Anonym (Elin) skrev 2019-01-13 14:06:07 följande:
Känner igen mig i mkt av det du skriver vilket är skönt.jag blir så arg på kommentarer från vänner i stil med ?det går säkert bra nästa gång? tex.
De vet inte det,jag vet inte det.Jag vet inte ens om jag någonsin får barn. Har du fått den kommentaren ngt?
Jag är redan stressad,rädd för att det kommer vara det ändå som räddar hur jag mår.att få ett barn.
De vet inte hur länge jag försökt,hur svårt det varit för oss osv.hur mkt jag fått offra och ändra för att ens ev kunna bli gravid.
Jag tyckte om mitt liv innan,nu gör jag inte alls.det är förhoppningsvis övergående.inget känns värt liksom.Jag vill kunna känna att jag kan leva utan barn.inte gå i bitar av tanken på det.
De sade att det med största sannolikhet blir så på akuten,hon gynläkaren sade så.men hon kan ju ha fel.om du känner folk som sluppit det.
Jag håller tummarna för dig/er med.
Jag vill mest ha tillbaka mig själv nu.min ork,min kropp,få ha sex.(kondom fungerar inte för killen)
Jag är också så rädd att bli lämnad.att han inte ska orka med mig nu.jag vet ju att han inte är så el tänker så.men ändå rädd att jag ska vara ett vrak om tex ett år och han bara inte ska orka mer.
Vi har varit ihop i 5 år så tror inte han ger upp så fort.men rädslan är liksom där ändå.
Har en samtalskontakt som inte är så bra,och som inte har tid så ofta.
Ja.. "det går säkert bra nästa gång", "det är bara att försöka igen", "det är sånt som händer" osv osv.. =/ Svårt att veta vad man ska svara på sånt. Det som skulle bli mitt barn har precis dött, jag skiter väl i om det är sånt som händer?.. "Jag beklagar" eller "jag förstår att det är skitjobbigt" hade känts bättre att få höra enligt mig..
Jag kände också så i början - att allt var kört och inget kändes meningsfullt =/ Det kändes även helt övermäktigt att ens tänka på att försöka igen. Jag var ju så glad över att ha lagt allt det där bakom mig.. Jag ville bara hoppa över allt det och vara gravid igen direkt.. Tack och lov så kommer man sakta tillbaka och någon gång kommer det kännas bra, hur mörkt det än känns nu. Det är jag övertygad om <3
Man ska vara så försiktig med att kommentera något kring graviditet, för som du säger så vet man inte vad personen varit med om.
Ok, jag hoppas hon har fel <3 Jag vet ju som sagt personer som haft en bra graviditet efter men jag vet så klart inte detaljerna kring det. Jag håller verkligen tummarna för er!
Jag förstår den rädslan..det är inte roligt att känna sig som ett vrak som inte tillför något i förhållandet, men din sambo förstår med största säkerhet. En vettig person lämnar inte så fort det blir lite tufft och har ni varit tillsammans i 5 år så har ni säkert en bra stabil grund att stå på <3
Går det att byta samtalskontakt? Ibland klickar man ju inte om personen dessutom inte har tid så känns det ju som att det hade varit bra med någon annan?