Efter första besöket hos BM
Idag var jag och min sambo på det första besöket hos barnmorskan och allt kändes bra fram till att jag började få frågor om mina alkoholvanor. Jag sa till henne att direkt när jag fick reda på att jag var gravid så slutade jag att dricka och känner absolut inget sug efter det. Fick fylla i ett papper om mina alkoholvanor för året innan jag blev gravid. Jag och mina vänner brukade alltid ses på helgerna och festa och ha kul som en helt vanlig 29-30 åring som inte har barn gör typ. Men tydligen fick jag ganska högt på "testet" och hon blev oroad. Jag sa att det är inget som behöver oroas över då jag har nolltolerans mot alkohol under graviditet. Men ändå vill hon att jag ska på samtal med en barnmorska som är specialicerad för alkoholberoende. Nu efteråt känner jag mig otroligt kränkt att hon ens tror att jag är beoende och att det finns risk att jag börjar dricka under min graviditet. Jag är just nu i v6+3 så allt är så nytt och vet inte om det är vanligt att gravida också får dessa speciella samtal.
Just nu känner jag att jag vill byta barnmorska, men är rädd att den nya också kommer ha dessa förutfattade meningar om mig.
Det här ska vara den bästa tiden i mitt liv men nu känner jag att hon trycker ner mig och att besöken kommer vara något jobbigt.
Vad ska jag göra?