• Anonym (Jag)

    Funderar på att tektyl behandla bilen

    Hej. Har kommit över ett klipp . en fin bil utan rost. Funderar på att tektylbehandla den under. Kan ni ge mig tips på vad jag ska köpa och tänka på?

  • Svar på tråden Funderar på att tektyl behandla bilen
  • Fontana

    Prova att googla på t.ex. Rostskydds bilen själv. Du får diverse länkar och bilder. Finns säkert något på youtube också.

    Åtminstone förr i tiden fick man med en hel del nyttig information när man köpte en burk rostskyddsbehandling. Eller det stod en liten folder bredvid. Numera kan jag tänka mig att man får en länk till Nätet.

    Sen kan du förstås lämna in bilen för en riktig rostskyddsbehandling också. De jag kollade med gör det väldigt grundligt, lossar innerskärmar med mera. Blev dock lite för dyrt för mig, cirka 8000 kronor för en bil som då var värd kanske 50.000.

  • Håkan på Öland
    Anonym (Jag) skrev 2018-12-06 08:56:48 följande:

    Hej. Har kommit över ett klipp . en fin bil utan rost. Funderar på att tektylbehandla den under. Kan ni ge mig tips på vad jag ska köpa och tänka på?


    WOW... en gammal begagnad bil UTAN ROST. Glad  Det finns det inte många av i Sverige idag. Märke och modell?

    Som ovanstående skrev - kallpressad RÅ linolja är det många som rekommenderar.

    Här har du två bra länkar som beskriver hur effektiv RÅ KALLpressad linolja är:

    www.oilpress.com/linolja.htm

    www.oilpress.com/underesbehandling-med-ra-linolja.htm

    Själv bor jag på Öland och här kommer en länk till en bonde på ön som säljer rå kallpressad linolja:

    www.hellbergslin.se

    Sidan tycks inte uppdateras så ofta så ring bonden om du är intresserad. Flört
Svar på tråden Funderar på att tektyl behandla bilen