Jag älskar mamma mer
Tycker så synd om min man, jag tror att det kändes mer för honom än vad han erkände igår. Men igårkväll sa 8-åringen till honom att han älskar sin mamma mer än honom. När han frågade varför hade han svarat att det är för han får mycket mer roliga leksaker av henne. Vi är ganska restriktiva och köper inte leksaker hur som helst utan i regel vid jul och födelsedagar sen kanske man får något litet någon enstaka gång, det kanske handlar om 3-4 gånger per år. Vi vill inte köpa barnen (varken hans eller mina) utan vill hellre lära barnen att jobba för saker isåfall och framförallt uppskatta det de redan har. Finns jättemycket leksaker 8-åringen har som han aldrig leker med, som han önskat sig eller valt själv. Han försökte även "lura" i sin pappa vid ett tillfälle att han slåss på skolan bara för att han har typ bara trasiga leksaker här. När han då fick frågan om varför han slåss på skolan lika mycket på mammaveckorna (där skulle han då ha såå mycket mer leksaker) blev han bara tyst och tittade bort.
Men hur som helst, någon mer som haft det såhär? Framför allt när det gäller skilda föräldrar.