Vill skiljas, men kommer rasera min frus liv
Känns som att jag befinner mig i en lite prekär situation jämfört med andra, där separation känns som att den skulle blir värre för att vi inte har några gemensamma barn. Söker andras tankar och fundering kring det.
Träffade min fru för 8 år sedan, vi gifte oss för 4 år sedan. Jag hade med mig ett barn in i förhållandet, hon 3 stycken, som jag tagit mig an som mina egna då de inte träffar sin biologiska pappa.
Hon hade det väldigt svårt när vi träffades, hjälpte henne igenom sjukdom mm. Hon har haft en trasig bakgrund och dålig uppväxt i allmänhet. Hon är 7 år äldre än mig. Vi har inga gemensamma barn, borde vara jätteenkelt kan sig tyckas. Jag har slutat älska henne, hon har nog slutat älskat mig med.
Men, hon hade en vision om sitt drömliv innan vi träffades, och jag gav henne det. Jag tog henne och hennes barn från en hyreslägenhet i förorten, betalade hennes skulder och hjälpte oss till ett liv på gård, betalade hela kontantinsats en och skrev oss båda som ägare med gemensamma lån, innan vi gift oss. Där hon kunde ha egna hästar hemma mm. Allt hon någonsin drömt om, och fortfarande har. Hon blev friskare, kunde Skaffa ett jobb och för första gången fick hon möjlighet att påbörja en karriär. Det låter ju jättebra allt, men nu orkar jag inte med det här mer. Jag startade ett eget företag och det går helt okej, hon tjänar också helt okej lön idag.
Resultatet av en skilsmässa skulle bli att jag går ifrån med halva bodelningen, har 1 barn på 50%. Jag skulle klara mig bra ekonomiskt, kunna bo i en bra lägenhet.
Min fru går ifrån med halva bodelningen och 3 barn på heltid/ensam vårdnad. Hon skulle få ge upp sitt liv med hästarna som hon fött upp själv, och skulle få det sämre ekonomiskt såklart, med 3 barn påväg in i tonåren.
Jag lever med känslan av att jag kommer rycka undan mattan för henne så hon faller pladask ner i botten, att en skilsmässa kommer drabba henne mångfaldigt hårdare än vad den kommer drabba mig, och det är det som gör det så jäkla svårt, för vill verkligen att hon ska få ha det bra. Hur fan gör man?