågan hur hon tänker, eller för den delen även han ? Hur ser din egen förklaring ut ? Får du ihop det på något annat sätt än jag beskriver ?
M.a.o. Hon är helt omedveten om dig. Och du är bara ett tidsfördriv för honom.
Jag vill inte vara taskig, men du kanske skall vara medveten om att du kan ha blivit lurad. Eller,tja, lurad...det var väl gött, och ni hade väl jobbat för det båda två?
Jag tror tyvärr att hon är alldeles för kär i honom (eller tror att hon är det) för att kunna avbryta det helt med honom trots detta. Jag tycker bara synd om henne som tror att han kommer att bli en bättre pojkvän för att han förbjuds ha kontakt med mig. Tycker synd om henne oavsett, för både hon och jag förtjänar bättre... Mycket möjligt att jag har blivit lurad, men det är väldigt mycket annat som talar emot det. -
Då kan du svara och stötta henne tråden "HJÄLP"Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 11:57:48 följande:Vilken egna tråd? Jag har ingen egen tråd. Borde kanske ha det så att jag inte kapar denna dock, men nej jag har ingen sådan tråd.
Jag tror tyvärr att hon är alldeles för kär i honom (eller tror att hon är det) för att kunna avbryta det helt med honom trots detta. Jag tycker bara synd om henne som tror att han kommer att bli en bättre pojkvän för att han förbjuds ha kontakt med mig. Tycker synd om henne oavsett, för både hon och jag förtjänar bättre... Mycket möjligt att jag har blivit lurad, men det är väldigt mycket annat som talar emot det.
Ni verkar vara i samma sits -
Den måste jag kolla upp!Anonym (Anonym) skrev 2018-12-18 12:03:13 följande:
Då kan du svara och stötta henne tråden "HJÄLP"
Ni verkar vara i samma sits
-
Men du, det är ju precis när det blir tufft och komplicerat som man visar vad man går för och i ditt fall så visade ju du ganska tydligt att du ÄR naiv och går på hans uppenbara skitsnack.Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 11:20:43 följande:Yes, kärlek fuckar upp massvis, och gör människor knäppa ja. Nej, jag stod inte bredvid honom när han sade det, men jag har känt honom ett tag nu, innan det blev känslor inblandat, och jag litar på det han säger. Det kanske gör mig naiv i dina ögon, men det är jäkligt lätt att döma när man inte är i situationen själv och vet alla vinklar och aspekter i det hela.
Det är kanske bättre att du konstaterar att du faktiskt är naiv så du kan göra något åt det istället för att snacka bort det för dig själv med att livet är så komplicerat, vinklar och aspekt. För hur du än vrider och vänder på det så verkar ju vissa kunna hantera alla dessa vinklar och aspekter betydligt bättre än vad du gjorde. Jag menar, att agera knulldocka och möjligen bli på smällen med en snubbe som dels går bakom ryggen på sin tjej och leker med dina känslor för att få tömma pungen är ju kanske inte sådär jättelysande eller hur? -
Jösses...var tog du vägen?Anonym (Anonym (sorgsen)) skrev 2018-12-18 12:05:37 följande:Den måste jag kolla upp!
Var det bara för att få fart på din egen tråd du skrev här i denna? -
Och det skulle alltså vara en bra grund för förhållandet i framtiden? Att en av parterna har förbrukat rätten till ett privatliv. Om man känner så tycker jag att det är bättre att göra slut. Om det inte finns någon tillit är det bättre att avsluta.Anonym (man) skrev 2018-12-18 11:31:21 följande:
Om man missbrukar andras förtroende så HAR man förbrukat rätten till ett privatliv eftersom man ganska tydligt visat att man inte kan hantera det, du vet det där med frihet under ansvar???
Det är ju extremt naivt, snudd på förståndshandikappat att tro att man kan bete sig hur fan man vill mot andra och de ska bemöta en med respekt. Då har man nog inte riktigt lämnat sandlådan på dagis än och bör hålla sig borta från förhållanden tills man hunnit mogna tillräckligt för att inse att man inte är centrum i universum.
-
Det är ju därför otrohet oftast är samma sak som avslutat förhållande...elin1989 skrev 2018-12-22 13:38:53 följande:
Och det skulle alltså vara en bra grund för förhållandet i framtiden? Att en av parterna har förbrukat rätten till ett privatliv. Om man känner så tycker jag att det är bättre att göra slut. Om det inte finns någon tillit är det bättre att avsluta.
Men det är inget medmänskligt sätt att göra slut på.