Har min son autism?
Jag har en son på 22 månader som är sen i princip allt. Jag oroar mig för autism då vi har två personer i släkten med autism. Han pekar inte, tittar inte dit man pekar och vinkar inte heller. Han kan säga "titta" "nej" och "hej" men jag är osäker på om han vet vad orden betyder. Han går mest runt och tittar på saker och säger tiiittaaa". Han kan inte säga mamma eller pappa och frågar man honom var är mamma eller pappa så verkar han inte förstå. Han ksn inte hämta någonting på uppmaning och om jag säger tilm honom att han dka ge mig något som han håller i handen så förstår han inte.Han kan äta själv lite från men mest med händerna och dricka själv kan han också. Han har precis lärt sig sätta på sig skorna och han vet att mössan ska bara på huvudet. Ser han att jag tagit på mig jackan så vet han att han ska gå ut. Vill bli buren ofta och sträcker fram armarna.
Han älskar sångstunderna på dagis och sätter jag mig när kommer han och sättet sig i mitt k ä och vill att jag ska sjunga för honom. Jag kan alltså få bäst kontakt med honom genom att sjunga. Han ger ögonkontakt( men inte så mycket) och han söker mycket kontakt. Dock är han inte så intresserad av andra barn.
Ni som har barn med autism , hur var era barn runt där här åldern? Jag är så fruktansvärt ledsen och gråter nästan hela tiden. Snälla finns det någon annan som haft ett barn som varit såhär men ändå utvecklats normalt senare.