• Mongoliet

Kan ni liberaler förklara vad hos vänsterpartiet som är lika hemskt som SD?

Skulle vilja veta vad ni liberaler tycker är så hemskt med Vänsterpartiet? Jag förstår att ni politiskt egentligen är längre ifrån V än SD. Är ni inte egentligen närmare SD än S också? Tycker fan att S är närmare SD än V just nu också men det är en annan tråd kanske.

• Svar på tråden Kan ni liberaler förklara vad hos vänsterpartiet som är lika hemskt som SD?
  • Ramma

George Washington och dom övriga som förklarande USA som en självständiga var sanna Liberaler ,dom trodde på FRIHET att FOLKET bestämmer och att all makt ska ligga hos folket alltid

Hitler Tyckte han kunde styra allt, folket ska inte säga till om nåt hela Europa ska styras från ett land som avgör alla andras,,, beslut ,,,och,,, VÄNTA vi har ju det idag EU

Du kan inte vara liberal och vara för EU omöjligt

• Ramma

Nu säger jag inte att jan Björklund inte få ha sina antidemokratiska värderingar klart han får vara en nazist , Men dom är oärliga och ljuger , dom borde heta NSDAP för det är exakt vad dom är Hitler syster parti, samma mål samma värderingar

• RebeckaZ70
    HSOF skrev 2019-01-14 11:38:41 följande:
    Och det var socialdemokraterna med ;)
    Värst av alla var väl Bondeförbundet? (dagens Centerparti)
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • cb66
    Busarew skrev 2019-01-14 10:14:39 följande:
    sen får vi inte glömma att även sossarna haft ett judehat en gång i tiden. Men det är lätt att kasta sten när man sitter i glashus som uttrycket säger.
    Japp och KD har utrotat en massa människor i Afrika under missioneringen samt torterat och dödat massor med människor i Guds namn.

Kristendomen ligger 2a efter kolonialismen i antalet dödade sen kommer kommunismen och nazismen
  • HSOF
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-14 11:54:52 följande:

Värst av alla var väl Bondeförbundet? (dagens Centerparti)

Ja det var ju inte så länge de marscherade i folkdräkt med svenska flaggor ;)

Jag säger bara en sak. Detta är rent hyckleri och maktmissbruk!
  • Ramma

Men jag som faktiskt är liberal kan förklara

Liberaler avskyr all form av kontrollsamhällen ,vänster ideologi och höger ideologi står eniga på den fronten att Staten ska ha mest makt och styra allt folket ska kontrolleras

Liberaler kommer alltid vara emot fascism och att staten ska styra med järnhand

Folk som röstar på Jan Björklund stödjer högerextrema värderingar om att folket inte ska ha nån makt och nazist Bryssel ska bestämma

Sötnosarna ni vet ju knappt vad en liberal är för nåt,, Liberaler står närmare Anarki och är så långt ifrån kontrollsamhälle och EU du kan komma 

• RebeckaZ70
    cb66 skrev 2019-01-14 11:57:31 följande:
    Japp och KD har utrotat en massa människor i Afrika under missioneringen samt torterat och dödat massor med människor i Guds namn.

Kristendomen ligger 2a efter kolonialismen i antalet dödade sen kommer kommunismen och nazismen
    Jag visste inte att Kristdemokraterna utrotat en massa människor och torterat och mördat i Guds namn, men tack för att du upplyste mig (ironi och sarkasm)
    I want to step into the water, And get totally wet, I'm a Romeo's daughter I'm in it up to my neck
  • Busarew
    cb66 skrev 2019-01-14 11:57:31 följande:

det var mer än vad jag visste. För det stämmer inte. Du är inte så bra på att ljuga heller, kunde du inte kommit på något bättre?
  • Mentat

(sd) och (v) har mycket stora principiella likheter. Man vill helst inte ta med tång i (sd) pga deras historia, men (v):s historia är väldigt likartad.

Bägge partierna var uttalade antidemokrater runt 1990, (sd) tydliga rasister och (vpk) kommunister. Bägge har sedan dess försökt fjärma sig från detta förflutna, med tveksam framgång: (sd) har fortfarande diverse medlemmar som kläcker ur sig allt möjligt rasistiskt och (v) hade en partiledare som långt in på 2000-talet var stolt över att kalla sig kommunist.

Bägge partiledarna gick med i partiet på den tid de var värre anstrukna än vad de är idag. Man hör nog mer om (sd) men det kan lika väl bero på att de granskas mycket hårdare av media.

Att behandla dem olika är totalt ologiskt i alla fall. Antingen anser man att bägge pga sin historia inte är rumsrena eller säger man att svenska folket har valt in dem och pratar med dem. Exakt vilket man väljer är mig rätt likgiltigt så länge man är konsekvent, vilket man inte är idag.

• cb66
    RebeckaZ70 skrev 2019-01-14 12:11:50 följande:
    Jag visste inte att Kristdemokraterna utrotat en massa människor och torterat och mördat i Guds namn, men tack för att du upplyste mig (ironi och sarkasm)
    Exakt lika många som vänstern och SD faktiskt
  • slirren
    Ramma skrev 2019-01-14 11:48:41 följande:

George Washington och dom övriga som förklarande USA som en självständiga var sanna Liberaler ,dom trodde på FRIHET att FOLKET bestämmer och att all makt ska ligga hos folket alltid

Hitler Tyckte han kunde styra allt, folket ska inte säga till om nåt hela Europa ska styras från ett land som avgör alla andras,,, beslut ,,,och,,, VÄNTA vi har ju det idag EU

Du kan inte vara liberal och vara för EU omöjligt

Precis.. de trodde på frihet åt folket. Precis efter att de utrotat de folk som hade "fel" färg ;)
Svar på tråden Kan ni liberaler förklara vad hos vänsterpartiet som är lika hemskt som SD?