• Selli

Ni som blött under graviditeten men fött friska barn

Hej ! Är gravid i v 5+6 med tredje barnet.

Har sedan igår morse blött, det är rent blod och kommer vid varje toabesök.

På kvinnokliniken berätta dom att det finns dom som blöder under hela graviditeten och hon lät inte direkt oroad.

Jag känner mig precis som innan, förutom att de kommer blod...

Försöker att inte oroa mig men det är svårt.

Med detta inlägg hoppas jag att jag kunde få lite solskenshistorier från er som haft liknande..

• Svar på tråden Ni som blött under graviditeten men fött friska barn
  • Jag är bara jag

Blödde v.7 med första barnet, krävdes binda, höll på en vecka, sen v.18 igen. Med andra barnet blödde jag v.22. Min ena svägerska blödde med båda barnen till o från länge.

• Selli
    Jag är bara jag skrev 2019-01-04 21:00:29 följande:

Blödde v.7 med första barnet, krävdes binda, höll på en vecka, sen v.18 igen. Med andra barnet blödde jag v.22. Min ena svägerska blödde med båda barnen till o från länge.

Jaha okey, jag behöver ingen binda men måste ha troskydd iallafall.. skönt och höra att det finns fler..
  • Frejv

Hej! Jag blödde till och från första månaderna och födde en perfekt liten pojke! ????

Jag var jätte orolig så förstår dig men som sagt det gick bra för mig!

Man har känsliga slemhinnor när man är gravid.

• Jsv17

Småblödde med min son, först i början, sen igen mellan v.11 och 15, gick hur bra som helst. Mest rosa, blodblandadeflytningar men även en större blödning.

Pojke 9-12-17
  • Selli

Tack snälla ni för era svar !!

Gör att det inte känns lika tungt inför varje toabesök..

• hoppas 2014

Jag blödde till o från vid min första graviditet, alltifrån bruna flytningar till blodbad. Sista ggn i v 14 tror jag. Allt gick bra.

Jag är gravid igen och har flera blödningar nu med. Sannolikt pga irriterade slemhinnor men psykiskt syressande trots allt. Jag började blöda idag igen och är i v13. Var på kub ultraljud idag o allt såg bra ut

• Selli
    hoppas 2014 skrev 2019-01-04 23:16:42 följande:

Jag blödde till o från vid min första graviditet, alltifrån bruna flytningar till blodbad. Sista ggn i v 14 tror jag. Allt gick bra.

Jag är gravid igen och har flera blödningar nu med. Sannolikt pga irriterade slemhinnor men psykiskt syressande trots allt. Jag började blöda idag igen och är i v13. Var på kub ultraljud idag o allt såg bra ut

Jaha va skönt att allt såg bra ut !! Här jag bor får man inte komma och kolla förens vecka 10..

Jag va så glad igår kväll för de kom inte lika mycket blod.. men nu på morgonen kom de mer igen.. så störande!! Försöker att inte tänka på de men det går ju inte..
  • Mellamella

Har blött hela den här graviditeten och är i vecka 27 nu. Vet ju givetvis inte om allt kommer gå bra men alla undersökningar tyder på att allt är normalt och jag blöder förmodligen på grund av känsliga slemhinnor. När jag väntade dottern blödde jag regelbundet från vecka 22 och fram till förlossningen. Hon föddes fullt frisk och välmående på bf +2.

Hoppas allt går bra för dig! Jag fick inte heller någon hjälp från den vanliga vården så jag betalade själv för två vul hos en privat gynekolog för att stilla oron.

Iris 160903
  • Selli
    Mellamella skrev 2019-01-05 10:16:48 följande:

Har blött hela den här graviditeten och är i vecka 27 nu. Vet ju givetvis inte om allt kommer gå bra men alla undersökningar tyder på att allt är normalt och jag blöder förmodligen på grund av känsliga slemhinnor. När jag väntade dottern blödde jag regelbundet från vecka 22 och fram till förlossningen. Hon föddes fullt frisk och välmående på bf +2.

Hoppas allt går bra för dig! Jag fick inte heller någon hjälp från den vanliga vården så jag betalade själv för två vul hos en privat gynekolog för att stilla oron.

Jaha men va skönt att de ser bra ut.. jag tycker det är frustrerande och se men nu när jag hört så många andra som också blött men allt gått bra så känns de mycket bättre.

Jag har ju inte ont eller så heller..

När började du blöda i denna graviditet då?
  • hoppas 2014
    Selli skrev 2019-01-05 09:19:16 följande:

Jaha va skönt att allt såg bra ut !! Här jag bor får man inte komma och kolla förens vecka 10..

Jag va så glad igår kväll för de kom inte lika mycket blod.. men nu på morgonen kom de mer igen.. så störande!! Försöker att inte tänka på de men det går ju inte..

När man gjort IVF så gör man alltid tidigt vul, runt v8
  • Mellamella
    Selli skrev 2019-01-05 14:27:54 följande:

Jaha men va skönt att de ser bra ut.. jag tycker det är frustrerande och se men nu när jag hört så många andra som också blött men allt gått bra så känns de mycket bättre.

Jag har ju inte ont eller så heller..

När började du blöda i denna graviditet då?

Blödningarna började innan jag ens visste att jag var gravid, cirka en vecka innan jag plussade. Så kanske typ vecka 4?

Att inte ha ont är ju ett gott tecken.
    Iris 160903
  • Selli
    Mellamella skrev 2019-01-05 20:01:56 följande:

Blödningarna började innan jag ens visste att jag var gravid, cirka en vecka innan jag plussade. Så kanske typ vecka 4?

Att inte ha ont är ju ett gott tecken.

Jaha okey!

Idag har det inte kommit alls mycket så de känns skönt...

Känns så bra att de finns folk här man kan prata med, känner mig mycket lugnare.
  • Mellamella
    Selli skrev 2019-01-06 19:49:21 följande:

Jaha okey!

Idag har det inte kommit alls mycket så de känns skönt...

Känns så bra att de finns folk här man kan prata med, känner mig mycket lugnare.

Skönt att det minskar! Den där oron är jobbig, hoppas du slipper mer blod och kan njuta av graviditeten.
    Iris 160903
Svar på tråden Ni som blött under graviditeten men fött friska barn