• Annapanna87

Ofostrig graviditet v20????

I Tisdags var vi på ultraljud, min första graviditet och vi var så glada. Skulle bli den bästa dagen. Gravid i vecka 20 och jag hade haft illamående, gått upp i vikt, magen hade börjat växa. Allt tydde på att jag var gravid, sen ligger man där och hon börjar med ultraljud och den syntes Ingenting! Helt tomt på skärmen. Hon kunde inte se något foster???????? En ofostrig graviditet där kroppen tror den är gravid men det finns inget foster. Hade aldrig hört talas om det.. Hela min värld rasa, från att tro att man ska ha bf Maj 2019 så fick man istället åka till gynekologmottagningen i torsdags för att få tabletter som skulle stöta ut resterna jag hade i kroppen. Kroppen trodde fortfarande att jag var gravid. Snacka om käftsmäll! Jag är så arg och besviken på kropp som har lurat mig så???? Vad händer nu? Kommer man kunna bli gravid igen? Eller kommer jag vara med om samma sak igen, gå och tro man är gravid?

Någon som vart med om samma?

Hur går man vidare?

Så jävla ledsen????

• Svar på tråden Ofostrig graviditet v20????
  • EmeliaKarolina

Hejsan beklagar sorgen du går igenom. Har varit med om liknande... Här är min berättelse.. var gravid i v 18 juli 2013 (Skulle ha BF 2 januari 2014) vi åkte på RUL. Jag hade hela graviditeten kännt olust känslor att det inte stod rätt till men hade ingen blödning eller smärta och graviditetssymtom hade jag. På RUL fick vi veta att de var ett MA och dessutom tvillingar!! De hade dött omkring vecka 12. Vi var chockade min man och jag men vill bara säga att det finns hopp även om det kändes hopplöst just då. Vi fick sedan en flicka juni 2014 och en pojke maj 2015. Ursäkta för långt inlägg... många Styrke kramar !

• Bunny on speed

Beklagar.

Jag har gjort många vul/ul, och tycker verkligen det borde ingå fler om man vill...

Vi gjorde v 8 för att bekräfta graviditet (ivf, då är det standard). Sedan tillhör jag spec mvc och hade mycket blödningar, så det gjordes 3 st där före kub. Sedan RUL och sedan tyvärr ytterligare 3 hittills pga fel på fostret.

Men v 8, 12-13 oavsett kub samt v 18-20 RUL tycker man alla borde erbjudas.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Jsv17

Jag beklagar verkligen... jag var med om liknande innan jag fick min son. Jag gick hela vägen till kub (v13) och inga tecken alls på att något inte skulle vara ok men väl på kub (som alla erbjuds i mitt län tack o lov) så fanns det ingen bebis.... kände mig också så total lurad av min kropp. Jag blev gravid ganska snabbt igen (3:e försöket efter MA) och fick tidigt ul och verkligen uppbackning hela vägen, var givetvis orolig hela graviditeten men tycker jag fick bra stöd i vården ändå, det kommer vara tufft men du fixar det <3

Pojke 9-12-17
  • CH90

Beklagar verkligen! jag var med om exakt samma sak! 
    Jag ringde själv till BM och bad om att få ett UL, eftersom jag var lite orolig -  det var första graviditeten. Fick tid och de kunde inte se något annat än svart på bilden. Bokades in på VUL två dagar senare och även där samma bild. Läkaren sa då att jag hade en ofostrig graviditet. Hade inte heller hört talas om detta innan. Var i v.13. Sedan väntade Cytotec två veckor senare, och skrapning efter ytterligare två veckor.. Sedan otaliga komplikationer.. Idag har min cykel ännu inte kommit tillbaka, har ingen mens. inte haft riktig mens sedan februari , alltså nästan ett år sedan. Och alla läkare säger samma sak - "du är nog bara stressad." . "Den kommer nog snart tillbaka, ska du se". Blir tokig! Fick till slut utskrivet Provera för att mensen skulle komma igång - men icke.. En blir lite trött..

• Annapanna87
    CH90 skrev 2018-12-25 22:28:08 följande:

Beklagar verkligen! jag var med om exakt samma sak! 

Jag ringde själv till BM och bad om att få ett UL, eftersom jag var lite orolig -  det var första graviditeten. Fick tid och de kunde inte se något annat än svart på bilden. Bokades in på VUL två dagar senare och även där samma bild. Läkaren sa då att jag hade en ofostrig graviditet. Hade inte heller hört talas om detta innan. Var i v.13. Sedan väntade Cytotec två veckor senare, och skrapning efter ytterligare två veckor.. Sedan otaliga komplikationer.. Idag har min cykel ännu inte kommit tillbaka, har ingen mens. inte haft riktig mens sedan februari , alltså nästan ett år sedan. Och alla läkare säger samma sak - "du är nog bara stressad." . "Den kommer nog snart tillbaka, ska du se". Blir tokig! Fick till slut utskrivet Provera för att mensen skulle komma igång - men icke.. En blir lite trött..

Tack..

Och beklagar till dig med. Det vi har varit med om är så sjukt och overkligt. Hur kan ens egna kropp lura en så fruktansvärt länge? Den där svarta bilden på skärmen för ultraljudet har etsat sig fast i mitt huvud, för man visste ju hur de borde ha sett ut om det hade funnits en bäbis där inne. Men när allt bara är svart, ett stort svart hål. Usch hatar när jag tänker på det.. Och skulle man bli gravid igen så kommer ju de första ultraljudet man ska gå på vara hur tufft som helst ifall de skulle vara lika..

Jobbigt med din mens att den inte har kommit :( får se hur det blir med min. skulle komma igång ca 4-6 veckor efter min behandling med cytotec och det är 2 veckor sedan nu. Är nog första gången man går och längtar efter sin mens..

Styrkekramar till dig!
  • Annapanna87

Ni som har haft en ofostrig graviditet och fick ta tabletterna cytotec hur långt efter hade ni ont i magen? Känns som mensvärk och tar värktabletter 3 gånger om dagen. Tog cytotectabletterna den 13e december så har gått 2 veckor nu så tycker det borde ha släppt. Blöder fortfarande lite men inte alls mycket, behöver bara använda trosskydd..

• CH90

Har ingen bra erfarenhet av cytotec.. Fick först en dos att ta hemma. Gjorde inte speciellt ont alls de första dagarna, kanske började dag 4 (?).. Minimal blödning. Fick sedan galet ont en dag, åkte in till gyn, de gjorde VUL och sa att "det var påväg ut, men mycket kvar". Fick nya tabletter med hem. Tog dessa, inte ont, ingen blödning (endast lite) Hade ett återbesök efter 2v. Fortfarande rester kvar och fick vänta ytterligare 1v på skrapning då. 
    Så jag hade inte så mycket ont, mest en enda dag. Minimal blödning (inte ens en mens-mängd). 

• Annapanna87
    CH90 skrev 2019-01-01 14:45:20 följande:

Har ingen bra erfarenhet av cytotec.. Fick först en dos att ta hemma. Gjorde inte speciellt ont alls de första dagarna, kanske började dag 4 (?).. Minimal blödning. Fick sedan galet ont en dag, åkte in till gyn, de gjorde VUL och sa att "det var påväg ut, men mycket kvar". Fick nya tabletter med hem. Tog dessa, inte ont, ingen blödning (endast lite) Hade ett återbesök efter 2v. Fortfarande rester kvar och fick vänta ytterligare 1v på skrapning då. 

Så jag hade inte så mycket ont, mest en enda dag. Minimal blödning (inte ens en mens-mängd). 

Har inte heller någon bra erfarenhet. Låg inne 7 timmar första gången den 13e dec, blödde jätte mycket. Efter 2 veckor hade jag fortfarande ont i magen och blödningar. Åkte in igen den 28e dec eftet att ha pratat med gyn. Fick en dos tabletter till men inte heller det funka. Fortfarande kvar "saker" i livmodern. Så nu blir det skrapning imorgon :(

Hur mådde du efter din skrapning? Kan man jobba dagen efter?
  • UndrandeSökare
    Annapanna87 skrev 2019-01-01 16:39:38 följande:
    Har inte heller någon bra erfarenhet. Låg inne 7 timmar första gången den 13e dec, blödde jätte mycket. Efter 2 veckor hade jag fortfarande ont i magen och blödningar. Åkte in igen den 28e dec eftet att ha pratat med gyn. Fick en dos tabletter till men inte heller det funka. Fortfarande kvar "saker" i livmodern. Så nu blir det skrapning imorgon :(

Beklagar att du råkade ut för ofostrig graviditet, jag har haft 6 missfall varav ofostrig graviditet vid 2 tillfällen, ena gången i v. 10 och andra gången i v.11.

Jag har alltid vägrat Cytotec eftersom det är en magsårsmedicin egentligen, och jag har läst att den inte funkar på vissa och man måste få skrapning ändå.
    Jag har fått göra en skrapning och blev väldigt sjuk i flera veckor efteråt, fick feber och mycket ont. Hoppas din skrapning går bättre.
  • Annapanna87
    UndrandeSökare skrev 2019-01-03 17:34:50 följande:

Beklagar att du råkade ut för ofostrig graviditet, jag har haft 6 missfall varav ofostrig graviditet vid 2 tillfällen, ena gången i v. 10 och andra gången i v.11.

Jag har alltid vägrat Cytotec eftersom det är en magsårsmedicin egentligen, och jag har läst att den inte funkar på vissa och man måste få skrapning ändå.

Jag har fått göra en skrapning och blev väldigt sjuk i flera veckor efteråt, fick feber och mycket ont. Hoppas din skrapning går bättre.

Oj du har haft en tuff resa :( beklagar! hur går det för dig nu?

Var på skrapning igår och än så länge har det gått bra iaf, så hoppss det fortsätter så. Vill bli av med detta så man kan gå vidare sen. Hur nära inpå vart du dålig efter skrapningen?
  • UndrandeSökare
    Annapanna87 skrev 2019-01-03 18:02:43 följande:

Var på skrapning igår och än så länge har det gått bra iaf, så hoppss det fortsätter så. Vill bli av med detta så man kan gå vidare sen. Hur nära inpå vart du dålig efter skrapningen?

Nån dag efteråt, jag hade förlorat mycket blod och fick lågt HB men ingen hjälp med järndropp eller blodtransfusion, så jag fick åka till annan stad och betala själv för järndropp.

Jag kämpar på, har gjort utredning i Aten och London och fått konstaterat att det är mitt immunförsvar som orsakar mina ofostriga graviditeter och missfall. Så nästa gång blir det mer mediciner. Senaste utredningen var hos Dr Gorgy i London. Googla så hittar du hans klinik om du vill veta mer.
  • UndrandeSökare
    Annapanna87 skrev 2019-01-03 18:02:43 följande:

Om du klickar nånstans där det står Undrandesökare med blå skrift så kan du läsa hela vår fertilitetshistoria.
  • Tnelavibma

Vi hade samma. Ofostrig graviditet som dock egentligen borde blivit upptäckt i v 8 då jag gjorde tidigt VUL pga småblödningar vid toabesök och en kort gusch av blod i 7+4 ca. BM hävdade dock att allt såg nåt normalt ut. I v10 gjordes nytt VUL iom fortsatta blödningar. Tomt trodde läkaren, vilket konstaterades i v11. Cytotec dagen efter. Detta var i oktober.

Tyckte inte Cytotec var särskilt otäckt och allt gick bra. Det mesta kom ut samma dag och resterna exakt en vecka efter.

Hur har det gått för dig? Hoppas bra! Kram

• CH90
    Annapanna87 skrev 2019-01-01 16:39:38 följande:

Tanken var att jobba dagen efter, men under natten så vaknade jag av feber och frossa. Ringde då 1177 och frågade om jag skulle åka in eller bara ta en ipren. De sa åk in. Så kl 4.00 åkte jag in till sjukhuset och där fick jag stanna i 5 dagar :( Visade sig att jag hade fått sepsis (blodförgiftning) till följd av skrapningen ... 
Svar på tråden Ofostrig graviditet v20????