• Anonym (ts)

Är helt ointresserad av jämnåriga kvinnor. Är det fel på mig?

Hej alla. Jag är 40 år och nyskild. Man. Har skaffat tinder och allt sånt skit. Jag är helt ointresserad av kvinnor i min egen ålder. De är inte attraktiva. De är fula och slitna och jag vet inte. Det funkar liksom inte om de är äldre än 34. Helst ska de vara runt 27 28 sådär. Är jag en barnrumpa? En bäbis eller allmänt omogen?

• Svar på tråden Är helt ointresserad av jämnåriga kvinnor. Är det fel på mig?
  • Anonym (Gubbsjuk...)

Först skriver du att kvinnor över 40 är fula och slitna, men du själv är givetvis inte det... Sen att du hellre vill ha en yngre än en attraktivare äldre..

• Anonym (Eh!)
    happypuff skrev 2019-01-09 20:22:20 följande:

Jag var nyss fyllda 24 när jag träffade min nuvarande sambo som då var 46. Det är inte omöjligt att en yngre kvinna skulle vara intresserad :) Men kanske synd att sålla bort alla 40+:are för att de ser "slitna ut" det gör nog du också om du är i den åldern om du förstår vad jag menar! :)

Hehe, ja, jag kommer ihåg en diskussion vi hade på jobbet. En av männen hade varit på klassträff och konstaterade att alla tjejerna var så slitna och hade blivit tanter. Denna man såg själv oerhört gubbig ut, men det kunde han givetvis inte inse.

Jag har läst en studie någonstans (nej jag kan inte länka till den just nu men går kanske att googla på) som sa att män överskattar sitt attraktionsvärde. Jo det har man ju märkt.

Och visst finns det unga tjejer som kan tänka sig mycket äldre, men de är ju färre än tjejer som helst vill ha jämnåriga.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (tja) skrev 2019-01-09 21:58:56 följande:

Jag har alltid gillat män i 30-40-årsåldern bäst, oavsett min egen ålder. Jag tycker helt enkelt att män är som attraktivast då. Före 30 ser många för "barnsliga" ut och efter 40 börjar det dala, även om det givetvis varierar. Jag tyckte likadant när jag var 20 och lär tycka likadant när jag är 80 När jag var 23 träffade jag en 38-årig man. Mina barns pappa är 8 år äldre än jag. Nu är jag 42 och tillsammans med en 35-åring. Självklart går jag inte efter åldern i sig, men det är däromkring mina preferenser ligger. Kanske är det så för dig också ts. Du kanske alltid har föredragit kvinnor i 30-årsåldern? Jag fattar att jag inte kan dejta män i yngre medelåldern resten av livet. Det är i alla fall inte realistiskt. Men det är inget jag tänker på nu.

Exakt så tycker jag. Dvs nu när jag själv är över 40 attraheras jag av yngre män, men när jag var 25 attraherades jag av 30-åringar.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Gubbsjuk...) skrev 2019-01-10 00:05:40 följande:

Först skriver du att kvinnor över 40 är fula och slitna, men du själv är givetvis inte det... Sen att du hellre vill ha en yngre än en attraktivare äldre..

Tillägg till din kommentar. VÄLDIGT många män tror att de ser yngre och snyggare ut än de gör. Jag känner flera män som inte anser att de har kulmage fast de helt klart börjar få just en sådan. De köper samma byxstorlek som innan och låter magen pösa ut.
  • Anonym (40=30)

Jag tror dock inte att vi kvinnor som närmar oss 40, blir så sorgsna över att du tycker vi är oattraktiva. Jag ser bra ut och min självkänsla är tillräckligt god för att veta att jag duger gott och väl till många män ute på marknaden.

• Anonym (Blue)

När jag skilde mig hade jag också problem att relatera min ålder till marknaden så att säga.
    Jag träffade min fd man när jag var 21 och attraherades av 20-åringarna när jag skilde mig efter 15 år. Tog ett tag att komma ikapp mentalt i att de män som nu var i min ålder hade begynnande flint och gubbmage. 

Men tiden har gått, 9 år sedan skilsmässan nu och jag attraheras inte alls av det yngre klientelet längre. Just för att jag insett att mentalt är jag nån annanstans än någon som är yngre och har absolut inget gemensamt med någon som är betydligt yngre, de saknar livserfarenhet och mental mognad.

Så ha det kul nu ett tag med det som attraherar dig om du mår bra av det. Du kommer förmodligen också inse en dag att de i din ålder faktiskt är betydligt attraktivare än du tror om du ser förbi ytan de har. 

• Anonym (38)

Jag är man, 38 år, och skulle gärna träffa en kvinna i min ålder eller lite äldre. Tyvärr är de dock inte intresserade av mig.

• Anonym (Eh!)
    Anonym (38) skrev 2019-01-10 10:55:05 följande:

Jag är man, 38 år, och skulle gärna träffa en kvinna i min ålder eller lite äldre. Tyvärr är de dock inte intresserade av mig.

Varför? Män mellan 30 och 40 är ju hetast (beroende på hur de är som personer såklart).
  • Anonym (Simpa)
    Anonym (38) skrev 2019-01-10 10:55:05 följande:

Kan ju nästan inte va sant. Har för mig att ts berättat att att han är säker på att åtminstone 99% av alla män är precis som han ;) Det tyder ju förstås på en mental mognad som faktiskt ligger under de åldrar han attraheras av, så förklaringen kommer liksom redan där.

De flesta i din ålder är ju upptagna så jag förstår att det är svårt.
  • Anonym (38)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-01-10 11:14:58 följande:

Varför? Män mellan 30 och 40 är ju hetast (beroende på hur de är som personer såklart).

Jag hör till dem som aldrig träffat någon så det bidrar väl att jag har svårt att attrahera kvinnor generellt.
  • Anonym (undrande 20-åring)

Ni män då som typ bara attraheras av 20-åringar. Är det för att dom har fastare kropp och dom är tajtare och mer oskuldsfulla än en 40-årig 2 barnsmorsa? Är det vad som gör 20 åringen mer attrakriv? För mentalt är ju 20-åringar mer omogna än en 40-åring. På ett sett?
    Vill gärna ha ärliga svar!

• Anonym (Gubbsjuk...)
    Anonym (undrande 20-åring) skrev 2019-01-10 12:58:44 följande:

Ni män då som typ bara attraheras av 20-åringar. Är det för att dom har fastare kropp och dom är tajtare och mer oskuldsfulla än en 40-årig 2 barnsmorsa? Är det vad som gör 20 åringen mer attrakriv? För mentalt är ju 20-åringar mer omogna än en 40-åring. På ett sett?

Precis. För dessa män finns en kvinnas värde enbart i en fast kropp..
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (undrande 20-åring) skrev 2019-01-10 12:58:44 följande:

20-åringar är mer omogna på alla sätt. Hjärnan är dessutom inte färdigutvecklad förrän ungefär vid 25.
  • Anonym (Nivå)
    Anonym (Ubbe) skrev 2019-01-01 22:41:04 följande:

Är väl inget fel i att tycka att kvinnor runt 27 är attraktiva, men hur mycket utbyte har du med en sån tjej utanför sovrummet?

Polarn hittade en 25 årig donna efter att frugan avslutade äktenskapet. Han trodde han vunnit jackpot och skröt om deras vilda liv i sänghalmen. Sen kom vardagen. Han ville äta stek med bea till helgen och titta på påspåret. Hon införde baljväxter,kvarg och något veganskt skit och var helt förfärad över hans matpreferenser. Påspåret visste hon inte var det var, hon ville ut och klubba istället eller kolla på paradis hotel (som han höll på att bli galen av). Han upptäckte rätt snart hur svårt det vara att tillfredställa en 25åring och längtade tillbaka när det räckte med en blomsterkvast och lite räkor för att frugan skulle släppa till.

Det där är nog snarare personlighetsrelaterat än ålder, ifall man har utbyte av varandra eller inte. Är själv en yngre tjej som träffar en man i ts ålder och vi käkar kött och ser på spåret varje helg :p Märker inte av att han är äldre på ett mentalt plan iaf, vi är på samma nivå.
  • Anonym (Wtf)
    Anonym (38) skrev 2019-01-10 11:32:28 följande:

Jag hör till dem som aldrig träffat någon så det bidrar väl att jag har svårt att attrahera kvinnor generellt.

Då är du knappast något bra exempel på män som vill ha jämngamla kvinnor om de ändå inte vill ha dig, eller hur?
  • Anonym (undrande 20-åring)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-01-10 13:45:04 följande:
    20-åringar är mer omogna på alla sätt. Hjärnan är dessutom inte färdigutvecklad förrän ungefär vid 25.
    och 25-28 åriga kvinnor. Män som gillar dom anses dom fortfarande gubbsjuka? menar en 20 åring och en 25-28 åring är det väl inge större skillnad i kroppen på?
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (undrande 20-åring) skrev 2019-01-10 18:57:51 följande:

och 25-28 åriga kvinnor. Män som gillar dom anses dom fortfarande gubbsjuka? menar en 20 åring och en 25-28 åring är det väl inge större skillnad i kroppen på?

En 50-åring som BARA letar efter 25-28-åringar är gubbsjuk ja.
  • Anonym (38)
    Anonym (Wtf) skrev 2019-01-10 15:43:01 följande:

Då är du knappast något bra exempel på män som vill ha jämngamla kvinnor om de ändå inte vill ha dig, eller hur?

Varför inte?
Svar på tråden Är helt ointresserad av jämnåriga kvinnor. Är det fel på mig?