Hur ska jag klara det här? Ett år efter skilsmässan...
2017 i december separerade vi, rätt lugnt under omständigheterna och då vi bott i hans släkthus flyttade jag. Det var rätt beslut, vänskapligt och känslofattigt, ca 10 år tillsammans, passionen fanns egentligen aldrig men två vackra barn fick vi, 4&7 år gamla nu.
Men allt känns så jäkla... orättvist. Jag känner tomhet, sorg och avundsjuka. Bara några månader efteråt träffade han en ny tjej, blev gravid snabbt och de har en liten bebis nu. Våra barn har tagit det bra, mycket tack vare att jag har varit den som funnits för dem i all sorg och förändring. Men nu börjar jag känna mig bitter och ensam, och tänker mig att mina barn känner av det. Det svider i mig att höra om deras familjeliv där, med hennes föräldrar och syskonbarn, hans föräldrar och syskonbarn. Vänner och umgänge, aktiviteter och resor, hur mycket de tycker om henne och pappa och småsyskonet. Hur det rings och gullas. Jag har ingenting i jämförelse att erbjuda. Är 35+ och ensamstående, inte samma ekonomi, möjligheter och känsla av gemenskap och familj. Jag känner mig så ledsen för detta, livets största misslyckande. De har fester och tillställningar, stor umgängeskrets och stora familjer. Min familj är splittrad och spänd, jag tänker bara på jul- och nyårsfirande, semestrar och allt. Hur ska jag ta mig igenom det här livet? Mår illa av sorg och oro just nu :(