Hur lämna?
Jag är en man som efter 25 år tillsammans med samma kvinna nu förälskat mig i en annan. Problemet är att jag inte kan se hur jag ska kunna lämna min fru eftersom hon är allvarligt sjuk. Vi har inte haft något samliv på flera år men kommer väl rätt bra överens om det mesta och livet flyter väl på rätt bra (förutom att hon är sjuk förstås).
För ett halvår sedan träffade jag en annan kvinna som jag blev djupt förälskad i och jag skäms att skriva det men vi inledde en relation och träffas regelbundet sedan dess. Allt känns verkligen fantastiskt med denna kvinna och hade det inte varit för att min fru är sjuk och att jag har tre barn att ta hänsyn till hade jag aldrig tvekat på denna kvinna!
Vet att många säkert kommer vara hårda mot mig nu och skriva att jag är ett svin som går bakom min frus rygg men nu är det som det är. Jag har i och med denna nya kvinna insett att jag vill ha ut mer av mitt liv men jag vet verkligen inte hur jag ska kunna få det! Min fru är väldigt beroende av mig, hon har inte kunnat jobba på många år och jag är rädd att en skilsmässa skulle vara förödande för henne.
Skulle min otrohet avslöjas blir jag förmodligen dömd som en hemsk människa i det lilla samhälle vi bor i. Känns som att allt blir så mycket värre eftersom min fru är sjuk. Som att man då inte längre har rätt att lämna. Att berätta för henne att jag varit/är otrogen skulle inte göra något bättre för varken henne eller mig.
Hjälp! Hur gör jag??? Den andra kvinnan jag träffar är fantastisk och förstår mig i min vånda men mår inte heller bra av denna situation då hon älskar mig och vill leva med mig.
Har någon några bra råd att ge eller varit med om något liknande? Hur blev det för dig i så fall?