• culaccino

Förskoleavgift beräkning, har ej råd!

Är helt paff, fick nyss reda på att förskoleavgiften beräknas på hushållets inkomst, inte på min som förälder.

Jag är student med CSN bidrag och tänkte att det inte kan bli dyrt då jag inte får ut mycket.

Men eftersom jag är inneboende tar de med samtliga av hushållets inkomster! Det är ju sinnessjukt, vad har deras inkomst med mig att göra? Varför ska jag betala mer för att De får mer i plånboken? Är så ledsen. Vem har satt denna regel?

Jag har nu inte råd att ha mitt barn på förskola pga denna regel.

Kan inte heller jobba och öka inkomsten eftersom jag dels studerar men även eftersom jag inte har någonstans att lämna mitt barn.

Som om man inte redan har nog med bekymmer som ensamstående, bostadslös pga den underbara bostafsmarknaden......

Känner mig enbart ledsen just nu!

• Svar på tråden Förskoleavgift beräkning, har ej råd!
  • culaccino

Förstår inte, så länge man inte är gift/sambo med den man bor med så fattar jag inte hur dom tänker där. Dom kan ju knappast tro att jag är sambo med min förälder Och syskon som också bor här....

• Bibbidi

Fast, om du bara är inneboende räknas de andra väl knappast till ditt hushåll?

• pyret013

Det låter märkligt. Om det är en sambo brukar man räknas till samma hushåll. Men bor man inneboende hos släkt brukas det räknas som separata hushåll.

• MR Xyz

Som övriga skriver: definitionen på inneboende är någon som hyr en bestämd del av uthyrarens egen bostad och som inte har gemensamt hushåll med den som hyr ut.

Det vill säga de ska inte räkna med övrigas inkomster. Visa bara upp kopia av hyreskontraktet så ska det vara löst.

• Oktobertjej

Du ingår väl ändå inte i deras hushåll? Du råkar bo i samma hus, men ni delar inte hushåll mer än vad två separata familjer i två separata lägenheter i ett lägenhetskomplex gör. Eller?!

• culaccino

Åh jag hoppas ni har rätt!!