Wassa skrev 2018-12-20 19:13:39 följande:
Jag är så bottenlöst ledsen. Jag har blivit lämnad med mitt barn som då var 2 månader gammal.
Jag är så ledsen så jag ylar på golvet. Min sambo sen 9 år har helt bestämt sig och uppträder helt kallt. Till en början trodde jag att detta var ett maniskt skov då han är bipolär. Men nu förstår jag att det är på riktigt han vill verkligen detta. Han säger att han inte längre älskar mig.
Jag är så ledsen. Smärtan påminner om förlossningsvärkar, det gör lika ont. Men det går inte över. Hjälp mig.
Alla saker vi har vårt hem. Allt som vi byggt upp kring vårt barn. Alla tankar vi haft hur vi ville göra som föräldrar till vårt barn. All kärlek. Vårt barn.
Förstår att det gör ont, det är inte bara själva relationen som brister det är också drömmar och alla förväntningar på livet som föräldrar. Det är en sorgeprocess du måste igenom, inte olik den dom man går igenom när någon anhörig dör. Det är en förlust och processen har sina stadier.
Föreslår, om du orkar, att du läser på lite om sorgeprocessens stadier. Det underlättar, lite i alla fall, om man förstår vad som händer i kroppen och själen. Gråt om du behöver det, gråt gör att vi gör oss av med stresshormoner. Du vet talesättet att gråt lättar, det stämmer. Se till att äta och dricka, åtminstone dricka annars får du ovanpå allt en blixtrande huvudvärk. Det är lätt att glömma sina fysiska behov när livet är i kaos. Man fryser lätt, se till att hålla dig varm, gärna lite för varm. Om du har möjlighet be någon anhörig eller vän komma och bo hos dig några dagar. Varma tankar till dig och du ska veta att ingen dag stannar, ingen smärta eller sorg varar för evigt.