Anonym (Hh) skrev 2018-12-23 09:03:12 följande:
Fast ärligt är det nog lätt att förlora känslor om man ser möjligheter öppna på andra håll också. Blir lätt att den nya i ens liv blir väldigt idealiserad och kanske mer ett symptom på något än lösning. Personen är ju också en person med negativa sidor du troligt inte vet om än. Jag borde ha avslutat min relation så snart jag började känna känslor (mest sexuella sådana, men det fanns ju ett skäl till att jag kände så)
Ja, jag pratar nog med killkompisar som jag gör med partners minus kärleksgrejen och sedan är jag kanske mer självsäker med en kompis jämfört med kärleksintresse. Sex kan jag prata om med båda, men jag undviker kanske om det verkar som den andre väldigt öppet vill ha mig, om det finns känslor bara från hans håll eller om det är någon med partner. Numera.
Ja, visst är det så. Att det finns något annat som är spännande späder bara på det hels ytterligare, och därför hade det varit så skönt att veta vart min kvinnliga kollega stod någonstans. Du har en del viktiga poäng där, och det är absolut så att alla har negativa sidor.
Vad tror du, borde jag bara vara öppen och prata med kollegan om det här? Hur hade du reagerat om någon av dina killkompisar ?var som jag?, så att säga?
Anonym (Hh) skrev 2018-12-24 02:13:10 följande:
[quote=79306964][quote-nick]Anonymdude skrev 2018-12-23 13:24:30 följande:[/quote-nick]Ja, visst är det så. Att det finns något annat som är spännande späder bara på det hels ytterligare, och därför hade det varit så skönt att veta vart min kvinnliga kollega stod någonstans. Du har en del viktiga poäng där, och det är absolut så att alla har negativa sidor.
Vad tror du, borde jag bara vara öppen och prata med kollegan om det här? Hur hade du reagerat om någon av dina killkompisar ?var som jag?, så att säga?[/
Tycker du ska vara modig och fundera på att avsluta din relation nu när du ändå känns ganska säker på vad du vill. Vad är det som kan hända om du lämnar din partner? Är du rädd att göra henne ledsen eller vill du bara ha kvar kakan och äta den? (eftersom hon inte blir svartsjuk kanske hon inte heller bryr sig så mycket.)
Är du en person som är rädd för att vara ensam?
Jag är för att avsluta din relation eller vara öppen med sambon om hur du känner.
Ja tankarna att avsluta finns såklart där, men jag kommer också samtala med min sambo innan dess och höra hur hon känner över vår relation. Det jobbigaste med att lämna någon är till en början att göra denne ledsen. Ovanpå det är det också en stor process att avsluta relationen när man bor tillsammans, och jag vill därför inte heller göra någonting förhastat. I en egoistisk värld som är perfekt för mig så skulle jag vilja testa på något annat innan jag avslutar min nuvarande relation, men jag är fullt medveten om att det inte är en speciellt realistisk eller bra värld.
Rädd för att vara ensam skulle jag inte säga att jag är, däremot trivs jag väldigt mycket med att ha någon att bry mig om, och att ha någon som bryr sig om mig. Jag gillar idén av att utvecklas som person tillsammans med någon, och att ha någon man kan dela allt med. Att vara utan det under en period hade jag klarat av utan problem, men livet är helt enkelt inte riktigt lika roligt då.
Nu har du sagt, och jag insett, att jag måste prata med min sambo - tack för det.
Vad tänker du kring tanken av att jag skulle prata med min kollega också? Om jag skulle prata med henne så föreställer jag mig att jag skulle göra en väldigt liten grej av det, och egentligen bara fråga om jag läser av henne rätt eller inte.
Tack igen för din hjälp.