• Krackelibrankel

Har problem med att jag träffar golddiggers

Det kanske beror på mig själv, att jag är en medelålders man mitt i livet som har bra inkommst och är lite naiv och söker mig till ställen där det rör sig mycket scammers.

Men, jag vill verkligen inte träffa fler dåliga brudar nu. Vart tog alla människor med ett samvete vägen?

Hur undviker man de värsta lycksökarna?

Min erfarenhet kommer från 2 svenska brudar och nu senast en Thailändska. Oftast så ber de mig om att få låna pengar en bit in i förhållandet. I fallet med thailändskan så upptäckte jag att hon fortfarande var aktiv på olika dejtingsajter efter att vi blivit exklusiva. Så jag gjorde ett fake konto och gick in och skrev till henne och fick svar innom några timmar.

Vid denhär tidpunkten så skickade jag ca 5000 kr i månaden till henne för att hon inte hade nått heltidsjobb men snart skulle få komma till sverige (hon jobbade dock deltid och påstod att hon gav bort alla pengarna från det till familjen).

Fan villjen tur att jag inte tog hit henne, men nu vill jag försöka hitta en vettig person. Ett sissta försök innan jag typ ger upp och skapar ett förhållande till alkohol och porr i stället.

Men vart skall jag leta? Tror inte på tinder mm längre.

• Svar på tråden Har problem med att jag träffar golddiggers
  • Anonym (Rödluvan)

Ge dem inga pengar. Alla som ber om pengar är scams. Finns massor på datingsiter.

Det är ju en bra början för att se om det är något att ha. Annars kommer de bara att mjölka dig på det de kan och sedan sticka.

Många som blir blåsta och sen undrar vad som hände. Finns ett nytt uttryck jag hörde häromdagen: levande bankomat.....

• Anonym (A)

1: Välj en svensk kvinna i din egen ålder. 
    2: Välj inte en kvinna som är snyggare än vad du är. 
    3: Välj en kvinna som har heltidsjobb med vettig lön, gärna högskoleutbildning, och har ett ordnat liv i övrigt med boende osv.. 
    4: Välj inte en kvinna som verkar vara mycket för yta (massa smink, kläder, väskor, smycken, resor, utekvällar, mycket skrytbilder på sociala medier etc.).
    5: Skylta inte med dina pengar. 
    6: Låna inte ut, eller ge bort, pengar till någon.

Gör du detta minskar du risken att stötta på någon som bara är ute efter dina pengar.

• AndreaBD

Håller med tidigare skrivare - skicka ALDRIG pengar till någon som du inte ens har träffat på riktigt. Och överhuvudtaget så gör man inte så att man lånar pengar av någon som man bara har känt ett kort tag. När jag dejtade efter skilsmässa, betalade jag även middag själv, lät ingen bjuda mig. Det kan du som man förstås göra om du vill - bjuda någon på middag. Men inte skicka pengar.

Och du bör också fundera på att ha en viss "standard". Alltså jag menar att du inte bör acceptera vad som helst, bara för att du är ensam och vill träffa någon. Du bör fundera på var du drar gränsen, vilket beteende som inte är okej för dig. Annars är det risk att just såna som vill utnyttja någon riktar sig in på dig.

• Krackelibrankel
    AndreaBD skrev 2018-12-22 16:23:36 följande:

Håller med tidigare skrivare - skicka ALDRIG pengar till någon som du inte ens har träffat på riktigt. Och överhuvudtaget så gör man inte så att man lånar pengar av någon som man bara har känt ett kort tag. När jag dejtade efter skilsmässa, betalade jag även middag själv, lät ingen bjuda mig. Det kan du som man förstås göra om du vill - bjuda någon på middag. Men inte skicka pengar.

Och du bör också fundera på att ha en viss "standard". Alltså jag menar att du inte bör acceptera vad som helst, bara för att du är ensam och vill träffa någon. Du bör fundera på var du drar gränsen, vilket beteende som inte är okej för dig. Annars är det risk att just såna som vill utnyttja någon riktar sig in på dig.

Nu hade jag ju träffat denhär tjejen i Thailand flertalet gånger innan det började. Men ja, jag fattar bara inte hur en person kan vara så samvetslös, för hon pratade väldigt mycket om kärlek, framtiden, barn, giftemål, hus i thailand osv. Det känndes bra, och jag tänkte att det ?kanske bara är kulturen? det här med att män tar hand om sina kvinnor osv. Men att hon hade konton på dejtingsajter och var aktiv visade ju att det mest var pga ekonomiska intressen som hon hade fortsatt relationen med mig.

Tror min nya gräns blir att aldrig ge pengar och aldrig ge presenter dyrare än 1000kr. Det skall ju egentligen inte behövas om det är seriöst.
  • AndreaBD

Om du ska vara ihop med en utländsk kvinna - ta reda på hur hennes kultur är. Annars kan hon ju alltid skylla på kulturen. För en del thailändska kvinnor handlar det bara om att bli försörjda. Inte alla förstås, men en del.

• Krackelibrankel
    AndreaBD skrev 2018-12-22 16:46:40 följande:

Om du ska vara ihop med en utländsk kvinna - ta reda på hur hennes kultur är. Annars kan hon ju alltid skylla på kulturen. För en del thailändska kvinnor handlar det bara om att bli försörjda. Inte alla förstås, men en del.

Jag har egentligen inte haft ett problem med det så länge det är ett exklusivt förhållande. Jag kan vara snäll och ta hand om osv., men om hon samtidigt går bakom ryggen på mig och träffar andra när jag själv är hemma och jobbar för att kunna skicka pengar, då känns det inte okej. Då är man bara torsk och hon är prostituerad, det finns ingen kärlek oavsett vad som sägs. Så det är naturligtvis inte okej.
Svar på tråden Har problem med att jag träffar golddiggers