• Myhardlive

Betala skulder

Hej

Jag har flera skulder som ligger totalt på 100 000kr

Jag känner dem som ett berg

Jag har 22000 hos kronofogden

Och resten hos olika inkasso

Jag vill bli av med dem och har möjlighet att betala 6000kr varje månad

Jag undrar vilka är bäst att börja med ??

Kommer andra skulder gå vidare till kronofogden om jag börjar betala skulden hos kronofogden sedan

Har någon av er erfarenheter med skulder och var i samma situation ???

• Svar på tråden Betala skulder
  • Gizmo

Betala de skulder som inte har gått till KF först.
    Ring KF och begär en avbetalningsplan.

• faren

gör ett litet nytt konto, i den banken du tillhör. Kalla det för sparkontot.

Varje dag kollar du på ditt befintliga konto? Det som finns. Alla kronor som  är över 100, sätter du in på det kontot. den ena dagen kan de vara 20 kr, den andra kanske bara 6 kr? många bäckar små, min vän, det sättet, gjorde att jag nu har nästan 13.000 kr, på det det lilla sparkontot. på ett år.

• Ruter

Börja med de som inte gått till kronofogden och då prioritera de med högst ränta. Sen hade jag varit du hade jag ringt till allinkassobolag samt kronofogden och prata med dom om de kan lägga upp en återbetalningsplan utifrån de 6 tusen du har möjlighet att betala tillbaka i månaden och försökt frysa räntan nåt år. De vill ju trots allt ha tillbaka sina pengar så oftast är de väldigt trevliga att ha att göra med om man hör av sig

• Ett till maskrosbarn

Hej! Så bra att du vill ta tag i skulderna, heja dig! Om du ringer växeln i din kommun så kan de koppla dig till budget-och skuldrådgivare. Det är kostnadsfri rådgivning och de har sekretess. De vet hur man kan göra för att det ska bli så bra som möjligt. Lycka till!

• faren
    Och aldrig ta ta några nya skulder! För alla lån du gör, kommer att utplåna dig. du ger bara ränta till dem som vill låna dig. Om du har möjlighet, så gör ett hopbakslån, till lägsta ränta. Istället för att betala ca 6000k varje månad, tog jag ett hopbaskslån, och betalade 2300k/ månad, det innebar att jag fick ett överskott? Men också att jag blev total skuldfri, på 3 år. All Lycka till!
Svar på tråden Betala skulder