• Shoegal81

    Världens vackraste man

    Såg en diskussionstråd om världens vackraste kvinna och började fundera på vem jag skulle lista om frågan handlade om en man? Vem är enligg dig världens genom tiderna vackraste man?

    För min del hamnar Daniel Craig, Patrick Swayze (när han var med i dirty dancing), och George Clooney högt på listan.

  • Svar på tråden Världens vackraste man
  • Anonym (Persbrandt)
    BossHoss skrev 2018-12-10 14:42:42 följande:

    OK

    Såg bara att många använde ordet snygg om sitt val, därför undrade jag, du å andra sidan sa inget, men jag har bara fått Persbrant förknippat som snygg förr från tjejer aldrig vacker, men varje dag får man lära sig någe nytt


    Jag tycker att det är ganska svårt och opassande att använda order vacker om en man. Ordvalet blir liksom fel. Jag tycker också att snygg och vacker är olika saker men just vacker är det i princip bara kvinnor som är , typ jättelångt tjockt hår, kristallblå ögon och perfekt hud. Ordet vacker blir lite fel att använda på män. Men jag tycker att Persbrandt är snygg
  • Anonym (eagle-cott)

    Bruce Boxleitner, spelade Luke Macahan. Svårslagen. Bildresultat för luke macahan

  • tankfull
    BossHoss skrev 2018-12-10 14:42:42 följande:
    OK

    Såg bara att många använde ordet snygg om sitt val, därför undrade jag, du å andra sidan sa inget, men jag har bara fått Persbrant förknippat som snygg förr från tjejer aldrig vacker, men varje dag får man lära sig någe nytt
    Det är ju enbart för att TS tagit trådnamnet rakt av från den tråd som fanns först om världens vackraste kvinna. Då blev det ordet vacker här också. Men män är oftare snygga än vackra.
  • tankfull
    Anonym (eagle-cott) skrev 2018-12-10 15:42:51 följande:

    Bruce Boxleitner, spelade Luke Macahan. Svårslagen.


    Åh, han var verkligen en favorit! Ja, en av de snyggaste män jag sett någonsin och en bra skådespelare också. Han gifte sig visst med sin "syster", alltså hon som spelade systern (Laura eller vad var det?) i Macahan-familjen.
  • Shoegal81
    tankfull skrev 2018-12-10 18:18:13 följande:

    Det är ju enbart för att TS tagit trådnamnet rakt av från den tråd som fanns först om världens vackraste kvinna. Då blev det ordet vacker här också. Men män är oftare snygga än vackra.


    Jo, så var det, ingen djupare reflektion där... tänkte nog snygg = vacker i det här sammanhanget.
  • Shoegal81
    Anonym (Persbrandt) skrev 2018-12-10 14:03:33 följande:

    Mikael Persbrandt såklart


    Neeej! Haha, har så svårt för honom.
  • tankfull
    Limajo skrev 2018-12-10 20:50:01 följande:
    Jo, och sen var han gift med Laura från Lilla huset på prärien. Han måste ha haft en grej för tjejer i bomullsklänning och hätta. :)
    Ha, ha, var tvungen att kolla och du har ju helt rätt! Ja, två tjejer med precis samma stil! Ja, hätta är ju snyggt...inte. Men lite kinky på nåt sätt att ha sex med riktiga helylletjejer kanske!
  • tankfull
    Limajo skrev 2018-12-10 20:52:14 följande:

    Jag är kanske omodern och har dålig fantasi men för mig finns det inget som slår Colin Firth när han dyker upp från dammen vid Pemberley...


    Colin Firth är en riktigt stilig man! Jag är lite småkär i honom också, gillar hans röst särskilt av någon anledning.
  • Anonym (Lilly)
    Limajo skrev 2018-12-10 20:52:14 följande:

    Jag är kanske omodern och har dålig fantasi men för mig finns det inget som slår Colin Firth när han dyker upp från dammen vid Pemberley...


    Det påminde mig om en annan man som är vacker när han kommer upp ur vattnet, Jean-Marc Barr i "Det stora blå"
  • Pope Joan II

    Jag tyckte Mickey Rourke var snygg på 9,5 Vecka-tiden (nu ser han ju förfärlig ut) och Richard Gere var också väldigt attraktiv innan han utseendemässigt närmade sig George Bush den yngre. 

    Patrick Dempsey har däremot åldrats vackert. 

    Mest attraktiv i alla kategorier utom en är i mitt tycke Richard Dawkins. 

Svar på tråden Världens vackraste man