• Anonym (Sorgsen)

    Vi har inte sex längre, han tänder inte på mig

    Vi har inte sex längre. Har varit tillsammans i 9 år. Det är flera månader sedan vi hade sex och då var det inte ens bra. Vi har pratat om det och han säger att han inte känner den sexuella attraktionen längre. Men han vill absolut inte gå isär, han älskar mig och säger att jag är hans familj, det värsta var att han sa att vi nästan är mer som syskon. Hur fan räddar man det sexuella då? Jag älskar honom och ser mig bli gammal med honom, vi är familj, vi har samma mål i livet och vi funkar bra. Men inte sexet. O jag är en sexuell person och behöver närhet, berörng. Jag har föreslagit att vi båda kanske bara kan "leka lite" vid sidan av men det går han inte med på. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har gått upp i vikt pga mediciner så jag funderar på om det kan vara det.. jag vet inte. Jag blir så ledsen av hela situationen. Vill inte leva utan honom.

  • Svar på tråden Vi har inte sex längre, han tänder inte på mig
  • EmberEyes
    Anonym (Ne) skrev 2019-01-07 13:04:01 följande:

    Detta är till alla er som skrivit att ts ska prata med sin man, ställa ultimatum osv. Ni vet uppenbarligen inte hur det är att vara den som måste tvinga sig till att ha sex med nån man inte tänder på. Det känns som ett övergrepp. Även om man älskar personen. Man vågar inte mysa eller vara nära för att man är rädd att det ska kännas som en invit till sex. Man mår jättedåligt.

    Ts mår oxå dåligt men det är hon som vill något, inte han. Hon måste acceptera att hon får onanera, leka med leksaker och leva i en praktiskt relation. De ggr han kan tänkas hjälpa till får hon bedöma om det känns ok eller inte. Att kräva närhet och sex av den man älskar, och kräva att denne ska prata om det. Det hjälper inte. Det kommer bara flytta dom ännu närmre kanten för att avsluta istället.

    I en relation ska man vårda varandra, lyfta o stärka varandra, inte tvinga till sex o närhet mot ens vilja. Hör ni hur det låter?

    Att ts skulle skaffa en älskare innebär för honom att han får konkurrens om kärleken oxå. Vem säger att inte gräset är grönare... när hon upptäcker det med en älskare så drar hon illa kvickt oavsett vad han säger eller gör.

    Han håller kvar henne genom att säga att hon inte får leka av sig. Är han egoistisk? Nja... kärleksfull kanske?

    Båda vill ha kakan och äta den....


    Och om detta är situationen så måste man ju kunna prata med varandra för att hitta en lösning som funkar för båda. Ena parten mår dåligt av att ha sex med sin partner. Andra parten mår dåligt av att inte ens ha en närhet. Enligt dig ska alltså båda gå omkring och må dåligt? Att ställa ultimatum om att ha sex är inte OK. Att ställa ultimatum om att situationen måste förändras är helt OK.
  • Anonym (ego)

    Om ts stannar i förhållandet utan att de får ordning på sexlivet är det stor risk för att mannen förr eller senare kommer att bli kär i en annan och lämna. Jag tror att han enbart är kvar av bekvämlighet och rädsla för att bli ensam.

  • Anonym (Noway)
    Anonym (ego) skrev 2019-01-07 19:29:23 följande:

    Om ts stannar i förhållandet utan att de får ordning på sexlivet är det stor risk för att mannen förr eller senare kommer att bli kär i en annan och lämna. Jag tror att han enbart är kvar av bekvämlighet och rädsla för att bli ensam.


    Tror jag med. Rätt vad det är, står han där och har träffat någon som han inte alls bara vill ha en syskonrelation med, utan något helt annat. 
  • silver33

    Jag har inte läst igenom alla svar, men jag utgår från mig själv. Efter 19 år var attraktionen borta, trots barn. Jag funderade och funderade, i över två år, innan jag tog steget och vi gick isär. Vi hade blivit en familj som höll ihop och löste vardagen för barnen, inte för oss själva. Vi hade iofs blivit ihop som unga tonåringar.


    Efter detta har jag levt ut sexuellt, verkligen. Många sexuella möten, swingersklubbar, trekanter.


    Ångrar ingenting och jag och mitt ex har bra relation nu, barnen har tagit det bra tack vare att vi samarbetar bra och nu har vi båda träffat varsina älskade där attraktionen verkligen finns och sexuella energin sprakar (hos mig och min kvinna i alla fall, hur det är med exet vet jag inte).

  • Anonym (Ne)

    NI MISSAR ALLA DEN STORA POÄNGEN HÄR!!

    Jag har försökt säga det sen början. Det går inte att prata tillbaka attraktion. Tänk att ts man ser henne som ett syskon. Han tänder inte på att ha sex med ett syskon.

    Att få höra det, när de PRATAT, betyder ju att hon har ett stort beslut att ta.

    Antingen får hon göra som så många män redan gör- 1.accepterar faktum och stannar. Onanerar o anvönder dildos.

    2. Tar tag i sitt liv och går ner i vikt o hoppas på att han ska se annorlunda pp henne.

    3. Skaffar en älskare bakom ryggen

    4. Separerar och hittar någon kompatibel

    Ni missar oxå det faktum att de varit ihop i 9år! Det betyder antingen att de haft sex fram tills nu. Alltså har något hänt relativt nyligen som gjort att han slutat tända på henne. Annars är det märkligt att hon reagerar först nu. Detta har han säkert uttryckt. Ts verkar vara typen som gärna vill lösa och diskutera osv. Hon har inte godtagit ett nej. Hon har tagit upp detta med honom mer än en gång. För honom är det tjat! Han tycker inte att det finns mer att säga. Och som jag redan sagt tidigare så är det sunt att inte tycka det är ok att frun går o knullar andra. Då kan han få gå till horor om han vill det eller? Vi vet inte heller om ts man är impotent eller vad som ligger bakom. Kan han kolla porr och runka så kan han nog fan knulla ts oxå. Men är han impotent, deprimerad, osv så är det han själv som måste vilja ha hjälp. För hans skull!

  • Anonym (Ne)
    Anonym (Noway) skrev 2019-01-07 16:06:15 följande:

    Nej, exakt - det är inte städning det handlar om. I så fall hade problemet varit betydligt mindre. Då hade de kunnat komma överens om ett veckoschema. Riktigt så enkelt är det inte här, utan här krävs det vilja och samarbetsförmåga.

    Jag vänder på dina frågor: Varför ska man tvingas leva i en kompisrelation med sin partner? Varför kan ena personen välja att helt låsa läget och vägra alla tänkbara förslag till lösningar? Hur kan man säga sig älska någon, och sedan slå sig till ro, i visshet om att han/hon inte alls tycker om situationen?

    Om han anser att det är vikten som är problemet, varför tiger han om det istället för att stötta henne i viktnedgång? Då vore det väl lysande att gå i parterapi och få hjälp att ta upp det ämnet på ett konstruktivt sätt?

    Problemet är inte att karln inte vill ha sex. Sexbrist uppstår i de flesta relationer i olika perioder. Problemet är att han vägrar hjälpa till att hitta en lösning. Han bara slår till bromsen och lägger in en sorts veto mot vidare kommunikation. Det är fullständigt respektlöst. 


    Ursäkta men var har du läst allt det om ts man???

    Jag kan inte svara om jag inte har all fakta.
  • Anonym (Ne)
    Anonym (ego) skrev 2019-01-07 19:29:23 följande:

    Om ts stannar i förhållandet utan att de får ordning på sexlivet är det stor risk för att mannen förr eller senare kommer att bli kär i en annan och lämna. Jag tror att han enbart är kvar av bekvämlighet och rädsla för att bli ensam.


    Tror jag med! Helt klart. Du kan oxå läsa mellan raderna-tummen upp!
  • Anonym (Ne)
    Tom Araya skrev 2019-01-07 17:08:55 följande:

    För att han inte gör det själv.

    Det är så det fungerar med det mesta här i livet, att det man inte gör, det måste någon annan göra istället.


    Hahahhahahahhhhh är du på riktigt????

    ?älskling jag vill att vi har analsex och sen vill jag käka en skål med sperma. Nähä! Vill inte du det? Ingen fara, jag lägger ut en annons i tidningen.?
  • Anonym (Ne)
    silver33 skrev 2019-01-07 19:46:46 följande:

    Jag har inte läst igenom alla svar, men jag utgår från mig själv. Efter 19 år var attraktionen borta, trots barn. Jag funderade och funderade, i över två år, innan jag tog steget och vi gick isär. Vi hade blivit en familj som höll ihop och löste vardagen för barnen, inte för oss själva. Vi hade iofs blivit ihop som unga tonåringar.

    Efter detta har jag levt ut sexuellt, verkligen. Många sexuella möten, swingersklubbar, trekanter.

    Ångrar ingenting och jag och mitt ex har bra relation nu, barnen har tagit det bra tack vare att vi samarbetar bra och nu har vi båda träffat varsina älskade där attraktionen verkligen finns och sexuella energin sprakar (hos mig och min kvinna i alla fall, hur det är med exet vet jag inte).


    Det är ju så det är.

    Om de separerade så hade ts fått ha hur mycket sex hon ville medans mannen fått bestämma sig om han vill göra nått åt sitt bekymmer eller om det bara handlade om just ts. Att det var henne han inte tände sexuellt på.

    Vi vet ju inte heller om ts man inte vågar vara ärlig mot henne. Det vågade inte jag tex i min gamla relation. Vi hade inte sex på flera år. Det tär mycket på förhållandet och man måste ha tålamod som få för att kunna överleva en praktisk relation utan sex med varandra.

    Blev du lyckligare mär det tog slut och pressen om sex var över? Jag kände det som en lastbil lyfte från axlarna.
  • Anonym (ego)
    Anonym (Ne) skrev 2019-01-08 05:32:05 följande:

    Ursäkta men var har du läst allt det om ts man???

    Jag kan inte svara om jag inte har all fakta.


    Ts skriver att hon inte vet om det beror på hennes vikt och att han tvärvägrar att ta hjälp utifrån för att rädda förhållandet. I mina ögon älskar man inte sin partner ens som ett syskon om man vägrar försöka förbättra förhållandet och samtidigt kräver att partnern ska stanna utan att få ett grundläggande behov uppfyllt.
Svar på tråden Vi har inte sex längre, han tänder inte på mig