• Äldre 9 Jan 14:15
    675 visningar
    7 svar
    7
    675

    Hur skriver jag ut från libre office i en dator som inte har libre office?

    Hej,
    Jag har precis gjort ett begravningsprogram i libre office. Men hemma funkar inte skrivaren. så tänkte skriva ut hos nån annan eller bibblan. Men de har ju inte libre office och öppnar men den odt filen´, i word, så verkar den ju inte ta med bakgrunden utan bara skriver ut texten...
    HJÄLP SNARST TACK... är som sagt till begravnings så har lite begränsat om tid och pengar (inte jag, ville vara snäll och hjälpa en annan)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-01-09 14:22
    Alltså en odt fil.

  • Svar på tråden Hur skriver jag ut från libre office i en dator som inte har libre office?
  • LFF
    Äldre 9 Jan 14:23
    #1
    ALLIEVERDO skrev 2019-01-09 14:15:25 följande:

    Hej,
    Jag har precis gjort ett begravningsprogram i libre office. Men hemma funkar inte skrivaren. så tänkte skriva ut hos nån annan eller bibblan. Men de har ju inte libre office och öppnar men den odt filen´, i word, så verkar den ju inte ta med bakgrunden utan bara skriver ut texten...
    HJÄLP SNARST TACK... är som sagt till begravnings så har lite begränsat om tid och pengar (inte jag, ville vara snäll och hjälpa en annan)


    Testa att spara om filen som pdf (eller "skriv ut" den som pdf). Brukar kunna fungera.
  • Äldre 9 Jan 14:35
    #2
    LFF skrev 2019-01-09 14:23:01 följande:
    Testa att spara om filen som pdf (eller "skriv ut" den som pdf). Brukar kunna fungera.
    Försökt mig på det, men verkar inte lyckas.
    Hur gör du när du sparar det i pdf? tänker om jag gör fel
  • Äldre 9 Jan 14:37
    #3
    ALLIEVERDO skrev 2019-01-09 14:35:08 följande:
    Försökt mig på det, men verkar inte lyckas.
    Hur gör du när du sparar det i pdf? tänker om jag gör fel
    Tryck på "spara som" när du skall spara. Då kommer det upp en flärp med en massa förslag, bl a pdf. Trycker du på den så skall den formateras till PDF-fil. Testa kan man ju.
  • Äldre 9 Jan 14:41
    #4
    Anna60 skrev 2019-01-09 14:37:19 följande:
    Tryck på "spara som" när du skall spara. Då kommer det upp en flärp med en massa förslag, bl a pdf. Trycker du på den så skall den formateras till PDF-fil. Testa kan man ju.
    det va som jag tänkte, men pdf fanns inte som alternativ i libre office.
    så jag skrev pdf efter ändå och fick en fil pdf. men när jag gick in på den, så var nåt fel stod det.
    så självklart skulle detta krångal. suck.
  • LFF
    Äldre 9 Jan 14:59
    #5
    ALLIEVERDO skrev 2019-01-09 14:41:52 följande:
    det va som jag tänkte, men pdf fanns inte som alternativ i libre office.
    så jag skrev pdf efter ändå och fick en fil pdf. men när jag gick in på den, så var nåt fel stod det.
    så självklart skulle detta krångal. suck.
    Det brukar även kunna finnas som alternativ under "skriv ut". Googlade, kolla på "Arkiv - Exportera som PDF".
  • LFF
    Äldre 9 Jan 15:01
    #6
    +1






    LibreOffice Writer: How to Export as PDF
  • Äldre 9 Jan 15:16
    #7
    LFF skrev 2019-01-09 15:01:22 följande:
    LibreOffice Writer: How to Export as PDF
    haha, men va det så lätt :) Tack, jag som hittade en annan lösning som va lite mer avancerad.. Hoppas nu bara det går lätt resten av allt jag ska fixa med :P
Svar på tråden Hur skriver jag ut från libre office i en dator som inte har libre office?