• Anonym (Sorgsen)

Vi har inte sex längre, han tänder inte på mig

Vi har inte sex längre. Har varit tillsammans i 9 år. Det är flera månader sedan vi hade sex och då var det inte ens bra. Vi har pratat om det och han säger att han inte känner den sexuella attraktionen längre. Men han vill absolut inte gå isär, han älskar mig och säger att jag är hans familj, det värsta var att han sa att vi nästan är mer som syskon. Hur fan räddar man det sexuella då? Jag älskar honom och ser mig bli gammal med honom, vi är familj, vi har samma mål i livet och vi funkar bra. Men inte sexet. O jag är en sexuell person och behöver närhet, berörng. Jag har föreslagit att vi båda kanske bara kan "leka lite" vid sidan av men det går han inte med på. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har gått upp i vikt pga mediciner så jag funderar på om det kan vara det.. jag vet inte. Jag blir så ledsen av hela situationen. Vill inte leva utan honom.

• Svar på tråden Vi har inte sex längre, han tänder inte på mig
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Ne) skrev 2019-01-07 15:04:49 följande:

Det är inte städning hon gnäller på honlm om...

Varför skulle någon vilja ge bort den man älskar till en annan man? Varför ska ts man tycka det är okej att någon annan knullar hans fru?

Vi vet dessutom inte vad som ligger bakom hans beslut. Hon säger att hon är tjock. Kanske är det därför. Han har kanske bett henne att gå ner i vikt så de kan ha sex, men det vill inte hon, eller kan. Men det är ju nått heeelt annat tycker folk här. Varför är de det? Om fallet är så, kan ju ts ta tag i sin övervikt lika mycket som mannen ska ta tag i sin sexlust/impotens. Båda har lika mycket problem men ingen vågar stå för det eller göra nått åt det.

Och här kommer mobben och tycker att ts man är en idiot som inte låter henne knulla runt o riskera att hon lämnar honom för nån annan.

Han har inte bett mig gå ner i vikt, han säger själv att han inte anser mig tjock. Men det är ändå där jag själv fastnat, det är så lätt att utgå från en sån enkel lösning. Jag hoppas ju nästan på att felet ligger där för gå ner i vikt kan jag. Det rör sig om 10kg mer än min normala.

Så jag får se till att gå ner till normal igen och se om felet låg där. Annars, om det inte är så, så är det ju nå helt annat o då vet jag inte vad jag kan göra eftersom han själv inte har något svar på varför. :(
  • Anonym (P)

Fast 10 kg över "sitt normala".. Det är inte särskilt mycket. Självklart är det något, det ändrar kroppen lite. Men inte så pass mycket att man inte längre vill ligga med sin kvinna. Hade du gått upp 40 kg över ditt normala så förstår jag. Men 10 kg? Kom igen. Det är nog inte i din vikt problemet ligger. Om ens kille är missnöjd över att man gått upp 10 kg i vikt så brukar det vara så att han säger att hon borde gå ner lite i vikt men att man fortsätter med sexet som vanligt. Man blir ju inte nån valross direkt för att man går från 60 kg till 70 kg

• Anonym (Sorgsen)
    Svensk Pirat skrev 2019-01-16 19:44:15 följande:

Plastikkirurgi är ganska populärt, med all rätt.

Ok?
  • Smiskmaskinen
    Anonym (Sorgsen) skrev 2019-01-16 20:01:28 följande:
    Ok?
    Skit i plastkirurgi. Ingen tänder på sånt.

Börja träna och ändra på kosten! 10kg kan faktiskt synas mycket om det sitter på fel ställen. Men som tur är GÅR DET att få bort.
  • Anonym (Noway)
    Smiskmaskinen skrev 2019-01-17 16:01:56 följande:

En fråga till dig TS..

Skulle han kunna hitta en mer attraktiv partner än dig? Var ärlig.

Ett bättre utgångsläge är att fundera över om TS själv skulle kunna hitta en mer attraktiv partner. Dvs en som faktiskt ser och bekräftar henne.

Att liksom tigga om någons närhet kommer ju inte fungera. Det finns inget mer osexigt.

Men om TS börjar satsa på sig själv, börjar träna, göra roliga saker och stärker sitt eget självförtroende och känner att hon utan problem kan få en annan man - då är sannolikheten rejält stor att gubben därhemma plötsligt vaknar till. 

Att stärka och utveckla sig själv (t ex gå en kurs, skaffa ny klädstil, minska i vikt, hitta en ny hobby...) är det bästa sättet att återuppväcka gammal kärlek.

Dels för att man blir en mer intressant och spännande person, dels för att man får en ny självkänsla och dels för att den avsomnade partnern får sig en tankeställare när han känner att hon inte längre ser honom som den enda i världen och att han kanske faktiskt har konkurrens. 
  • Anonym (Sorgsen)
    Smiskmaskinen skrev 2019-01-17 16:01:56 följande:

En fråga till dig TS..

Skulle han kunna hitta en mer attraktiv partner än dig? Var ärlig.

Självklart kan han det, det kan väl alla? Det finns alltid nån som ser bättre ut än den andre. Fast uteende är ju inte allt och han vill ju inte leva med någon annan eftersom vi går hand i hand med allt annat.. förutom sexet.
  • Anonym (Sorgsen)
    Anonym (Noway) skrev 2019-01-17 18:01:44 följande:

Ett bättre utgångsläge är att fundera över om TS själv skulle kunna hitta en mer attraktiv partner. Dvs en som faktiskt ser och bekräftar henne.

Att liksom tigga om någons närhet kommer ju inte fungera. Det finns inget mer osexigt.

Men om TS börjar satsa på sig själv, börjar träna, göra roliga saker och stärker sitt eget självförtroende och känner att hon utan problem kan få en annan man - då är sannolikheten rejält stor att gubben därhemma plötsligt vaknar till. 

Att stärka och utveckla sig själv (t ex gå en kurs, skaffa ny klädstil, minska i vikt, hitta en ny hobby...) är det bästa sättet att återuppväcka gammal kärlek.

Dels för att man blir en mer intressant och spännande person, dels för att man får en ny självkänsla och dels för att den avsomnade partnern får sig en tankeställare när han känner att hon inte längre ser honom som den enda i världen och att han kanske faktiskt har konkurrens. 

Om vi nu bortser från min viktökning (vilket resulterat i putigare mage, större pattar, större lår)

Jag satsar på mig själv. Han är en "stanna hemma" typ men jag har slutat stanna hemma med honom. Jag ger mig ut på äventyr med vänner, både kvinnor och män, hobbys har jag så det räcker då jag tränar min hund, klädstil är redan varierande men senaste tiden har jag klätt mig i skjorta tex som han tycker är snyggt och han har påpekat att det är snyggt också. Konkurrens har han också fått och även ifrågasatt. Jag ber inte om sex, jag tragglar inte om det hela tiden.

Så... jag vet inte så mycket mer jag kan göra. Ja gå ner dessa tio kilo men det är jag redan igång och jobbar på.

Jag kan inte vara så mycket än mig själv, det är ju ändå mig han föll för. Han var playern som låg runt, han hade haft ett förhållande innan som varade typ två månader. Sen träffade han mig och här är vi nu flera år senare med ett fantastiskt liv ihop... förutom sexet.

Eller så får jag helt enkelt finna mig i att leva ett sexlöst liv.. även om jag kommer sakna det enormt.
  • Anonym (Noway)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2019-01-17 19:01:43 följande:
    Om vi nu bortser från min viktökning (vilket resulterat i putigare mage, större pattar, större lår)

Jag satsar på mig själv. Han är en "stanna hemma" typ men jag har slutat stanna hemma med honom. Jag ger mig ut på äventyr med vänner, både kvinnor och män, hobbys har jag så det räcker då jag tränar min hund, klädstil är redan varierande men senaste tiden har jag klätt mig i skjorta tex som han tycker är snyggt och han har påpekat att det är snyggt också. Konkurrens har han också fått och även ifrågasatt. Jag ber inte om sex, jag tragglar inte om det hela tiden.

Så... jag vet inte så mycket mer jag kan göra. Ja gå ner dessa tio kilo men det är jag redan igång och jobbar på.

Jag kan inte vara så mycket än mig själv, det är ju ändå mig han föll för. Han var playern som låg runt, han hade haft ett förhållande innan som varade typ två månader. Sen träffade han mig och här är vi nu flera år senare med ett fantastiskt liv ihop... förutom sexet.

Eller så får jag helt enkelt finna mig i att leva ett sexlöst liv.. även om jag kommer sakna det enormt.
    Om han känner sig helt säker på att du inte kommer lämna honom, kommer han inte förändras. Då kommer han inte ha tillräckligt incitament. Människor förändras bara när det blir jobbigare att fortsätta som tidigare än att ändra sig. Trist men sant.

Sedan är ju frågan om du vill ha en förändring lite på nåder. Är det värt något om han går med på att ha sex ibland? Jag gissar att du snarare vill ha äkta lust från hans sida. Uppriktig vilja, längtan och passion. 

Jag förstår hur omöjligt det känns att gå ifrån honom med tanke på allt gemensamt, men eftersom jag är en person som sätter fysisk närhet väldigt högt. skulle jag ändå landa i det till sist. 

Och jag vet att man på sikt bygger upp all den där samhörigheten, allt det gemensamma, med en ny man. Plus att man får närheten och bekräftelsen man saknade. Trots att det kändes som en total orimlighet att ens kunna ersätta en bråkdel av allt det man hade, när man stod mitt i våndan. 
  • Anonym (Ghost)

Sex blir ofta enformigt o tråkigt tyvärr , prova nya saker

Jag bearbetar min fru till att utveckla vårt sexliv , men kan säga att de inte är lätt inte

• Anonym (ego)
    Anonym (Sorgsen) skrev 2019-01-17 19:01:43 följande:

Det låter som om ni har vuxit ifrån varandra med tanke på att han vill stanna hemma men du vill ut på äventyr. Det kommer nog inte hålla i längden om ni även har problem med sexlivet.
  • mickan1989

Vilken jobbig sits ni hamnat i, eller ja, framförallt känns det väldigt jobbigt för dig.
    Jag vill inte alls väcka några hjärnspöken hos dig, men tror du han kommer kunna vara trogen om ni ska leva såhär, kommer du kunna vara trogen, eller kommer ni kunna vara lyckliga.. alltså jag vet själv hur jag känner bara när det ibland gått 2-3 dagar mellan sexet och då vet jag att det beror på att det är mycket nu då vi renoverar trädgård och bygger garage, min man gör detta, samtidigt som han har stora probem med sin rygg.. jag är gravid och ja.. hela det köret.. jag hade aldrig mått bra om min man hade tagit det avståndet från mig. Men vi är ju alla olika och det måste du fundera över, är det så du vill leva ditt liv? I min värld, men nu utgår jag bara från egna erfaranheter, när jag tappade sexlusten till min föredetta som jag var tillsammans med i 8 år, (bodde ihop med i 6 år) så var kärleken slut.. han kanske älskar dig för allt ni har tillsammans och ja, mer som en vän, men inte som en partner.. inte i mina ögon.. men sedan är ju jag verkligen ingen expert och jag utgår ju enbart ifrån mig själv nu.. vi alla är oliak, och det är helt ok.. känn efter hur du vill ha det <3

Svar på tråden Vi har inte sex längre, han tänder inte på mig