• Tredtopp

Väldigt ljusbruna flytningar och ont i svanken.

Hej. Jag är i vecka 5+6. Vaknade imorse och gick på toa. När jag torkade mig tycktes jag ana lite ljusbrunt i flytningen. När jag har gått på toa resten av dagen så har det varit ännu ljusare...knappt synbart. Jag har inte haft mkt symtom alls nu i början. Hade det inte heller med mina två tidigare graviditeter. Idag har jag haft mycket molvärk i ryggen vilket brukar vara missfalls symtom enligt de trådar jag läst, men nu på kvällen inga flytningar alls. Inte ens om jag trycker upp lite papper. Avtar flytningarna om man Har missfall? Och kan man ha växtvärk bara i ryggen så här tidigt?

Önskar er gott nytt år. Mvh

• Svar på tråden Väldigt ljusbruna flytningar och ont i svanken.
  • Jsv17

Vid mitt missfall var flytningarna rosa och övergick ganska snabbt till blod och klumpar med ganska kraftig mensvärk. Hade som du bruna flytningar med min son och det var inga som helst konstigheter, han fyllde ett år i December. Molvärk som går back i ryggen/svanken har jag haft i alla mina graviditeter är på min 4:e just nu (en pågående, 1 barn, 1ma och 1mf) så det är inget jag förknippar med något dåligt, missfallet ver verkligen mer som mensvärk och gjorde ont i magen.

Pojke 9-12-17
  • Tredtopp
    Jsv17 skrev 2018-12-30 20:45:20 följande:

Vid mitt missfall var flytningarna rosa och övergick ganska snabbt till blod och klumpar med ganska kraftig mensvärk. Hade som du bruna flytningar med min son och det var inga som helst konstigheter, han fyllde ett år i December. Molvärk som går back i ryggen/svanken har jag haft i alla mina graviditeter är på min 4:e just nu (en pågående, 1 barn, 1ma och 1mf) så det är inget jag förknippar med något dåligt, missfallet ver verkligen mer som mensvärk och gjorde ont i magen.

Tusen tack för ditt lugnande svar. Och för att du tog dig tid att svara. Ibland behöver man höra lite positivitet så en inte blir galen :) Inga mer flytningar sen lunch men väldigt mycket molvärk som går fram och tillbaka från magen och svanken.
  • Anspråkslös

Molvärken behöver inte vara någon fara. Jag har haft detsamma (både i livmoder och båda äggstockarna) och det gjorde mig väldigt nojig, men har fått veta att en tydligen får växtvärk i livmodern när en är gravid. I en annan tråd härinne (bf september 2019) skrev många om liknande värk. :)

• Jsv17
    Tredtopp skrev 2018-12-30 21:31:06 följande:

Tusen tack för ditt lugnande svar. Och för att du tog dig tid att svara. Ibland behöver man höra lite positivitet så en inte blir galen :) Inga mer flytningar sen lunch men väldigt mycket molvärk som går fram och tillbaka från magen och svanken.

Ja bm förklarade för mig att slemhinnorna blir mycket mer känsliga under graviditet så det är lätt att de blöder lite efter sex tex och kommer det inte ut direkt så blir det brunt och blandas med flytningarna och är inget farligt alls.
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Väldigt ljusbruna flytningar och ont i svanken.