• AndreaBD

Saker som man borde kedja fast

Nagelklippare!

Jag ska kedja fast dem för att barnen använder dem någon annanstans och det finns aldrig nån i badrumsskåpet. Fler saker?

• Svar på tråden Saker som man borde kedja fast
  • lilagrodautanben

Kom på en till - barnens gosedjur dom sover med. Letar varenda kväll efter dom där gosekaninerna! Och varenda kväll blir det gråt att dom är borta.. borde kedja fast dom i sängen!

• Louise v L
    AndreaBD skrev 2019-01-20 18:51:01 följande:

Nagelklippare!

Jag ska kedja fast dem för att barnen använder dem någon annanstans och det finns aldrig nån i badrumsskåpet. Fler saker?

Varenda pinal borde kedjas fast. Saker är ju aldrig där de ska vara, det är som att de har ett eget liv!
  • AndreaBD
    Pentra skrev 2019-01-20 23:13:03 följande:

Min tumstock!

Just det! Jag har en tumstock just där jag behöver ha den och ett måttband där jag behöver ha det. Min man har flera andra tumstockar och måttband, men tror du att mina ligger kvar...?
  • Pentra
    AndreaBD skrev 2019-01-21 00:04:17 följande:
    Just det! Jag har en tumstock just där jag behöver ha den och ett måttband där jag behöver ha det. Min man har flera andra tumstockar och måttband, men tror du att mina ligger kvar...

Samma här; min sambo får ha sin tumstock ifred, men inte jag. :-/ ... Och, upptäckte ikväll att jag borde kedjat fast min gräddtoppade chokladpudding i kylskåpet, för, när jag kom hem ikväll och skulle avnjuta den i lugn och ro så var den puts väck.. :-/ ... /Pentra
  • Aniiee

PENNOR!

Jag är storkonsument av pennor, jag gör väl av med ca 20 i månaden. Felet är bara att 10 av dem inte är slut, utan borta.

Strumpor. Svårt att he bem på sig då, dock.....

Måttband. Fattar inte.....

Små-el! Hörlurar, laddbara batterier och dito laddare framför allt.

Kryddor. Men där får jag nog skylla på mig själv.....

I have a growing lack of disgust for you
  • Alvina

Barnets nappar! Kan dock bli lite problematiskt, eftersom han vill kunna använda dem. Men händer ofta att man får gå runt och leta efter dem när det är dags att sova.

• Heliena

Vanliga saxar! Har typ fyra i en kökslåda, men helt plötsligt är alla borta och går inte att hitta. Sen dyker nån upp, men alla andra fattas fortfarande. Sen är alla tillbaka i lådan igen innan de försvinner igen..

• Heliena

Och ja, hårnålar och hårsnoddar försvinner ju också spårlöst.. Tenderar dock ALDRIG återkomma igen, utan man får köpa helt nytt.

• AndreaBD
    Pentra skrev 2019-01-21 00:13:24 följande:

Samma här; min sambo får ha sin tumstock ifred, men inte jag. :-/ ... Och, upptäckte ikväll att jag borde kedjat fast min gräddtoppade chokladpudding i kylskåpet, för, när jag kom hem ikväll och skulle avnjuta den i lugn och ro så var den puts väck.. :-/ ... /Pentra
    Där är det snarare läge att göra som min son gjorde - sätt på en sån där klisterlapp med "hands off!"
  • AndreaBD
    Heilena skrev 2019-01-21 01:24:29 följande:

Och ja, hårnålar och hårsnoddar försvinner ju också spårlöst.. Tenderar dock ALDRIG återkomma igen, utan man får köpa helt nytt.

Kanske gör du som jag, jag har nyss märkt att det ligger nån hårsnodd ibland framför garaget eller framför brevlådan. Då hade jag uppenbarligen dragit upp den ur fickan tillsammans med nyckeln.....
  • EmberEyes
    Heilena skrev 2019-01-21 01:24:29 följande:

Mina brukar dyka upp igen; under badkaret, i kattlådan, bakom bokhylla/byrå/etc... Ofta väl-tuggade. Helt onödigt att köpa fina leksaker i affär till dessa katterna egentligen.
  • AndreaBD
    EmberEyes skrev 2019-01-21 10:21:38 följande:
    Mina brukar dyka upp igen; under badkaret, i kattlådan, bakom bokhylla/byrå/etc... Ofta väl-tuggade. Helt onödigt att köpa fina leksaker i affär till dessa katterna egentligen.
    Är det inte farligt för katterna?
  • EmberEyes
    AndreaBD skrev 2019-01-21 10:25:07 följande:
    Är det inte farligt för katterna?
    Om de äter upp dem, ja. Jag försöker gömma mina snoddar i lådor och skåp, men en av katterna har lärt sig att sno ett gummiband direkt från flätan när jag sover. Dessutom så (när jag ser dem) så leker de med snoddarna, som med en papperstuss eller pingisboll, de tuggar inte som en hund på ett ben om du förstår hur jag menar.
  • Aniiee
    lilagrodautanben skrev 2019-01-20 22:40:33 följande:

Kom på en till - barnens gosedjur dom sover med. Letar varenda kväll efter dom där gosekaninerna! Och varenda kväll blir det gråt att dom är borta.. borde kedja fast dom i sängen!

Det är väl förhoppningsvis lite lättare att hitta nuförtiden, då de flesta förskolor säger nej till att ta med sig gosedjuren dit. (vet inte hur gamla dina barn är, men i alla fall, principen.)
    I have a growing lack of disgust for you
Svar på tråden Saker som man borde kedja fast