Barnet svalt en legobit
Mitt barn ,6 år, svalt en legobit idag.
Har pratat med 1177 och de sagt att legobiten kommer ut på ett naturligt sätt.
Men jag är orolig ändå.
Mitt barn ,6 år, svalt en legobit idag.
Har pratat med 1177 och de sagt att legobiten kommer ut på ett naturligt sätt.
Men jag är orolig ändå.
Oroa dig inte. 1177 har rätt. Jag har sett många större saker än så komma ut naturliga vägen. Det börjar bli svårt om de är större än en gammal 5-krona i diameter. Det farligaste är att svälja 2 eller flera magneter, som klibbar ihop tarmarna. Legobiten är inget bekymmer.
(Har jobbat på barnakut som läkare)
Det är helt lugnt, den kommer att komma ut av sig själv. Den är varken stor eller vass och kommer inte att göra någon skada, detta är aldrig något man göt något åt. God Jul!
Tack att ni har svarat här. Hoppas verkligen att vi hittar den biten i toalettstolen idag eller om några dagar.
Barnet börjar klaga att han har ont i magen och ligger på magen just nu .
Barnet börjar klaga att han har ont i magen och ligger på magen just nu .
Oroa dig inte. 1177 har rätt. Jag har sett många större saker än så komma ut naturliga vägen. Det börjar bli svårt om de är större än en gammal 5-krona i diameter. Det farligaste är att svälja 2 eller flera magneter, som klibbar ihop tarmarna. Legobiten är inget bekymmer.
(Har jobbat på barnakut som läkare)
Legobiten har kommit ut idag. Nu kan jag slappna av.
Legobiten har kommit ut idag. Nu kan jag slappna av.
Låter bra,
var det jobbigt att få ut den eller gick det utan allt för mycket besvär?
Hade legobiten några spår av sin resa eller var den i "oskadat" skick?
Gott Nytt år med nya legobitar som inte varit på resa genom en sexåring
TS tack för ditt svar, tänkte det kunde vara bra att veta om min lilla tjej skulle få för sig att lego tillhör kostcirkeln.
Hur fick du reda på att hon svalt den?, gjorde hon någon reflektion så här i efterhand eller var det bara ryck på axlarna nu springer vi in i nästa äventyr?
Jag vet att man inte kan förbereda sig för allt men det är ändå skönt att ha lite med sig om det skulle hända något motsvarande.