• Anonym (Utnyttjad)

Är jag utnyttjad??

Jag och min sambo har precis gjort slut, eller det har gått ett par månader redan. Vi valde att fortsätta vara vänner och det är vi båda okej med. Vi vill vara vänner, men det lär ju rinna ut i sanden förr eller senare...

Nåja, han vill alltid ha sex med mig då vi ses. Iofs är det ingen nyhet... han var så under förhållandet också, han hade stor sexlust men inte jag. Jag som vanligt vill sällan ha sex med honom men ofta tjatar han till sig det ändå, eller så får man dåligt samvete för att man säger nej...

Så en dag frågade jag av honom: Hade du inte velat vara vän med mig om vi slutade ha sex? Han gav inget rakt svar egentligen men nämnde iallafall *joo, men jag tror inte att det hade funkat.* Sedan frågade jag inte mer utan lät det vara så, funderade för mig själv vad han menade dock....

Vad tror ni? Är det bara sex han vill ha av mig :/

• Svar på tråden Är jag utnyttjad??
  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Håk) skrev 2018-12-08 20:32:20 följande:

Blocka honom! Han är ett svin! Ingen normal människa tjatar till sig sex!

Hur gammal är du TS?

Det har han gjort genom nästan hela förhållandet...

Jag är 25 år
  • Fiona M
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 20:40:06 följande:
    Nae just detdär *aldirg har sex* var något han kunde säga under tiden vi var tillsammans. Nu då vi är singlar har han nämnt *men det är så länge sedan* istället. Dock är det nästan inte som att vi är singlar, vi umgås ju fortfarande varje vecka iallafall.... som något mellanläge typ..
    Hur ofta träffas ni utan att han tjatar om sex?
  • Anonym (Håk)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 20:41:09 följande:

Det har han gjort genom nästan hela förhållandet...

Jag är 25 år

Vilket äckel!! Sjuka människa. Tur du är av med honom.

Så, blocka honom. Träffa honom inte mer. Du kommer må så mycket bättre. <3
  • Anonym (Utnyttjad)
    Fiona M skrev 2018-12-08 20:43:35 följande:

Hur ofta träffas ni utan att han tjatar om sex?

Hmm om vi som exempel säger att vi träffats 2 dagar på en vecka så kanske han försöker med sex 1 dag typ
  • Anonym (Utnyttjad)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 22:20:39 följande:

Hmm om vi som exempel säger att vi träffats 2 dagar på en vecka så kanske han försöker med sex 1 dag typ

Och hade vi inte sex den ena dagen så försöker han antagligen på nästa istället
  • Anonym (mmm)

Jag får nästan lite ont i magen TS. Å dina vägnar. Gör slut på detta NU! Sluta umgås, svara inte om han ringer. Säg att du behöver space och att han ska respektera det! 

• persikofjaril

Jag känner igen mig i det här. Ett ex gjorde slut för att han träffat en annan. Det tog väldigt hårt på mig. Sen när deras förhållande tog slut så tog han upp kontakten med mig och ville träffas. Jag, i min naivitet, blev glad och gick med på det i hopp om att vi skulle kunna vara vänner. Självklart ville han bara ha sex, varje gång. Och jag ville ju inte förlora honom igen, så jag gick med på sex trots att det kändes fel. Just då trodde jag att världen skulle gå under om jag inte fick ha kvar honom, så jag lät honom fortsätta utnyttja mig. Innerst inne fattade jag, såklart, men jag kunde inte erkänna det för mig själv. Vid ett tillfälle gick han över en gräns, och sen dess har jag inte sett honom. Det blev ett chockartat uppvaknande för mig, jag insåg vad jag höll på med, vad han höll på med.  

Jag är fortfarande arg på mig själv, för att jag var en sån idiot. 

Fråga dig själv ts, vill du må dåligt för att du gör våld på dig själv? Vad får du ut av att umgås med honom? Är det värt det? Ni har ju gjort slut, varför ska du ta hänsyn till hans känslor? 

Jag tycker du ska tänka på dig själv, och att gå vidare med ditt liv. Säg upp kontakten med honom, han verkar vara en skitstövel, du kommer att må sååå mycket bättre då. 

• Anonym (Perra)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-08 06:21:44 följande:

Är lite rädd för det

Klart att han utnyttjar dig. För du låter honom att göra det.....
  • Anonym (Utnyttjad)

Tack för alla svar. Idag pratade jag lite med honom, funderade lite på vad det är han/vi vill. Vi vill typ vara *friends with benefits* , så långt är vi överens. Det är vi båda ok med, sålänge uppbrottet är färskt och man liksom inte har någon annan vid sidan om så har vi inget emot att umgås och kanske ha sex också, vem har emot det egentligen? Men, det finns ju ett men...

Han säger några saker som är lite konstiga, vet inte vad han menar. T.ex. tyckte han att det är orättvist om vi ska bara ha sex då jag vill... tycker det blir lite vrickat att tänka så. Han menar på att då är det ju bara på MINA villkor. Visst, så kan man väl kanske se på saken men ska man då behöva ställa upp någon gång av de ggr man inte vill då eller? Va? Ja fattar inte...

Alltså vi verkar ha heeelt olika sexluster, verkar nästan som det blivit värre än då vi var i relationen... t.ex yttrade han att om jag ska få välja så har vi inte sex förrän nästa år. Då sa jag att det är ju bara 2,5 veckor dit typ. O han ba *inte för mig, för mig är det en evighet!* (att va utan sex så länge), han har t.o.m räknat hur många ggr jag sagt nej på senaste...

Jag sade inte idag att vi ska sluta ha sex, (jag är ju okej med det sålänge det inte tjatas hela tiden liksom) men på något vis trodde han ändå att vi skulle sluta ha sex så då blev han skit ledsen... typ sårad t.o.m !?

Sedan yttrade han också att endera har vi sex eller så har vi inte det, inget mellan ting...? Känns som ja inte förstod nåt av vad han sa, för jag vet inte vad han menar med det heller...

• Anonym (Utnyttjad)
    Mimosa86 skrev 2018-12-09 16:22:37 följande:

Men alltså Vad får du ut av detta? Han utnyttjar ju dig för sex.

Anonym (Perra) skrev 2018-12-09 16:13:50 följande:

Klart att han utnyttjar dig. För du låter honom att göra det.....

Hmm, alltså det är en svår situation... läs min kommentar här ovan
  • Fiona M
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-09 22:45:24 följande:

Tack för alla svar. Idag pratade jag lite med honom, funderade lite på vad det är han/vi vill. Vi vill typ vara *friends with benefits* , så långt är vi överens. Det är vi båda ok med, sålänge uppbrottet är färskt och man liksom inte har någon annan vid sidan om så har vi inget emot att umgås och kanske ha sex också, vem har emot det egentligen? Men, det finns ju ett men...

Han säger några saker som är lite konstiga, vet inte vad han menar. T.ex. tyckte han att det är orättvist om vi ska bara ha sex då jag vill... tycker det blir lite vrickat att tänka så. Han menar på att då är det ju bara på MINA villkor. Visst, så kan man väl kanske se på saken men ska man då behöva ställa upp någon gång av de ggr man inte vill då eller? Va? Ja fattar inte...

Alltså vi verkar ha heeelt olika sexluster, verkar nästan som det blivit värre än då vi var i relationen... t.ex yttrade han att om jag ska få välja så har vi inte sex förrän nästa år. Då sa jag att det är ju bara 2,5 veckor dit typ. O han ba *inte för mig, för mig är det en evighet!* (att va utan sex så länge), han har t.o.m räknat hur många ggr jag sagt nej på senaste...

Jag sade inte idag att vi ska sluta ha sex, (jag är ju okej med det sålänge det inte tjatas hela tiden liksom) men på något vis trodde han ändå att vi skulle sluta ha sex så då blev han skit ledsen... typ sårad t.o.m !?

Sedan yttrade han också att endera har vi sex eller så har vi inte det, inget mellan ting...? Känns som ja inte förstod nåt av vad han sa, för jag vet inte vad han menar med det heller...

Man ska inte ställa upp på sex, inte i relationer, inte som KK. Att han alls pratar så är mycket obehagligt i mina öron; det låter som att din vilja och din lust inte räknas.
    Och nej, det är inte "bara på dina villkor", han har precis samma rätt som du att säga nej.
  • Anonym (Utnyttjad)
    Fiona M skrev 2018-12-10 08:47:56 följande:

Man ska inte ställa upp på sex, inte i relationer, inte som KK. Att han alls pratar så är mycket obehagligt i mina öron; det låter som att din vilja och din lust inte räknas.

Och nej, det är inte "bara på dina villkor", han har precis samma rätt som du att säga nej.

Tack för svar, alltså jaa, jag förstod inte riktigt hur man skulle tänka där. Vadå bara på mina villkor som han sa, varför blir det så? Är det att han vill ALLTID och därför blir det på mina villkor eftersom jag är den enda som säger ja eller nej??
  • Anonym (Ellie)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-10 09:49:40 följande:

Tack för svar, alltså jaa, jag förstod inte riktigt hur man skulle tänka där. Vadå bara på mina villkor som han sa, varför blir det så? Är det att han vill ALLTID och därför blir det på mina villkor eftersom jag är den enda som säger ja eller nej??

Varför träffar du honom överhuvudtaget? Ni har gjort slut, du har inte lust att ha sex med honom eller vara ihop med honom och han beter sig dåligt mot dig. Det låter öken att ha honom som vän.

Njut av din frihet istället och skippa den såkallade vänskapen. Det kommer aldrig nåt bra ut av att hänga med gamla ex.
  • Anonym (Sluta)

Sluta ha sex med nån du gjort slut med! Det kommer aldrig något gott ur KK eller ?friends with benefits?. Har hittills inte sett någon som klarat av det och samtidigt mått bra psykiskt.

Ha sex med nästa kille du blir tillsammans med istället.

• Anonym (mmm)
    Anonym (Utnyttjad) skrev 2018-12-09 22:45:24 följande:

Föråt TS men är du dum? Alltså, du mår ju inte bra av detta! Du borde kapa helt, inte ens vara kompis för du klarar inte det, inte nu och inte med just denne kille 
    inte messa, chatta, träffas - inget
Svar på tråden Är jag utnyttjad??